• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 25 بهمن 1401
کد مطلب : 185539
+
-

جشن آبی، سکته قرمز

هفته بیستم با چهارمین برد متوالی استقلال و دومین باخت این هفته‌های پرسپولیس آغاز شد؛ حالا تیم یحیی مریض‌ترین ضلع مثلث قهرمانی است

تیتر یک
جشن آبی، سکته قرمز

اولین گل هفته بیستم را شماره20 استقلال زد. هنوز 10دقیقه هم از بازی استقلال و پیکان نگذشته بود که مهدی قائدی با یک شوت از راه دور دروازه پیکان را باز کرد تا تیم مجتبی حسینی نتواند مثل بازی رفت مقابل استقلال مقاومت کند. پیکان گل‌نزن‌ترین تیم این فصل است اما از لحاظ دفاعی تیم موفقی بوده و مقابل خیلی از بزرگان دروازه‌اش را بسته نگه داشته است. در بازی دیروز هم اگر استقلال در دقایق ابتدایی به گل نمی‌رسید، کار برای آبی‌ها مشکل می‌شد اما قائدی اجازه نداد این اتفاق بیفتد و در ادامه فرم خوبش در هفته‌های اخیر در این مسابقه هم استقلال را به گل رساند. بعد از این گل، آبی‌پوشان بازی را با خیال راحت‌تری ادامه دادند و تا پایان نیمه اول یکی دو موقعیت دیگر هم برای گلزنی خلق کردند که نتیجه‌ای نداشت. در نیمه دوم و در دقایق ابتدایی این نیمه پیکانی‌ها می‌توانستند روی اشتباه سیلوا به گل برسند اما ضربه ثابت‌ایمانی راهی به چارچوب دروازه نداشت. پیکان در کل این مسابقه فقط 2ضربه داخل چارچوب داشت و خطر چندانی روی دروازه استقلال ایجاد نکرد. در عوض آبی‌پوشان چند موقعیت دیگر هم در نیمه دوم خلق کردند تا اینکه بالاخره با شوت سرکش صالح حردانی که در نیم ساعت پایانی به زمین آمده بود به گل دوم رسیدند. این نخستین گل حردانی در لباس استقلال بود و تعداد گل‌های آبی‌پوشان را در 4برد اخیرشان به 12گل رساند. تیم ساپینتو برای نخستین‌بار در این فصل 4بازی متوالی را با برد پشت سر گذاشته و هفته آینده هم باید در قائمشهر به مصاف نساجی برود. قائدی هم با گل دیروز 5گله شد تا به زنگ خطر بزرگی برای مدعیان پرتعداد آقای گلی تبدیل شود. او طی 11روز 4گل برای استقلال زده است.

  سوغات دریا برای کویر
بازی در انزلی بالاخره گل‌گهر را از شر طلسم خلاص کرد و این تیم را به نخستین پیروزی‌اش در نیم‌فصل دوم رساند. شاگردان امیر قلعه‌نویی از 5بازی آخرشان به 4مساوی و یک باخت سنگین رسیده بودند و نیاز مبرمی به پیروزی داشتند. اما شکست ملوان در انزلی، اتفاقی بود که از هفته دهم دیگر در لیگ رخ نداده و بردن سفیدپوش‌ها در سن‌سیروس کار بسیار سختی به‌نظر می‌رسید. گل‌گهر اما بازی را با توپ پر آغاز کرد و از 2 موقعیت خلق‌شده در نیمه اول به خوبی بهره‌برد. ابتدا محمدرضا حسینی، خرید جدید سیرجانی‌ها که از سپاهان آمده نخستین گلش را برای تیم جدید خود به ثمر رساند و سپس مرتضی تبریزی در آخرین ثانیه‌های نیمه اول بازی را 2 بر صفر کرد. در نیمه دوم شاگردان مازیار زارع با استفاده از یک پنالتی مشکوک، یکی از گل‌ها را پاسخ دادند اما نتوانستند جلوی شکست خانگی را بگیرند. حالا پرسپولیس، استقلال و گل‌گهر 3تیمی هستند که توانسته‌اند در این فصل ملوان را در انزلی ببرند.

  بهترین گلزن‌ها، بهترین گل‌ساز، بدون گل!
بازی 2 تیم شکست‌ناپذیر نیم‌فصل دوم در تبریز بدون گل تمام شد تا هر 2 تیم همچنان شکست‌ناپذیر باقی بمانند. تراکتور و آلومینیوم از بهترین تیم‌های هفته‌های اخیر هستند و نتایج بسیار خوبی در دور برگشت گرفته‌اند. مصاف این 2 تیم در تبریز بدون گل به پایان رسید تا تراکتور دوباره رتبه چهارم را به تیم گل‌گهر برگرداند. در این مسابقه نه از پاس گل‌های ریکاردو آلوز خبری بود و نه 3مهاجم 6گله‌ای که در زمین بودند توانستند گل هفتم را بزنند و خودشان را از رقبا جدا کنند.

  عجب باختی داد پرسپولیس!
و اما پرسپولیس! یحیی دیروز تیمش را بدون مهدی ترابی به زمین فرستاد و این نخستین بار در فصل جاری بود که ترابی درحالی‌که مصدوم یا محروم نبود از ترکیب اصلی خارج می‌شد. سعید صادقی بعد از پایان مصدومیت به ترکیب اصلی برگشت و محمد عمری هم در ترکیب ماند تا پشت سر زوج آل‌کثیر و دیاباته بازی کند. اما این ترکیب در موقعیت‌سازی روی دروازه هوادار کاملا ناکام نشان داد و نیمه اول فقط با یک موقعیت هدررفته توسط دیاباته به پایان رسید. جالب اینکه در بسیاری از دقایق بازی، هوادار تیم برتر میدان بود و در چرخاندن توپ موفق‌تر از ستاره‌های سرخپوش عمل می‌کرد. یحیی در نیمه دوم تعویض‌های زیادی انجام داد تا شاید تیمش هارمونی لازم برای چیره‌شدن بر رقیب را پیدا کند. کمال جای اسدبیگی را گرفت، صادقی کم‌فروغ زمین را ترک کرد و فرجی جایگزین او شد تا در دفاع چپ قرار بگیرد و امیری را از این پست آزاد کند. یحیی در بازی‌های گذشته از علی نعمتی در پست دفاع چپ راضی نبود و این بار فرجی را در این پست به‌کار گرفت که از قضا همین بازیکن با اشتباهش پایه‌گذار تک‌گل هوادار شد. البته اشتباه داور در نگرفتن خطا روی عمری هم نقش کلیدی روی گل هوادار داشت.مهدی ترابی هم از دقیقه57 به‌جای آل‌کثیر به زمین رفت تا شاید سرخپوشان را به گل برساند اما ناکام ماند. خرید جدید قرمزها یعنی لئاندرو پریرا هم حدود 15دقیقه فرصت بازی پیدا کرد اما حضورش خوش‌یمن نبود. جالب اینکه فرصت‌های ازدست‌رفته پرسپولیس هم اغلب نصیب مدافعان میانی و پیش‌تاخته این تیم می‌شد نه مهاجمانی که یحیی به آنها دل بسته بود.
 در نهایت پرسپولیس بازی را به تک‌گل محمدجواد محمدی باخت تا در کورس صدرنشینی با سکته‌ای بزرگ روبه‌رو شود که به‌احتمال فراوان غیرقابل‌جبران خواهد بود. تیم یحیی بعد از آن شکست بزرگ در اهواز هرگز به شرایط عادی بازنگشته و حالا برای قهرمان شدن فقط یک راه پیش رو دارد؛ اینکه با یک شوک بزرگ به فرم پیروزی برگردد و امتیازات ازدست‌داده را در تقابل‌ مستقیم با حریفان صدرنشینش جبران کند.

   3باخت متوالی قبل از آسیا
آخرین بازنده روز اول از هفته بیستم، تیم جواد نکونام بود که سومین باختش را طی 3هفته متوالی پذیرا شد. فولاد بعد از بردن پرسپولیس دیگر نه گل زده و نه امتیاز گرفته و حالا با 3باخت متوالی به استقبال بازی‌های آسیایی‌اش می‌رود. جواد و یارانش دیروز میهمان مس رفسنجان بودند که به‌خاطر مشکلات مالی روزهای سختی را سپری می‌کند. رفسنجانی‌ها اما با وجود تمام این شرایط، دیروز نتیجه خوبی گرفتند و در هر نیمه یک گل به حریف خوزستانی زدند. فولاد با این باخت رتبه هشتم را هم به هوادار بخشید و به نیمه پایین جدول سقوط کرد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید