• شنبه 9 تیر 1403
  • السَّبْت 22 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 29
دو شنبه 24 بهمن 1401
کد مطلب : 185482
+
-

جنگ VAR با توپچی‌ها

آرسنال در سومین بازی پیاپی هم از پیروزی محروم ماند. این‌بار یک‌گل آفساید مانع پیروزی آنها بر برنتفورد غول‌کش شد. آرسنال در جام حذفی با وجود بازی برتر از منچسترسیتی باخت و حذف شد و هفته گذشته نیز به اورتون باخته بود و حالا با اشتباه کمک‌داور ویدئویی ۲‌امتیاز حساس دیگر از دست داده. در ابتدا VAR نگاه کرد که اتان پینوک در آفساید قرار دارد یا نه و همچنین آیا او روی گابریل خطا کرده است یا نه. خبری از خطا نبود و پیتر بنکس داور وسط مسابقه در این لحظه، اشتباه آشکاری مرتکب نشد. اما قبل از اینکه اودگارد توپ را به تونی برساند، این هافبک دانمارکی در آفساید قرار داشت. در مجموع روز خوبی برای VAR نبود. یک اشتباه هم روی گل مردود برایتون به کریستال پالاس صورت گرفت. پرویس استوپینیان ابتدا برایتون را پیش انداخت اما VAR خط‌کشی آفساید را روی بازیکن اشتباهی از کریستال‌پالاس انجام داد که باعث شد گل برایتون مردود شود. در دیدار وستهام و چلسی نیز صحنه مشکوکی در آخرین دقایق بازی رخ داد که برخورد توپ با دست توماس سوچک در محوطه جریمه، از سوی کریگ پاوسون و همچنین VAR پنالتی اعلام نشد.
   از ژانویه 2022و در این 13ماه نخستین باری بود که آرسنال در یک بازی خانگی گل اول را می‌زد و موفق به پیروزی نمی‌شد. آن موقع از منچسترسیتی در خانه ۲ بر یک باخته بودند.
   پیش از این بازی آرسنال در ۱۰‌بازی پیاپی در ورزشگاه امارات برنده از زمین خارج شده بود.
   برنتفورد با سرمربی و بازیکنان دانمارکی‌اش در این فصل بیش از هر تیم دیگری از روی ضربات آزاد به گل رسیده است. این پانزدهمین گل آنها از این ضربات بود که البته آفساید بود و طبق معمول کمک‌داور ویدئویی به زیان آرسنال آن را نادیده گرفت. آرسنال بیش از هر تیم دیگری در لیگ برتر از اشتباهات VAR لطمه دیده است.
   آرسنال در این فصل 18گل دریافت کرده که ۳‌تای آخر از روی ضربات سر بوده. هیچ‌یک از 15گل قبلی با ضربه سر وارد دروازه این تیم نشده بود.
   توماس فرانک، سرمربی برتر فصل لیگ برتر است؛ پیروزی مقابل لیورپول و منچستریونایتد در خانه، پیروزی مقابل منچسترسیتی و تساوی مقابل آرسنال در خارج از خانه، ۵‌امتیاز فاصله با سهمیه اروپایی با یک بازی کمتر از رقبا!



 

این خبر را به اشتراک بگذارید