• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
پنج شنبه 10 خرداد 1397
کد مطلب : 18544
+
-

خیز ثقفی برای دومین فیلم سینمایی‌اش

خیز ثقفی برای دومین فیلم سینمایی‌اش


فاطمه ثقفی که این روزها در فیلم «روسی» با چهارمین ساخته برادرش، امیرحسین ثقفی به‌عنوان دستیار کارگردان همکاری می‎کند، قصد دارد پس از اتمام مراحل ساخت این اثر، سراغ ساخت فیلمنامه‌ای برود که از سال۹۱ رهایش نکرده است.

به گزارش سایت هنر و تجربه اولین ساخته فاطمه ثقفی فیلم «بیوگرافی» بود که از خرداد سال ۹۶ در گروه سینمایی هنر و تجربه به نمایش درآمد. البته ثقفی پیش از ساخت «بیوگرافی»، فیلمنامه‌ای را در سال ۹۱ نوشته بود که به گفته خودش تابه ‌حال چندین نسخه از آن را بازنویسی کرده‌است: «من یک فیلمنامه نوشته‌ام که امیدوارم امسال بتوانم کارهای آن را انجام دهم. فعلا تمام انرژی‌مان را برای مراحل پست پروداکشن فیلم «روسی» گذاشته‌ایم. ما خانوادگی کار می‌کنیم و هرکدام از ما که بخواهد فیلمی بسازد، انگار یکی از ما درحال ساخت آن فیلم است.

به همین دلیل خانوادگی تمام انرژی‌مان را روی آن فیلم می‌گذاریم. اگر «روسی» امسال به سرانجامی برسد و از نظر روحی من هم به یک ثبات و آرامش برسم، حتما ساخت فیلمنامه خودم را شروع می‌کنم. » او با بیان اینکه هنوز به نام قطعی‌ای برای فیلمش نرسیده است، ادامه داد: «2، 3 بار فیلمنامه را نوشته‌ام اما نسخه نهایی را باید بازهم بازنویسی کنم. فیلمنامه دومم حتما ارتباطی مفهومی با فیلم قبلی‌ام دارد. اگرچه فیلمنامه قبلی را من ننوشته بودم اما رویکردی از من هم در آن وجود داشت. اگر فیلم دومم ساخته شود، حتما نخ تسبیح آن را با فیلم اولم می‌بینید اما این فیلم در یک فضای دیگر و در مورد بچه‌ها و کودکان است. البته آنقدر شیرین نیست که بتوان گفت فیلمی برای کودک است اما موضوع در مورد بچه‌هاست.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید