• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
پنج شنبه 10 خرداد 1397
کد مطلب : 18540
+
-

موافقان افطاری دیروز چه گفتند

سینما
موافقان افطاری دیروز چه گفتند


لیلی رشیدی با انتشار نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور بر حضور هنرمندان در افطاری رئیس‌جمهور تأکید کرد و نوشت: «من هنوز اندک امیدی به تغییرات مثبت و امید به عقلانیت دارم.» این بازیگر سینما و تئاتر در پی حواشی مطرح شده درباره‌ افطار هنرمندان با رئیس‌جمهور در متنی که در اختیار ایسنا گذاشت، نوشت:‌ «آقای رئیس‌جمهور، یک‌سال از دور دوم و ‌5سال از ریاست‌جمهوری شما گذشته، به دلایل مختلف دلم می‌خواست هنرمندان با شما دیدار کنند. دیداری نه رسمی و افطاری و...دیداری صمیمانه مثل کمپین‌های تبلیغاتی شما هنگام رأی‌گیری، مثل حرف‌های شما هنگام رأی‌گیری، مثل حضور گرم و صمیمی همه ایرانی‌ها؛ نه فقط هنرمندان هنگام رأی‌گیری، دلم می‌خواست وقتی هنرمندان تئاتر سراسر ایران نامه نوشتند به وزیر شما و معاون هنری ایشان، برای حل یک مسئله صنفی خیلی ساده، جوابی دریافت می‌کردیم. دلم می‌خواست همان موقع دیداری فراهم می‌شد.دلم می‌خواست با مردم ایران حرف می‌زدید. دلم می‌خواست مشکلات را می‌گفتید. دلم می‌خواست بعد از پیروزی شما در انتخابات، هنرمندان را می‌دیدید... دیداری بی‌بهانه، بی‌بهانه افطاری و رسومات دیداری صمیمانه... با تمام این احوال و دلسردی‌ها که همه می‌دانیم که همه همچنان می‌دانیم که شما لابد می‌خواستید و نشد و شما می‌خواهید و نمی‌شود و امیدواریم که همچنان بخواهید بلکه بشود؛ امیدوار به تحقق همه وعده‌های شما هستیم؛ آقای رئیس‌جمهور. اگر عذر کاری نداشتم به افطاری شما می‌آمدم. ما کنار شما خواهیم ماند. »

به‌غیر از او جمشید مشایخی هم روز گذشته و پیش از افطار رئیس‌جمهور با رد ادعاهایی مبنی بر اینکه رفتن او به افطاری رئیس‌جمهور درست نیست، گفت: «در فضای امروز بیش از همه‌‌چیز به وحدت و همدلی نیاز داریم و دعوتی که رئیس‌جمهور از هنرمندان داشته است، بهترین فرصت برای نشان دادن این وحدت و وفاق و همدلی است.»

حسین پاکدل هم در پیامی که در صفحه خود منتشر کرد با اعلام اینکه حوادث بسیاری در پیش داریم، همه هنرمندان را به حفظ هوشیاری و وحدت دعوت کرد. جالب اینکه محمود دولت‌آبادی هم روز گذشته با تأکید به اینکه همه سلیقه‌ها محترم هستند، گفت: «من به رأی خودم احترام می‌گذارم و به مهمانی افطار رئیس‌جمهور می‌روم.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید