• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
یکشنبه 23 بهمن 1401
کد مطلب : 185368
+
-

10هزار نفر برای نبرد با برف

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران: با افرادی که در زمینه برف‌روبی کوتاهی کرده‌اند برخورد می‌شود

خدمات شهری
10هزار نفر برای نبرد با برف

سیدمحمد فخار-روزنامه‌نگار

10هزار نیروی شهری، برای آماده‌سازی تهران همزمان با موج جدید بارش‌ برف به کار گرفته شده‌اند. جدا از این، 12هزار نیروی بخش فضای سبز و پسماند نیز آماده هستند تا به محض نیاز، وارد عمل شوند. این تعداد نیرو قرار است کار برف‌روبی و شن‌پاشی معابر شهر را برای تردد مناسب شهروندان انجام دهند یا نسبت به درخت‌تکانی و بازگشایی انهار و یخ‌زدایی اقدام کنند. این در حالی است که برخی نسبت به اقدامات دیرهنگام شهرداری تهران درباره برف‌روبی معابر در روز پنجشنبه گذشته، انتقاد کردند؛ انتقادی که می‌توان گفت به برخی از نقاط پایتخت وارد بود و همین مسئله باعث شد تا تعدادی از مدیران شهری مرتبط، در پیام‌هایی از مردم عذرخواهی کنند. البته سازمان بازرسی شهرداری هم اعلام کرد که حتما با افرادی که درخصوص برف‌روبی کوتاهی کردند، برخورد جدی صورت می‌گیرد. به گزارش همشهری، طبق اطلاعات هواشناسی، امروز سامانه بارشی، اوج فعالیت خود را در طول روز جاری خواهد داشت. این نیروها که روز پنجشنبه نیز آماده‌باش بودند، در روز جاری نیز ۲۴ساعته برف‌روبی و یخ‌زدایی معابر را به‌عهده دارند. مهدی شریفیان، مدیرکل هماهنگی، نظارت و پیگیری معاونت هماهنگی امور مناطق شهرداری با اعلام اینکه در ۴۰روز گذشته بارش‌های پیاپی برف در شهر رخ داده، از شناسایی نقاط نیازمند به رسیدگی فوری برای بارش‌های احتمالی آتی خبر داد. برای بارش برف امروز در ۳هزار نقطه در شهر، مخزن دپوی شن مخصوص به‌کار گرفته شده و مجدداً مخازن خالی شارژ خواهد شد.

عذرخواهی از شهروندان
شهرداری تهران از مردم به‌دلیل مشکلات پیش آمده در برف‌روبی معابر عذرخواهی کرد. علیرضا جعفری، مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران در این‌باره گفت: روز پنجشنبه حجم بالای برف و میزان بالای تردد خودروها در معابر منجر به بروز مشکلاتی برای مردم شد که متأسفانه به‌رغم فعالیت ده‌ها هزار نیروی خدماتی و ماشین‌آلات و تجهیزات برف‌روبی نشد تا تسهیل صددرصدی تردد را فراهم آوریم.  سازمان بازرسی شهرداری تهران نیز اعلام کرده که درصورت مشاهده کم‌کاری و کوتاهی در برف‌روبی برخورد لازم را انجام می‌دهد. آنگونه که داوود گودرزی گفته، در جلسه‌ای در این باره، اقدامات در صحنه، پیش‌بینی‌ها، نوع قراردادها با پیمانکاران و ماشین‌آلات و تجهیزات مورد استفاده مورد ارزیابی قرار گرفت. به‌گفته رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران، در این‌باره با یکی از معاونین یکی از نواحی برخورد شد، اما در مجموع با محور کوتاهی و کم‌کاری یک ناحیه ضعیف و همچنین یک ناحیه موفق بنا بر عملکرد مثبت برای تنبیه و تشویق انتخاب شدند. وی با بیان اینکه حجم پیام‌ها و تماس‌ها با سامانه ۱۳۷ بالا بود، گفت: پرسنل سامانه تلاش کردند که پاسخگویی مناسبی داشته باشند و اگر بد برخورد شود مماشات نمی‌کنیم. او ضمن دعوت از شهروندان برای صبر و حوصله بیشتر در مواقع برف‌روبی، یادآور شد: شهرداری برف‌روبی را از بزرگراه و معابر اصلی آغاز می‌کند و سپس به معابر فرعی و درجه دو و کوچه‌ها می‌رسد؛ مشخص است که در آنِ واحد به برف‌روبی تمام کوچه‌ها نمی‌رسیم و در هیچ دوره مدیریت شهری نبوده که در آنِ واحد عملیات انجام دهند. گودرزی تأکید کرد: نیاز است که هم‌افزایی بین شهروندان و ما به‌عنوان خادمان مردم در عملیات سنگینی همچون برف‌روبی وجود داشته باشد؛ می‌توان تردد در معابر را کاهش داد. ما نیز وظیفه داریم و اگر کوتاهی شده از شهروندان عذرخواهی می‌کنیم.  
به گزارش همشهری، مدیریت بارش‌ها موجب شده تا شهرداری و پلیس جلسه مشترکی برگزار کنند. حسین نظری، معاون خدمات شهری شهرداری تهران در این‌باره از افزایش نیروهای خدمات شهری شهرداری خبر داد و گفت: برای کاهش مشکلات ترددی، هماهنگی‌های لازم بین 2 دستگاه شکل گرفته است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید