• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 23 بهمن 1401
کد مطلب : 185345
+
-

برآورد شرکت‌کنندگان در راهپیمایی

21.000.000نفر

آمار راهپیمایان جشن انقلاب نسبت به سال 98 و قبل از کرونا حدود 30درصد افزایش یافت

گزارش
21.000.000نفر

ابراهیم فاتحی-روزنامه‌نگار

دیروز در چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب‌اسلامی، همه آمده بودند تا بار دیگر اعلام کنند پای پیمانی که با امام‌(ره) و شهیدان بسته‌اند، هستند؛ تجدید عهدی که شکوه و عظمت آن، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهانی داشت و نشان داد با وجود تقلای دشمنان در ماه‌های اخیر برای فاصله انداختن میان مردم و حکومت، ایرانیان همچنان وفادارانه از آرمان‌های جمهوری‌اسلامی حمایت می‌کنند.
به‌گزارش همشهری، بیش‌از ۱۴۰۰شهر و ۳۸هزار روستای کشور دیروز پذیرای خیل‌عظیم مردم، از قشرهای مختلف و سلیقه‌ها و عقیده‌های متفاوت بودند تا جشن بی‌بدیلی در چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب‌اسلامی رقم بخورد.

بازتاب جهانی

حضور شکوهمند ایرانیان در جشن ملی پیروزی انقلاب‌اسلامی، که ازسوی حدود ۲۰۰خبرنگار، عکاس و تصویربردار رسانه‌های خارجی و بیش‌از ۶هزارو ۵۰۰فعال رسانه‌ای داخلی پوشش داده می‌شد، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های منطقه‌ای و جهانی داشت. خبرگزاری فرانسه گزارش داد که امسال با وجود سرمای هوا، بسیاری از مردم پرچم به‌دست و با پای پیاده به سمت میدان آزادی در پایتخت حرکت کردند و شعارهایی ازجمله «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر انگلیس» و «مرگ بر آل‌سعود خائن» سردادند.

اقوام؛ حامی انقلاب
امسال حضور اقوام از شهر‌های مختلف کشور در راهپیمایی چهل‌وچهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی تهران، پررنگ‌تر از همیشه بود. شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی از پیر و جوان، پرچم ۳رنگ ایران را حمل ‌کردند و شعار‌هایی در حمایت از اتحاد و انسجام ملی سر دادند. در تهران ۱۶۰۰غرفه در مسیر راهپیمایی در موضوع‌های مختلف برپا شد که ۱۵۰غرفه به موضوع «جهاد تبیین» و ۳۱غرفه به معرفی اقوام ایرانی اختصاص داده شده بود.

حضور چشمگیر کودکان ونوجوانان

حضور پرشور کودکان و نوجوانان دهه هشتادی و دهه نودی به‌همراه والدین، از مهم‌ترین جلوه‌های راهــپیمایی 22بهمن1401بود. دختران و پسران در سن‌های مختلف روز ملی ایرانیان را در کنار خانواده و والدین خود جشن گرفتند.

حضور چهره‌ها
 سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، صادق آملی‌لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت‌نظام، محمد مخبر، معاون‌اول رئیس‌جمهور، محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی‌اتمی، عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش، حسین سلامی، فرمانده‌کل سپاه، سیدمجتبی خامنه‌ای، سیدمسعود خامنه‌ای،  سیدمصطفی خامنه‌ای فرزندان رهبر معظم انقلاب، علیرضا زاکانی، شهردار تهران،  سیدحسن خمینی، نوه بنیانگذار جمهوری‌اسلامی، حسن روحانی رئیس دولت‌های یازدهم و دوازدهم، محمود واعظی و محمدجواد آذری‌جهرمی از مسئولان دولت روحانی، وزرا و مسئولان دولت سیزدهم و نمایندگان مجلس از جمله چهره‌ها و مقامات حاضر در راهپیمایی بودند.

قطعنامه پایانی
شرکت‌کنندگان در راهپیمایی ۲۲بهمن در قطعنامه پایانی که در8بند تنظیم شده بود، به کسانی که با تحلیل‌های غلط و بن‌بست‌های فکری ناشی از لجاجت، به‌دنبال تضعیف نظام یا برهم‌زدن استحکام درونی و صفوف ملت ایران هستند، اعلام کردند یکپارچگی، اتحاد، انسجام، وحدت ملی وظیفه شرعی و انقلابی و مهم‌ترین راهبرد برای شکست دشمن است.

تسلیحاتی که به نمایش درآمد
در حاشیه مراسم راهپیمایی 22بهمن، نیروی هوافضای سپاه‌پاسداران در میدان آزادی 2سامانه موشکی خود، یعنی سامانه موشکی سوخت مایع «عماد» با برد ۱۷۵۰کیلومتر و سامانه موشکی سوخت جامد «سجیل» با برد ۲۰۰۰ کیلومتر را به نمایش گذاشت. این نیرو همچنین برای نخستین‌بار سامانه پهپادی «شاهد۱۳۶» را در یک مراسم عمومی به نمایش گذاشت. وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز با برپایی غرفه‌ای در خیابان آزادی تهران، انواع خودروهای ضد‌مین و ضد‌کمین (امرپ) «توفان» و «رعد» و همچنین پهپاد«مهاجر۶» را به نمایش گذاشت.






 

این خبر را به اشتراک بگذارید