• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 23 بهمن 1401
کد مطلب : 185337
+
-

نقل قول

شرایط برخورداری از مزایای بازنشستگی جانبازان و آزادگان
مجتبی طهماسبی آشتیانی، سرپرست اداره‌کل مستمری‌های تأمین اجتماعی: درصورتی که مجموع سابقه اصلی و ارفاقی ناشی از درصد جانبازی این جمعیت به ۳۰ سال برسد، شرط سنی مقرر در قانون حذف می‌شود. مشمولان قانون جانبازان و آزادگان مشمول قانون تامین‌اجتماعی شاغل در وزارتخانه‌ها، مؤسسات دولتی، شرکت‌های دولتی، شهرداری‌ها، بانک‌ها و نیز مؤسسات و شرکت‌هایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام است، درصورت دارا بودن حداقل ۲۰ سال سابقه قابل‌قبول از لحاظ بازنشستگی یا بیمه‌پردازی می‌توانند از مزایای مربوطه استفاده کنند.

تولید 99درصد داروها در داخل کشور
سیدحیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو:   ۹۹ درصد از داروهای مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شوند و هر‌ماه شاهد تولید داروی جدیدی در کشور هستیم. در چندماه گذشته ۶ داروی جدید توسط محققان ما در زمینه بیماری‌های خاص تولید و کمبودهای دارویی ما در زمینه داروهای پرمصرف رفع شده است و تلاش داریم تا پایان سال کمبود دارو در هیچ زمینه‌ای نداشته باشیم.

رتبه اول ایران در شاخص‌های «سلامت»
بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت: در تمامی شاخص‌های سلامت در منطقه اول هستیم. قبل از انقلاب اسلامی میزان مرگ‌ومیر کودکان بالای ۲۰۰ در ۱۰۰۰ بود، اما اکنون به ۱۴ در ۱۰۰۰ رسیده است. همچنین میزان امید به زندگی در کشور از ۵۴ سال به ۷۵ سال رسیده است. هم‌اکنون در زمینه نیروی انسانی در حوزه سلامت خودکفا هستیم و اکنون نزدیک به ۲۰ هزار عضو هیأت علمی و ۲۷۰ هزار دانشجو داریم همچنین ۶۵ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی داریم.

ورود کتب غیردرسی به کلاس
علی لطیفی،  معاون وزیر آموزش و پرورش: ورود کتب غیردرسی به مدارس و کلاس‌های درس از سیاست‌های جدید وزارت آموزش و پرورش است و در تلاشیم تا با ایجاد شرایطی در داخل مدرسه این امکان را فراهم کنیم که کتابخانه‌های مدارس جدی‌تر و فعال‌تر شوند. رویکرد ما این است که از مطالعه بیشتر کتاب غیردرسی حمایت کنیم و کمک کنیم تا این طراحی انجام شود. معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش هم طرحی را برای ایجاد کتابخانه در مدارس راه‌اندازی کرده است و سازمان پژوهش هم برای اجرای آن حمایت می‌کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :