• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 23 بهمن 1401
کد مطلب : 185314
+
-

شب خلوت لیگ‌های اروپایی

امروز و امشب 3‌بازی نه چندان حساس برگزار می‌شود و تیم‌ها به استقبال لیگ قهرمانان می‌روند

شب خلوت لیگ‌های اروپایی

مرحله یک‌هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا از این هفته آغاز می‌شود؛ برای همین بیشتر بازی‌های مهم لیگ‌های داخلی کشورهای اروپایی دیروز برگزار شد. امروز شاید به‌زحمت بتوان 3یا نهایت 4بازی درست و حسابی برای دنبال کردن یافت

Barcelona
بارسا هم‌اکنون با 8امتیاز اختلاف با رئال مادرید در صدر جدول لالیگا قرار دارد. آنها همه را می‌برند و گلی نمی‌خورند. بارسایی‌ها با پیروزی در بازی امشب مقابل ویارئال می‌توانند با توجه به غیبت رئال که در مراکش برای بازی‌های جام‌جهانی باشگاه‌ها به‌سر می‌برد، اختلاف با تیم دوم را به 11امتیاز برسانند. ویارئال 2‌بازی آخرش به وایکانو و الچه را هم باخته و بعید است بتواند جلوی بارسا را بگیرد. بارسا صاحب میانگین بیشترین حضور هواداران در رقابت‌های این فصل لیگ‌های اروپایی است. نوکمپ در فصل جاری لالیگا، به‌طور متوسط ۸۲.۸۲۵‌تماشاگر را در خود جا داده و از این حیث بهترین آمار را در بین ۵‌لیگ معتبر اروپایی به‌خود اختصاص داده است. بارسای ژاوی از این حیث نسبت به بارسای پپ گواردیولا و انریکه نیز برتری داشته است. فصل پیش قضیه برعکس بود و هواداران از بازی‌های این تیم استقبال نمی‌کردند و فقط برای تماشای بازی تیم زنان باشگاه ورزشگاه را پر می‌کردند. آنها حتی بلیت‌های خود را برای بازی با اینتراخت فرانکفورت در لیگ اروپا به آلمانی‌ها فروختند و تیم‌شان را تنها گذاشتند اما امسال شرایط تغییر کرده است. به‌زودی نوکمپ برای تعمیرات و بازسازی اساسی به تعطیلی طولانی‌مدت می‌رود و بارسا باید در ورزشگاهی با ظرفیت 25هزار نفر از حریفان پذیرایی کند.
   ویارئال پس از 3‌برد متوالی مقابل بارسا بین سال‌های 2007 تا 2008 در 27بازی اخیرش در لالیگا مقابل این تیم تنها یک‌بار در فصل پیش پیروز شده و 20بازی را باخته و تنها 6بار مساوی کرده است.
   بارسلونا از سال2007 که در لاسرامیکا 3 بر یک به ویارئال باخت، در 13سفر بعدی خود به این ورزشگاه شکستی نداشته و 9بازی را برده‌ است.
   بارسا در 10بازی خارج از خانه آخر خود در منطقه خودمختار والنسیا هیچ شکستی نداشته و 9بازی را برده و تنها یک‌بار به تیم‌های این منطقه امتیاز داده است.

City
این نخستین مسابقه پس از اعلام جرم علیه منچسترسیتی توسط سازمان لیگ برتر است. بازی با استون‌ویلا یادآور آخرین بازی فصل پیش است که سیتی درصورت ناکامی در پیروزی مقابل این تیم قهرمانی را به لیورپول واگذار می‌کرد. آن زمان استیون جرارد سرمربی ویلا بود و حالا جای خود را به اونای امری داده تا استون‌ویلا سروسامانی بگیرد. درحالی‌که گفته می‌شد گواردیولا درصورت ثابت شدن تخلف من‌سیتی این باشگاه را ترک می‌کند، سرمربی اسپانیایی خلاف آن را بیان کرده و گفته: «خوش‌شانسیم در کشوری زندگی می‌کنیم که تا زمانی‌که گناهکاری شما اثبات نشود، بی‌گناه به‌حساب می‌آیید. قبلا هم محکوم شده‌ایم ولی بی‌گناه بودیم. دادگاه تعیین می‌کند که بی‌گناهیم یا خیر که با توجه به وکلایی که داریم، مطمئن هستم که از موضع خود دفاع می‌کنیم چرا که بی‌گناهیم. بیشتر از هر زمان دیگری مطمئنم که از جایم تکان نمی‌خورم.»
   سیتی در 12بازی خانگی آخر مقابل استون‌ویلا پیروز بوده که آخرین برد با نتیجه 3 بر 2 در هفته آخر فصل پیش به ثبت رسید.
   از فصل 01-2000 سابقه نداشته که استون‌ویلا رفت و برگشت مقابل سیتی امتیاز بگیرد. آنها در سپتامبر یک-یک مساوی کردند و در فصل مورد اشاره استون‌ویلا یک‌پیروزی و یک‌تساوی مقابل سیتی به‌دست آورده بود.
   ویلا در 29بازی آخر مقابل مدافعان عنوان قهرمانی لیگ برتر تنها یک‌بار در سال2009 منچستریونایتد را برده و در 22بازی دیگر شکست خورده و 6تساوی به‌دست آورده است.
   استون‌ویلا هر 3‌بازی آخر خارج از خانه خود را زیرنظر اونای امری برده. جان گرگوری تنها سرمربی تاریخ این باشگاه است که 4بازی آخر خارج از خانه را (1998) با پیروزی پشت‌سر گذاشته است.

United
بدون کریستیانو رونالدو اوضاع خوب پیش می‌رود اما بدون کاسمیرو نه. من‌یونایتد در غیاب کاسمیرو گل‌های زیادی می‌خورد. به فاصله 4روز پس از بازی رفت لیگ برتر که هفته گذشته 2-2 شد، من‌یونایتد و لیدز بار دیگر و این‌بار در دور برگشت لیگ به مصاف هم می‌روند.
   مارکوس رشفورد با گلزنی در دیدار مقابل لیدز به نخستین بازیکن شیاطین سرخ پس از وین رونی (12-2011) تبدیل شد که در 6بازی پیاپی در ورزشگاه اولدترافورد موفق به گلزنی می‌شود.
   لیدز فصل پیش در همین مقطع در خانه خودش 4 بر2 به منچستر باخت اما از اکتبر سال1976 سابقه نداشته که 2‌بازی پیاپی خانگی را به این تیم ببازد.
   من‌یونایتد در 3‌سفر آخر به میلن‌رود بالای 4گل به لیدزیونایتد زده. تنها آرسنال بیشتر در این ورزشگاه موفق به تکرار بردهای با بالای 4گل زده، شده است(4بار).
   از سال1967 سابقه نداشته که منچستریونایتد در یک فصل در فاصله چند روز با یک حریف مشابه در لیگ روبه‌رو شود. یونایتدی‌ها آن سال با ولوز بازی کردند. لیدز هم در سال1974 با چنین قرعه‌ای روبه‌رو شد و به فاصله چند روز مجبور شد با شفیلدیونایتد بازی کند.
   منچستریونایتد تا به اینجای فصل 8‌بار در لیگ کلین‌شیت کرده که به‌اندازه کلین‌شیت‌های این تیم در فصل پیش است.

بارسلونا 7بازی آخرش را در همه رقابت‌ها ازجمله ال‌کلاسیکوی فینال سوپرجام برده و در 5مورد از آنها دروازه‌اش را بسته نگه داشته. آخرین بار که آنها رکورد بهتری داشتند به اکتبر2017 برمی‌گردد که 9بازی پیاپی را در همه تورنمنت‌ها برده بودند.

من‌سیتی این فصل بیش از فصل قبل می‌بازد؛ 4‌شکست که یکی بیش از تعداد باخت‌های فصل پیش است. آنها در بازی هفته پیش یک بر صفر به تاتنهام باختند و برای پنجمین‌بار پیاپی در زمین این تیم بازنده شدند و گلی هم نزدند. اما از دسامبر سال2018 پیش نیامده که سیتی 2‌بازی پیاپی را در لیگ برتر ببازد.

 باشگاه‌های انگلیسی در نقل‌وانتقالات زمستانی 741میلیون پوند صرف خرید بازیکن جدید کردند که نیمی از آن یعنی 323میلیون پوند متعلق به هزینه‌های چلسی بود. لیدز در حالی در پنجره نقل و انتقالاتی زمستانی ۴۵‌میلیون پوند (۴۹میلیون یورو) هزینه کرده است که باشگاه‌های لالیگایی ۳۲‌میلیون یورو و باشگاه‌های سری‌آ ۳۱‌میلیون یورو هزینه داشته‌اند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید