• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 23 بهمن 1401
کد مطلب : 185294
+
-

نکته بازی/ کار می‌کنند، اما چطور؟

هنوز تکلیف نیمکت تیم ملی روشن نشده و شرایط طوری است که گزینه‌های داخلی برای تصاحب این نیمکت در اولویت هستند. طبیعتا این داستان با استقبال گروه زیادی از مربیان و پیشکسوتان ایرانی همراه شده و آنها از هم‌صنفان خود دفاع می‌کنند. در این میان استاد مرتضی فنونی‌زاده که همیشه نقطه‌نظرات جذاب و کارگشایی دارد(!) فرموده: «انتخاب مربی ایرانی بهتر است، چون حتی اگر پول هم نگیرد کارش را می‌کند.» خب البته ارقام و اعدادی که اخیرا به‌عنوان دستمزد تعدادی از مربیان داخلی مطرح می‌شود، طوری است که تفاوت چندانی با همتایان خارجی ندارد. از اینکه بگذریم، فقط کار کردن مهم نیست؛ چگونه کار کردن هم اهمیت دارد. خوشحال می‌شویم اگر جناب فنونی‌زاده توضیح بدهند آخرین سرمربیان ایرانی تیم ملی چه گلی بر سر ما و این تیم زدند؟

اصلا تعطیلش کنید بروید
شل‌کن- سفت‌کن که می‌گویند یعنی همین؛ مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال که چندی پیش مدعی شده بود سرمربی بعدی تیم ملی، ایرانی است، حالا گفته ملیت این آدم مشخص نیست، یعنی می‌تواند داخلی باشد یا خارجی. به‌نظر می‌رسد مجموعه فدراسیون برای بعد از جدایی کارلوس کی‌روش هیچ طرح و نقشه‌ای نداشته و چون به‌طور کاملا ناگهانی با جدایی «رئیس بزرگ» مواجه شده، الان همه متحیرند که چه باید بکنند! به‌نظر می‌رسد نیازی به این همه مصاحبه نیست. اصلا تعطیلش کنید برود، مثل تیم ملی امید که اساسا کسی سراغش را هم نمی‌گیرد و همینطور به امان خدا رها شده است. این همه وقت از جام‌جهانی گذشت و فیفادی فروردین با یک چشم بر هم زدن از راه خواهد رسید، اما هنوز مسئولان فوتبال ما نمی‌دانند دنبال چی هستند. زیبا نیست؟

بالاخره دورقمی می‌شوند؟
لیگ فوتبال ایران کلی داستان عجیب و غریب دارد که ریشه اغلب آنها به کلمه «کیفیت» برمی‌گردد. یعنی فاکتورهای فراوانی وجود دارد که به وضوح نشان می‌دهد سطح کار پایین است و بسیاری از تیم‌ها و مسابقات برگزار شده، از حداقل‌های کیفی بی‌بهره‌اند. مثلا میانگین گل در هر بازی لیگ برتر ایران به عدد2 نمی‌رسد که فاجعه‌بار است. در این میان تیمی مثل پیکان را هم داریم که در آستانه پایان ثلث دوم لیگ برتر، هنوز تعداد گل‌هایش دورقمی نشده است! شاگردان مجتبی حسینی در 19بازی تنها 9گل به ثمر رسانده‌اند و شرزود تمیروف، زننده نهمین گل این تیم، نیم‌ساعت مشغول شادی بود! به هرحال پیکان امروز با استقلال بازی دارد. سؤال این است که بالاخره در هفته بیستم، تعداد گل‌های این تیم دورقمی می‌شود؟



 

این خبر را به اشتراک بگذارید