• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 20 بهمن 1401
کد مطلب : 185224
+
-

یادگار جنوب

پرسپولیس که سال گذشته با شکست در آبادان از کورس جا مانده بود این بار 3امتیاز را از جنوب آورد و در کورس باقی ماند

تیتر یک
یادگار جنوب

هفته نوزدهم لیگ برتر با برد پرسپولیس در آبادان و توقف گل‌گهر در سیرجان به پایان رسید. پرسپولیس با 3امتیازی که در جنوب گرفت دوباره با سپاهان هم‌امتیاز شد و پشت سر این تیم ایستاد. تراکتور هم با یک 3امتیاز دیگر، جای گل‌گهر را در رتبه چهارم گرفت.

  برد تراکتور با گل تمام‌خارجی
اولین تیم برنده در روز چهارشنبه تراکتور بود که با بردن هوادار به نتایج خوبش در هفته‌های اخیر تداوم بخشید. تراکتور دیروز در ورزشگاه شهید دستگردی اکباتان، میهمان تیمی بود که در 6بازی قبلی شکستی نداشت و 6هفته شکست‌ناپذیری برای تیم‌های میانه‌جدولی رکورد قابل توجهی است. هوادار دیروز هم در بازی با تراکتور نمایش خوبی داشت و نشان داد نتایج آن 6بازی بدون دلیل هم نبوده است. ساکت الهامی جدالی پایاپای مقابل تیم سابقش داشت و هر دو تیم موقعیت‌هایی برای گلزنی داشتند که با نمایش خوب دروازه‌بان‌ها به گل تبدیل نشد. اتفاق مهم این مسابقه مصدومیت‌های سنگین بازیکنان در دو صحنه مختلف بود. یک بار محمدرضا اخباری در برخورد با میلاد کر، مدافع تیم خودش بیهوش شد اما خوشبختانه بعد از دقایقی به شرایط بازی برگشت. بار دوم باز هم میلاد کر در متن صحنه بود و این بار از ناحیه سر به‌شدت مصدوم شد تا آمبولانس وارد زمین شود و او را از ورزشگاه خارج کند. همین فعل‌وانفعالات باعث شد بازی 13دقیقه وقت تلف‌شده داشته باشد که در ابتدای همین وقت‌ها تراکتور مثل هفته گذشته گل برتری را زد و پیروز شد. سازنده گل باز هم ریکاردو آلوز بود و زننده گل این بار گوستاوو نام داشت تا تراکتور با گلی که از ابتدا تا انتهایش محصول خارجی‌ها بود هوادار را شکست دهد و 32امتیازی شود. تعقیب صدرنشین‌ها توسط تیم پاکو خمز همچنان ادامه دارد. هوادار هم بعد از اینکه نوار شکست‌ناپذیری‌اش پاره شد، هفته آینده باید به مصاف پرسپولیس برود.
 
  تارتار باز هم نبرد
در دومین بازی دیروز، ذوب‌آهن و ملوان در فولادشهر به مصاف هم رفتند که نتیجه بازی رفت 2تیم در این مسابقه هم تکرار شد. ملوان این روزها شرایط خوبی دارد و در 10بازی اخیر به جز بازی با استقلال هیچ شکستی نداشته است. در عوض ذوب‌آهن اصلا فرم خوبی نداشته و بعد از ناکامی در 6بازی متوالی، دیروز مقابل ملوان به دنبال کسب پیروزی بود. این تیم حتی گل اول را هم زد و با گل‌به‌خودی میلاد جهانی از ملوان پیش افتاد اما نتوانست نتیجه را حفظ کند و گل مساوی توسط سهیل فداکار زده شد. به این ترتیب ذوب‌آهن هفتمین بازی متوالی‌اش را هم بدون برد سپری کرد و هفته آینده هم باید با سپاهان بازی کند.
 
  ادامه ناکامی‌های امیر
گل‌گهر هم مثل ذوب‌آهن این هفته برای فرار از نتایج ضعیف هفته‌های اخیرش تلاش می‌کرد. البته جایگاه گل‌گهر خیلی بالاتر از ذوبی‌هاست اما 3مساوی و یک باخت در 4بازی آخر، برای تیمی که چهارم جدول است و ادعای حضور در رتبه‌های بالاتر را هم دارد اصلا نتایج خوبی نبود. به همین دلیل قلعه‌نویی تیمش را با 6تغییر نسبت به بازی قبلی ارنج کرد و شاگردان او از ابتدا با تمام قوا روی دروازه مس کرمان حمله‌ور شدند. سیرجانی‌ها برای گلزنی خیلی انتظار کشیدند تا اینکه در نهایت شایان مصلح گل برتری را برای آنها زد. اما این برتری در دقیقه 8+90 از دست رفت و عارف رستمی با ثبت ششمین گل خودش در این فصل، پیروزی را از چنگ گل‌گهر در آورد. با این مساوی، امیر قلعه‌نویی رتبه چهارم را دودستی تقدیم پاکو خمز کرد.
 
  کام‌بک به سبک یحیی
در آخرین بازی هفته نوزدهم نیز تیم پرسپولیس در ورزشگاه تختی آبادان میزبانش را برد و به کورس صدرنشینی برگشت. تیم یحیی در 2هفته گذشته فقط یک امتیاز گرفته و از لحاظ روحی نیز تا حدودی به هم ریخته بود. همین اتفاقات، به اضافه برد 3امتیازی سپاهان در روز قبل، کار قرمزها را تا حدودی مشکل کرده بود. وقتی در ابتدای بازی و در دقیقه8 نفتی‌ها با ضربه فردین یوسفی به گل رسیدند، به نظر می‌رسید کار سرخپوشان مشکل‌تر هم شده است. جالب اینکه فصل گذشته هم پرسپولیس در همین ورزشگاه و در همین دقیقه از نفت آبادان گل خورد و آن بازی را 2 بر صفر واگذار کرد. سال گذشته اشتباه حامد لک در دقیقه8 آبادانی‌ها را به گل رساند و امسال اشتباه احمد گوهری که در غیاب بیرانوندِ محروم از دروازه قرمزپوشان محافظت می‌کرد. گوهری البته چند دقیقه بعد شوت سرکش طالب ریکانی را مهار کرد و اشتباهش تا حدودی جبران شد. در ادامه پرسپولیس به بازی برگشت و در هر نیمه یک گل توسط شیخ دیاباته زد تا اتفاق تلخ فصل گذشته برای این تیم تکرار نشود. فصل گذشته در حالی که پرسپولیس و استقلال رقابت نزدیکی داشتند، قرمزها در آبادان باختند و فاصله غیرقابل‌جبران شد. اما امسال برتری در آبادان و 3امتیازی که پرسپولیس از جنوب با خودش آورد، این تیم را در رقابت نزدیک با سپاهان و استقلال نگه داشت. 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید