• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 19 بهمن 1401
کد مطلب : 185116
+
-

9سال بعد

بعد از مدت‌ها مذاکره و گمانه‌زنی، بالاخره قرارداد رسمی بین کارلوس کی‌روش و فدراسیون فوتبال قطر امضا شد. به این ترتیب مربی پرتغالی از حالا تا جام‌جهانی2026 روی نیمکت عنابی‌پوشان خواهد نشست. این موضوع از ابعاد مختلف جالب توجه است و حتی احتمال رویارویی ایران با کی‌روش در طول سال‌های آینده به میزان بالایی وجود دارد. با این حال در این مقطع شاید بازخوانی یک اتفاق جنجالی خالی از لطف نباشد.
در حقیقت پیش از این، اسم کی‌روش و قطر زمانی کنار هم آمده بود که مربی پرتغالی متهم به تبانی با این کشور عربی شد. موضوع به 9سال پیش و مسابقات انتخابی جام‌جهانی2014 برزیل برمی‌گردد؛ جایی که 2 شکست باورنکردنی برابر لبنان و ازبکستان، شرایط تیم ملی ایران را بسیار دشوار کرد. در آن زمان این شایعه به‌طور وسیعی در محافل فوتبالی منتشر شد که کی‌روش با قطر تبانی کرده و دنبال آن است که با حذف ایران از مرحله انتخابی، به صعود قطر کمک کند. مربی پرتغالی به‌شدت از این موضوع برآشفت و بعدها هم در بازگویی ماجرا، حتی یکی از مسئولان ارشد وزارت ورزش را متهم کرد که چنین ادعایی داشته است. کی‌روش گفته بود: «فکر کنید که به یکی بگویید که فلانی بازی را فروخته است. اصلا می‌توانید تصور کنید که یک مربی بازی را به تیم حریف بفروشد؟»
نهایتا اما تیم ملی موفق شد هر 3 بازی پایانی مرحله گروهی را ببرد و به دور نهایی جام‌جهانی صعود کند. تیم ایران ابتدا در دوحه با تک گل رضا قوچان‌نژاد تیم ملی قطر را شکست داد تا همه شایعات به پایان برسد، پس از آن هم با پیروزی بر لبنان و کره‌جنوبی به جام‌جهانی رسید. اینگونه بود که شایعه تبانی کی‌روش با قطر برای همیشه رد و مدفون شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید