• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 19 بهمن 1401
کد مطلب : 185108
+
-

روز آرش و مهدی

قائدی و رضاوند ستاره‌های دیروز آبی‌ها بودند و استقلال به رکورد 10گل در 3بازی اخیرش رسید

روز آرش و مهدی

 هفته نوزدهم لیگ برتر با 3بازی پرگل آغاز شد؛ البته پرگل به نسبت لیگ ایران که معمولا بازی‌هایش دفاعی و کم‌گل از آب درمی‌آیند اما در این 3مسابقه هر 6تیم گل زدند و هیچ تیمی کلین‌شیت نکرد. حتی بازی 2تیم گل‌نخور آلومینیوم و مس رفسنجان که تصور می‌شد بدون گل تمام شود، با 3گل زیبا برای طرفین همراه بود و رفسنجانی‌ها که کمترین باخت‌های این فصل را داشته‌اند، برای دومین‌بار شکست خوردند. استقلال هم در مصافی که با درخشش مهدی قائدی و بازگشت او به اوج همراه بود، با 3گل بر قعرنشین جدول چیره شد.

  یک کف‌دست تا هت‌تریک
استقلال بعد از 2برد پرگل به مصاف تیم آخر جدول رفت و نفت مسجدسلیمان هم بعد از 13هفته دوری از پیروزی و 7هفته گل نزدن به ورزشگاه آزادی آمد. رضا عنایتی از زمان نشستن روی نیمکت نفتی‌ها به 2مساوی بدون گل رسیده بود و شاید اگر در دقایق ابتدایی گل نمی‌خورد، در این بازی هم به تکرار همان نتیجه فکر می‌کرد. اما آرش رضاوند در همان دقایق ابتدایی تکلیف را روشن کرد و دروازه میهمان را گشود. گل رضاوند در چهارمین دقیقه زده شد و حملات بعدی استقلالی‌ها در نیمه اول نتیجه‌ای نداشت تا در ابتدای نیمه دوم باز هم این رضاوند باشد که با پاس زیبایش موقعیت را برای گل دوم فراهم می‌کند. پاس آرش را مهدی قائدی در موقعیت تک‌به‌تک با کرمانشاهی تبدیل به گل کرد. اتفاق مهمی که بین 2نیمه رخ داد، مصدومیت دروازه‌بان استقلال و ورود گلر سوم این تیم به زمین بود. در غیاب سیدحسین حسینی، گلر دوم آبی‌ها یعنی علیرضا رضایی هم در این بازی دچار مصدومیت شد تا فرصت به سینا سعیدی‌فر برسد و این دروازه‌بان گمنام یک نیمه از دروازه آبی‌پوشان محافظت کند. بازی تا دقیقه90 با همین نتیجه 2بر صفر پیش رفت اما وقت‌های تلف‌شده پر از اتفاقات ریز و درشت روی هر دو دروازه بود. ابتدا مهدی قائدی گل دوم خودش و سوم استقلال را زد. سپس نفتی‌ها روی یک پرتاب اوت و اشتباه سعیدی‌فر به گل رسیدند و بازی 3بر یک شد. 2دقیقه بعد آبی‌ها با فرار قائدی صاحب یک ضربه پنالتی شدند و خود قائدی پشت توپ ایستاد تا هت‌تریک کند اما پنالتی او توسط کرمانشاهی مهار شد و مهدی 2گله باقی ماند. قائدی که بعد از هفته‌ها دوباره درخشش را آغاز کرده، در 2بازی اخیر 3گل زده، یک گل ساخته، یک پنالتی برای تیمش گرفته و حالا از مدعیان آقای گلی هم هست. خوبی لیگ ایران این است که اگر کسی از همین امروز هم گلزنی را آغاز کند می‌تواند مدعی عنوان آقای گلی باشد!

  آلومینیوم در اوج
جدال آلومینیوم و مس رفسنجان در اراک هم با برتری 2بر یک میزبان تمام شد. تخصص این دو تیم در فصل جاری، گل نخوردن بود اما در این بازی هر دو تیم گل زدند و حتی پای گادوین منشا هم به گلزنی باز شد. محمدرضا آزادی، ستاره اراکی‌ها و گلزن‌ترین بازیکن این تیم در نیمه اول دروازه حامد لک را باز کرد و به جمع 6گله‌های لیگ اضافه شد. این گل را هانسل زاپاتا ساخت که در ابتدای نیمه دوم خودش دومین گل را وارد دروازه لک کرد. مس رفسنجان که در این فصل فقط یک‌بار باخته بود، در دقایق باقیمانده سعی زیادی کرد که از دومین شکست فرار کند اما فقط یک‌بار توسط منشا به گل رسید و نتیجه را واگذار کرد. 2تیم تا قبل از این مسابقه هم‌امتیاز بودند اما آلومینیوم با این برد خودش را از حریف جدا کرد و 3امتیاز فاصله گرفت.

  وطنی غمگین ماند
مصاف نساجی و پیکان در قائمشهر برای تیم میزبان بازی حیاتی و مهمی بود. نساجی هفته‌های زیادی است از پیروزی فاصله گرفته و میزبانی از پیکان را فرصت خوبی برای کسب پیروزی آن هم جلوی چشم هوادارانش می‌دانست. وقتی داور در ابتدای نیمه دوم یک پنالتی برای قائمشهری‌ها گرفت، این هدف کاملا در دسترس به‌نظر می‌رسید چون حامد شیری مثل همیشه پنالتی را گل کرد و نساجی را پیش انداخت. اما تیم حمید مطهری موفق به حفظ این 3امتیاز نشد و مهاجم بامزه پیکان -شرزود تمیروف- موفق شد گل تساوی را به حقیقی بزند و ورزشگاه را روی سرش بگذارد. این بازی 1-1 تمام شد تا نساجی از 5بازی اخیرش فقط 2امتیاز گرفته باشد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید