• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 19 بهمن 1401
کد مطلب : 185101
+
-

کالابرگ الکترونیک در گیلان

گیلان یکی از مجریان طرح کالابرگ الکترونیکی است که از هفته اول اسفند در استان اجرا می‌شود.
به گزارش ایرنا، استاندار گیلان افزود: اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی از سیاست‌های دولت سیزدهم برای رفاه اجتماعی مردم است و گیلان به‌عنوان یکی از استان‌های مجری این طرح انتخاب شده است.
اسدالله عباسی عنوان کرد: پیش‌تر وقتی یارانه به‌حساب مردم واریز می‌شد با توجه به سنواتی که طی می‌شد با افزایش قیمت‌ها، یارانه تعیین شده به مرور زمان ارزش نسبی خود را از دست می‌داد. لذا دولت برای حفظ قدرت و حمایت از مردم در بخش مربوط به خرید، طرح کالا برگ الکترونیکی را اجرا می‌کند.
عباسی گفت: گیلان یکی از استان‌هایی است که از هفته نخست اسفند مجری این طرح خواهد شد؛ لذا در زمان حاضر در مرحله شناسایی و ثبت فروشگاه‌ها هستیم که از دهم بهمن آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
وی تصریح کرد: اعتبار کالابرگ یک‌ماه زودتر به کد ملی سرپرست خانوار شارژ می‌شود.
استاندار گیلان تصریح کرد: اصل بر استفاده مردم از کالاهای مورد نیاز و ضروری است، امااگر سرپرست خانوار نخواهد از اعتبار در زمان مقرر استفاده کند مبلغ یارانه به‌حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود و می‌تواند این مبلغ را نقدی دریافت کند.
عباسی با تأکید بر اینکه طرح کالابرگ الکترونیکی از نظر اقتصادی برنامه خوبی است، اظهار کرد: کالابرگ و اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی برای حمایت از قدرت خرید مردم، همچنین حفظ و نگهداری ارزش نسبی یارانه‌هایی هست که به مردم پرداخت می‌شود و همانطور که قول داده بودیم براساس تکلیف قانونی به درستی عمل خواهیم کرد.
استاندار گیلان تأکید کرد: جزئیات استفاده از کالابرگ و فروشگاه‌هایی که مردم می‌توانند به آنها مراجعه کنند، پیش از اجرا تشریح می‌شود. کالابرگ الکترونیکی، کالابرگ دیجیتال، کالابرگ اینترنتی، پول و اعتباری است که در حمایت از شهروندان برای تهیه کالا و اقلام اساسی توزیع می‌شود.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید