• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 18 بهمن 1401
کد مطلب : 185069
+
-

ایران، در کنار ترکیه و سوریه

وقوع زلزله مرگبار در ترکیه و سوریه سبب شد تا ایران نیز برای کمک به این دو کشور دوست اعلام آمادگی کند. پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر از ارسال نامه رسمی‌ برای کمک به مردم زلزله‌زده ترکیه و سوریه خبر داد. او گفت:‌ با توجه به وقوع زلزله مهیب در 2 کشور ترکیه و سوریه، جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران اعلام آمادگی می‌کند تا در راستای ایفای تکلیف بشردوستانه و تسکین آلام بشری، تیم‌های امدادی و درمانی خود را به مناطق زلزله‌زده اعزام کند. این آمادگی به‌صورت رسمی و مکتوب به هلال‌احمر هر دو کشور ارسال شده است. همچنین رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور، در 2 پیام جداگانه به روسای جمعیت‌های هلال‌احمر کشورهای سوریه و ترکیه جان‌باختن شماری از هموطنانشان در زلزله دیروز را تسلیت گفت.
در بخشی از پیام دکتر پیرحسین کولیوند خطاب به روسای جمعیت هلال احمر ترکیه و سوریه آمده است: «با غم و اندوه فراوان، از وقوع زلزله شدیدی در استان غازی‌انتپ واقع در جنوب ترکیه مطلع شدیم که متأسفانه منجر به کشته و مجروح‌شدن تعداد زیادی از مردم عزیز آن کشور شده است. از طرف جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران مراتب همدردی خود را به جنابعالی، تمام همکاران هلال‌احمر ترکیه و آسیب‌دیدگان از زلزله اعلام می‌کنم. جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را جهت اعزام تیم‌های امدادی و درمانی به آن کشور اعلام می‌نماید. ضمن آرزوی بهترین‌ها، برای جنابعالی و همکارانتان در فعالیت‌های بشردوستانه، مایل هستیم درصورت نیاز مراتب را به این جمعیت اطلاع دهید.»

اعزام ۶ تیم امدادی و درمانی به ترکیه
در همین حال جمعیت هلال احمر اعلام کرد که ۶ تیم امداد و نجات و درمانی به کشور ترکیه اعزام خواهند شد. بهنام سعیدی، معاون بین‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر در این‌باره گفت: ‌پس از وقوع زلزله ۷٫۸ریشتری در کشور ترکیه، در راستای تحقق اهداف جمعیت، یعنی حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها بدون درنظرگرفتن تبعیض، کوشش در جهت برقراری دوستی و تسکین آلام بشری، برای اعزام نیرو به مناطق زلزله‌زده اعلام آمادگی کرد. او در ادامه گفت:‌ ۶ تیم در قالب تیم‌های جست‌‌وجو، امدادونجات، درمان اضطراری و مدیریت هماهنگی عملیات، برای کمک به آسیب‌دیدگان زلزله ترکیه به این کشور اعزام می‌شوند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید