• دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 12 ذی القعده 1445
  • 2024 May 20
سه شنبه 18 بهمن 1401
کد مطلب : 184999
+
-

می‌توانم اسنایدر را ببرم

آذرپیرا بی‌تجربگی را دلیل اصلی باختش مقابل قهرمان جهان و المپیک می‌داند

می‌توانم اسنایدر را ببرم

امیر‌علی آذرپیرا پس از کسب مدال طلای مسابقات امیدهای جهان، در رقابت‌های جام‌جهانی کشتی که به میزبانی آمریکا برگزار شد، عملکرد خوبی داشت. آذرپیرا در 2کشتی که روی تشک رفت با پیروزی به کارش پایان داد اما شانس حضور در دیدار پایانی را از دست داد. در آن رقابت‌ها در دیدار فینال وزن 97‌کیلوگرم، با تشخیص کادر فنی کامران قاسمپور در مقابل اسنایدر قرار گرفت و نتیجه را هم واگذار کرد. جالب اینکه پس از گذشت حدود 2ماه از رقابت‌های جام‌جهانی، این‌بار فرصت به آذرپیرا رسید تا در تورنمنت کرواسی در مقابل اسنایدر قرار بگیرد. او هرچند کشتی را در مقابل قهرمان جهان و المپیک واگذار کرد اما اعتقاد دارد می‌تواند اسنایدر را شکست دهد. او در گفت‌و‌گو با همشهری ورزشی، کم‌تجربگی را دلیل اصلی شکستش می‌داند.
.
  با تشخیص کادر فنی از حضور در مسابقات کشوری معاف شدی. خودت دوست نداشتی با قهرمانی در مسابقات کشوری ملی‌پوش ایران در قهرمانی آسیا باشی؟
جوانان جهان، امیدهای جهان، لیگ و جام‌جهانی ازجمله رقابت‌هایی بودند که در چند‌ماه اخیر در آنها شرکت کردم. سال پر ترافیکی برایم بود و کادر فنی حتما صلاح من را می‌خواسته که از حضور در این رقابت‌ها معاف شدم. برایم فرقی نمی‌کند کجا کشتی بگیرم. دوست دارم در مسیری که برایم تعیین شده، قرار بگیرم تا درنهایت به مدال جهانی و المپیک برسم. بعد از مسابقات جام‌جهانی اعلام شد که من و سوادکوهی از حضور در مسابقات کشتی معاف شده‌ایم و کارمان را باید از جام تختی شروع کنیم.

  در دیدار فینال جام‌جهانی، کامران قاسمپور مقابل اسنایدر کشتی گرفت. آن زمان دوست نداشتی خودت را مقابل این کشتی‌گیر محک بزنی؟
کشتی گرفتن با قهرمانان بزرگ را دوست دارم ولی آن زمان تشخیص کادر فنی این بود و من به‌عنوان کشتی‌گیر باید در اختیار تیم باشم. آمادگی خوبی داشتم ولی قسمت این بود که این مسابقه در زاگرب برگزار شود.

  در تورنمنت کرواسی عملکرد خوبی داشتی ولی در فینال مقابل اسنایدر با نتیجه 3 بر صفر شکست خوردی. از آن مسابقه برایمان بگو؟
اشتباه کردم. زمانی که یک‌امتیاز عقب بودم، کشتی در کنترلم بود ولی یک لحظه و زمانی که داشتم حریفم را از تشک بیرون می‌انداختم، او چرخید و من را بیرون کرد و یک‌امتیاز از دست دادم. بخواهم بگویم خیلی با او فاصله دارم اصلا اینطور نیست و فکر می‌کنم می‌توانم او را ببرم. این شکست تجربه‌ای شد تا در مسابقات آینده اگر نماینده ایران بودم، نتیجه بهتری بگیرم تا دستم به‌عنوان فرد پیروز بالا برود.
  در نبود سعدالله‌اف روس، کایل اسنایدر یکه‌تازی می‌کند. به‌نظرت کدام‌یک حریف خطرناک‌تری هستند؟
با سعدالله‌اف تاحالا کشتی نگرفته‌ام ولی به‌نظرم سعدالله‌اف خیلی بهتر از اسنایدر است.

  جام تختی شروع کارت است؛ این رقابت‌ها را چطور پیش‌بینی می‌کنی؟
مسابقات جام تختی بعد از مسابقات قهرمانی آسیا برگزار خواهد شد. تمام تلاشم را خواهم کرد تا بتوانم بهترین نتیجه را کسب کنم. زمان آن رسیده که در رده سنی بزرگسالان کارم را جدی‌تر پیگیری کنم. سال سرنوشت‌سازی‌ است. سال قبل از بازی‌های المپیک است و اینکه هر ورزشکاری دوست دارد مدال المپیک کسب کند. تمام تلاشم را خواهم کرد که بعدا پشیمان نشوم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید