• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 18 بهمن 1401
کد مطلب : 184998
+
-

قهرمانی مقتدرانه

تیم ملی کشتی فرنگی که با 18کشتی‌گیر در مسابقات کرواسی حاضر بود با کسب 13مدال عنوان قهرمانی را کسب کرد

قهرمانی مقتدرانه

حسن رنگرز، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با 18کشتی‌گیر در مسابقات رنکینگ زاگرب کرواسی حاضر شد تا شاگردانش را در یک میدان برون‌مرزی محک بزند. این مسابقات که به نوعی انتخابی تیم ملی برای مسابقات قهرمانی آسیا قلمداد می‌شد با قهرمانی فرنگی‌کاران ایران به پایان رسید.
 
   طلای گرایی
تیم کشتی فرنگی ایران در کرواسی با کسب 4طلا، 4نقره و 5برنز به‌کار خود در این مسابقات خاتمه داد. تیم ایران که در بیشتر اوزان 2کشتی‌گیر را به میدان فرستاده بود در روز نخست 4نماینده داشت. محمدعلی گرایی و امین کاویانی‌نژاد در وزن 77کیلوگرم روی تشک رفتند که گرایی به مدال طلا رسید و کاویانی روی سکوی سوم ایستاد. در وزن 87کیلوگرم هم ایران 2کشتی‌گیر داشت که ناصر علیزاده صاحب مدال نقره شد ولی حمیدرضا بادکان از دور مسابقات حذف شد.
 
   بدون طلا
در روز دوم رقابت‌های زاگرب، مسابقات در 2وزن 63و 67کیلوگرم پیگیری شد که ایران در این اوزان هم 4نماینده داشت. عارف محمدی و ایمان محمدی کشتی‌گیران وزن 63کیلوگرم بودند که صاحب مدال نقره و برنز شدند. رضا عباسی هم در وزن 67کیلوگرم به مدال نقره رسید و دانیال سهرابی دیگر نماینده ایران در این وزن از دور مسابقات حذف شد.
 
   شب طلایی زاگرب
فرنگی‌کاران تیم ملی در روز پایانی مسابقات، شبی رؤیایی را با کسب 3مدال طلا، یک نقره و 3برنز برای ورزش ایران رقم زدند. پویا دادمرز در وزن نخست موفق شد مدال طلا را کسب کند و محمدمهدی جواهری دیگر نماینده ایران در وزن 55کیلوگرم صاحب مدال برنز شد. مهدی محسن‌نژاد که سابقه پوشیدن دوبنده تیم‌ملی در مسابقات جهانی را دارد در وزن 60کیلوگرم با اقتدار قهرمان شد. امیررضا ده‌بزرگی دیگر نماینده ایران در این وزن بود که با شکست در مقابل کشتی‌گیر رومانی از دور مسابقات کنار رفت. در وزن 72کیلوگرم سجاد ایمن‌طلب در دیدار نهایی نتیجه را به کشتی‌گیر ترکیه واگذار کرد و به مدال نقره رسید. در این وزن امیر عبدی دیگر نماینده ایران بود که با شکست در مقابل کشتی‌گیر مجارستانی از دور مسابقات کنار رفت.
علیرضا مهمدی و پژمان پشتام نمایندگان ایران در وزن 82کیلوگرم بودند که پیش از فینال در مقابل یکدیگر قرار گرفتند. مهمدی جوان در ثانیه‌های پایانی درحالی‌که 3بر یک عقب بود با خاک کردن پشتام 2امتیاز گرفت و با نتیجه 3- 3پیروز شد. مهمدی در دیدار پایانی کشتی‌گیر میزبان را هم شکست داد و صاحب مدال طلا شد. پشتام نیز در این وزن به مدال برنز رسید. علی‌اکبر یوسفی و امیر قاسمی منجزی نمایندگان ایران در وزن 130کیلوگرم بودند. منجزی با شکست یوسفی به دیدار ماقبل فینال رسید اما از کشتی‌گیر کوبایی شکست خورد تا هم خودش از رسیدن به فینال باز بماند و هم یوسفی را از دور مسابقات حذف کند. منجزی در این رقابت‌ها به مدال برنز رسید.
در پایان این مسابقات تیم ایران با کسب 195امتیاز به‌عنوان قهرمانی رسید و تیم‌های مجارستان و جمهوری آذربایجان در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید