• دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 12 ذی القعده 1445
  • 2024 May 20
سه شنبه 18 بهمن 1401
کد مطلب : 184977
+
-

روانشناسی در هالیوود

سینما
روانشناسی در هالیوود

کتاب «روانشناسی در سینمای هالیوود» نوشته «اسکیپ د یانگ» را لیلا گنجی به فارسی برگردانده و از سوی انتشارات سروش منتشر شده است.
این کتاب، استفاده سینمای حرفه‌ای از روانشناسی را به‌عنوان یک اصل مسلم و ضرورتی هنری به خوبی مطرح کرده است. تلفیق مباحث سینما و موضوعات روانشناختی، به منزله دو بال محتوایی و ساختاری، سینمای اثرگذار را مطرح می‌سازد. موضوعاتی چون نماد در فیلم، رفتار انسان‌ها در سینما، کهن الگوها و تعارضات فردی و اجتماعی، تأثیر نمایش در بهبود اختلالات روانی، هیجان‌دهی، درک روایی فیلم، برامیختگی هیجانی و انگیزشی، الگوسازی و شکل‌دهی رفتار، تغییر نگرش و ایجاد تصورات قالبی و باورها و استفاده از فیلم روان درمانگری فردی و جمعی، ازجمله موضوعاتی هستند که در این کتاب درباره آنها بحث شده و تعامل نزدیک سینما و روانشناسی را به رخ کشیده است.
کتاب حاضر در ۹ فصل تدوین شده است. ابعاد و وجوه متعدد روانشناسی و فیلم‌های سینمایی، در جست‌و‌جوی معنا- تفسیرهای روانشناختی در فیلم‌ها، آسیب‌شناسی روانی، نابغه دیوانه- روانشناسی فیلمسازان، روانشناسی مخاطب، لحظه سینمایی-  هیجانات و ادراک فیلم، تأمل بر صفحه نمایش، تأثیرات فیلم و فیلم ابزاری برای زندگی ازجمله فصل‌های کتاب است که به‌طور دقیق موضوع روانشناسی در فیلم‌های هالیوودی را مورد واکاوی قرار می‌دهد. این کتاب 380صفحه‌ای به بهای 60هزار تومان منتشر شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید