• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 16 بهمن 1401
کد مطلب : 184851
+
-

یک‌سال ماراتن، به عشق پدر

فرهنگ و زندگی
یک‌سال ماراتن، به عشق پدر

وقتی پای زنده نگه‌داشتن یاد پدر درمیان باشد، انسان‌ها چنان توانایی‌هایی از خودشان نشان می‌دهند که گاهی فراتر از عقل عادی نوع بشر است. هرچه عشق و علاقه پدر و فرزند بیشتر باشد  ‌کاری که فرزندان می‌کنند هم می‌تواند بزرگ‌تر باشد. یک مرد در انگلیس، با همین رویکرد، نه‌تنها یاد پدرش، که نام خودش را هم در تاریخ ثبت کرده است؛‌ گری مک‌کی، ‌به یاد پدر مرحومش، یک سال تمام هر روز به صورت ماراتن دویده و 1.2میلیون دلار برای یک خیریه جمع‌آوری کرده است. این مرد انگلیسی 53ساله که خودش 3فرزند دارد، در سال2003 پدرش را به‌خاطر سرطان از دست داد و از آن زمان، همیشه می‌خواست کاری انجام بدهد که نام پدرش زنده بماند. او گفته است که وقتی به خانواده آنها اطلاع داده شد که پدرشان سرطان دارد، دنیا برایش عوض شد؛ «یک جمله دنیای خانواده ما را زیر و رو کرد.»
به همین‌خاطر، او با یک بنیاد خیریه همکاری و با کارهایی فراتر از تصور انسان‌ها، برای این خیریه پول جمع می‌کرد. او درباره این تصمیم گفته است: «می‌خواستم برای آنهایی که قرار است یک خبر  دنیای‌شان را زیر و رو کند، پول جمع کنم.»
او قبلا تجربه دویدن طول انگلیس، 110تجربه ماراتن در 110روز را هم داشته، اما در بلندپروازانه‌ترین فعالیت فوق بشری، 365ماراتن در یک سال را به یاد پدرش آغاز کرد و هر روز
سر ساعت 8، دویدن را شروع می‌کرد. او در میانه راه مصدوم شد و دویدنش کمی با اختلال مواجه شد اما در نهایت، میانگین زمان 4ساعت و 3دقیقه را برای دویدن‌هایش ثبت کرد.
مک‌کی این تجربه را سخت و طاقت‌فرسا اما در عین حال هیجان‌انگیز خوانده است. او هر روز، در مناطق مختلف، با دوندگان محلی و قهرمانان ملی دویده است و این جنبه از این فعالیت، برای او شیرین بوده است؛ «همیشه برای این کار هیجان‌زده بودم چون همیشه وقتی می‌دویدم، آدم‌های زیادی با من همراهی کرده و دلگرم ام می‌کردند.» بعضی روزها  حتی بچه‌های مدرسه‌ای هم به او ملحق می‌شدند. مک‌کی گفته است در این روزها با بچه‌ها درباره فواید ورزش و همینطور با جوان‌ترها  در باره جمع‌آوری کمک برای نهادهای خیریه صحبت کرده است تا به آنها آگاهی بیشتری بدهد. او درباره رویکردش برای به ثمر رساندن این تجربه سخت هم گفته‌است: «بیشتر کار به ذهن ربط دارد. اگر باور داشته باشید که می‌توانید کاری را انجام بدهید، نصف راه را رفته‌اید.»

این خبر را به اشتراک بگذارید