• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
یکشنبه 16 بهمن 1401
کد مطلب : 184835
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/2RWoK
+
-

مصطفی زمانی: فیلم‌های مذهبی به فرهنگ ما نزدیک است

گزارش نشست
مصطفی زمانی: فیلم‌های مذهبی به فرهنگ ما نزدیک است

روز سوم جشنواره برای اهالی رسانه با نمایش فیلم «عطرآلود» ساخته هادی مقدم‌دوست پایان یافت. در نشست پرسش و پاسخ این فیلم، مصطفی زمانی حضور داشت. در ابتدای این نشست، هادی مقدم‌دوست گفت: «عطرآلود برای من تجربه‌ای جدید هم از نظر مضمون و هم از نظر شکل و داستان بود. فکر می‌کنم نمایش حال درونی آدم‌ها و تغییر آن نه‌تنها موضوعی جذاب است، بلکه برای آدم‌ها نیز یک دغدغه است تا تغییر را در زندگی آدم‌های دیگر دنبال کنند.
من در همه کارهایم برای نمایش حال درونی آدم‌ها تلاش کرده‌ام.» وی در بخش دیگری از حرف‌هایش گفت: «بسیاری می‌گویند هدف شما از ساخت این فیلم چه بود؟
واقعیت این است که نمی‌توانم درباره هدفم از ساخت فیلم حرف بزنم؛ چرا که فیلم ساخته و تمام‌شده و نمی‌توان با تعریف هدفم، ذهن مخاطب را تحت‌تأثیر قرار دهم؛ به همین دلیل پرهیز دارم از پاسخ به این سؤال.» وی ادامه داد: «گمان می‌کنم زندگی یعنی گذشته، حال و آینده که ترکیبی از بیم، غم و امید است و همه اینها از هم جدا نیستند. ارجاع این فیلم به کودکی است و برای آن از معصومیت استفاده کردم.»
یوسف منصوری، تهیه‌کننده فیلم، نیز گفت: «بیش از یک سال پیش با حسین حسنی، فیلمنامه‌نویس، روی داستان کار کردیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که آقای مقدم‌دوست بهترین فرد برای ساخت این فیلم است. سینمای مقدم‌دوست ویژگی‌های خود را دارد که همه آن را می‌شناسند. او هم از این داستان استقبال کرد؛ چرا که دغدغه‌های این فیلم ازجمله دغدغه‌های او بود.»
مصطفی زمانی نیز درباره حضور در این پروژه گفت: فیلم‌های مذهبی چون به فرهنگ ما نزدیک است باورپذیر است و عطرآلود نیز از نظر من باورپذیر بود. فیلمنامه خوب بود و کار با آقای مقدم‌دوست یکی از بهترین تجربه‌های من در سینما بود. به او می‌گفتم نمی‌خواهم یک آدم سرطانی را بازی کنم؛ چون خیلی کلیشه است. مقدم‌دوست به من گفت نگران نباش و بسیار برای ساخت این فیلم آماده بود.» زمانی در بخش دیگری از حرف‌هایش گفت: «من هنوز نتوانسته‌ام شخصیت حقیقی خودم را پیدا کنم. ۲۲ ساله بودم که نقش یوسف(ع) را بازی کردم.
من یادگرفتن را بسیار دوست دارم. یاد گرفته‌ام مهم نیست در چه مرحله‌ای هستید همیشه چیزی برای یادگرفتن هست. اگر شخصیتی درست باشد، آن را برای بازی پیدا می‌کنم. برای رسیدن به این نقش، زمانی که تصمیم به همکاری با مقدم‌دوست گرفتم، بارها با او حرف زدم. شما نمی‌توانید به مرگ‌تان فکر کنید و دنیا برای شما تغییر نکند. انسان آفریده شده برای بقا و باید به این مسئله توجه کرد. اینکه می‌گویند اتفاقات ساده‌ای در زندگی رخ می‌دهد، درست است؛ چراکه زندگی به همین سادگی است. درباره این شخصیت بسیار اذیت شدم و فشار زیادی را تحمل کردم. اگر دروغی بازی کنید، کارگردان می‌فهمد. سعی کردم نشان دهم وقتی درباره مرگت می‌فهمی، دیگر مفهوم زندگی مانند قبل از آن نمی‌شود.»


 

این خبر را به اشتراک بگذارید