• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
یکشنبه 16 بهمن 1401
کد مطلب : 184816
+
-

«جشن فرشته‌ها» با حضور صمیمانه رهبر معظم انقلاب برگزار شد

حلقه ‌فرشته‌ها به دور پدر

دانش‌آموزان معلول،دانش‌آموزان مدرسه کپرنشین زهکلوت کرمان فرزندان شهدای مدافع امنیت،فرزندان شهدای مدافع حرم،حافظان کل قرآن یا بالاتر از 20جزء در دیدار با آیت‌الله خامنه‌ای حضور داشتند

حلقه ‌فرشته‌ها به دور پدر

در شب ولادت مولای متقیان امیرالمؤمنین علی (علیه‌السلام) مراسم معنوی و پرطراوت «جشن فرشته‌ها» با حضور صدها تن از دختران دانش‌آموزی که به سن تکلیف رسیده‌اند، با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام‌خمینی(ره) برگزار شد. به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام‌معظم‌رهبری، در این مراسم که در فضایی روح‌بخش و بانشاط برگزار شد، دانش‌آموزان دختر آغاز فصل عبادت و بندگی خود را جشن گرفتند.

جشن تکلیف؛ یک جشن واقعی
بچه‌های عزیزم! جشن تکلیف‌تان را به شما تبریک می‌گویم. عید ولادت امیرالمؤمنین(ع) را هم به همه‌ شما دختران عزیزم تبریک عرض می‌کنم. ان‌شاءالله که موفق باشید. شما دختران عزیز، نوگلان عزیز من، امشب نماز واجب‌تان را به جماعت در این حسینیه بجا آوردید؛ خدا ان‌شاءالله قبول کند.بچه‌های عزیزم! جشن تکلیف یک جشن واقعی است، واقعا جشن است، واقعا عید است. چرا؟ چون شما از لحظه‌ای که تکلیف می‌شوید، با خدای متعال حرف می‌زنید و خدا با شما حرف می‌زند؛ یعنی شما این قابلیت را پیدا کردید که خدای متعال با شما حرف بزند، به شما تکلیف بدهد و شما آن تکلیف را بجا بیاورید؛ این یک رتبه‌ باارزشی در عالم انسانیت است که انسان مخاطب خدا شود و خدا با انسان حرف بزند. معنای جشن تکلیف این است که شما دیگر بعد از این، بچه نیستید، کودک نیستید، شما نوجوانید، مسئولیت‌پذیرید و در خانواده‌تان، در محیط مدرسه‌تان و در محیط‌های بازی با دوستان می‌توانید اثر بگذارید. شما می‌توانید دیگران را هم به راه راست راهنمایی کنید، هدایت کنید؛ این مسئولیتی است که برعهده‌ همه‌ ماست. یک دختر تازه‌مکلف‌شده‌ مثل شما، پیش خدای متعال از لحاظ تکلیف، با یک زن بزرگسال یا با یک مرد مسن هیچ تفاوتی ندارد.

درس بخوانید تا جزو زن‌های بزرگ کشور شوید
کشور شما، ایران عزیز شما در گذشته زن‌های بزرگی داشته و من به شما بگویم امروز زن‌های برجسته‌ ما از گذشته بسیار بیشتر هستند. ما در همه‌ بخش‌های علمی، عملی، جهادی، مسئولیت‌پذیری، مدیریتی و... زن‌های برجسته‌ مهمی داریم؛ اینها مایه‌ افتخارند. زن‌های برجسته‌ در کشور ــ هر کشوری زنان برجسته‌ای داشته باشد ــ مایه‌ افتخارند و در کشور ما زیاد هستند و شما سعی کنید جزو این زنان شوید. چه جوری؟ درس بخوانید؛ درس‌هایتان را باید خوب بخوانید، تکالیف درسی را باید خوب انجام دهید، کار کنید، فکر کنید، کتاب بخوانید تا ان‌شاءالله در آینده جزو زن‌های بزرگ شوید. شما می‌توانید در این مبارزه‌ عظیمی که ملت ایران در دوران انقلاب با ظلم، بدبختی و تبعیض شروع کرده، نقش ایفا کنید؛ همچنان که قبلا زنان زیادی نقش ایفا کردند و کارهای بزرگی انجام دادند که امروز کارهای اینها کتاب شده، پخش شده و زحمات و تلاش‌های بانوان برجسته‌ای را که در طول این سال‌های انقلاب در کشور بوده‌اند مردم می‌خوانند؛ ان‌شاءالله شما هم از آنها باشید.

با خدا دوست شوید
توصیه‌ای که می‌خواهم به شما نوجوان‌ها کنم، این است که با خدا دوست شوید و سعی کنید از همین آغاز نوجوانی‌تان، با خداوند مهربان دوست شوید. دوستی با خدا چه جوری است؟ یکی از راه‌های دوستی با خدا همین است که شما در نماز با خدا حرف می‌زنید؛ توجه داشته باشید که دارید با خدا صحبت می‌کنید، با خدا حرف می‌زنید؛ معنای کلمات نماز را یاد بگیرید؛ ترجمه‌ حمد، سوره و آنچه را در رکوع یا در سجود می‌خوانید، از بزرگ‌ترهایتان و از معلم‌هایتان یاد بگیرید. وقتی نماز می‌خوانید، جوری نماز بخوانید که دارید با خدا حرف می‌زنید؛ این می‌شود دوستی با خدا؛ یکی از راه‌های دوستی این است. یکی دیگر از راه‌های دوستی [با خدا] هم این است که مواظب باشید آن کارهایی را که خدا گفته نکنید، نکنید؛ آن چیزهایی را که خدای متعال گفته انجام بدهید، انجام دهید. راه دوستی با خدا این است و شما امروز دل‌های روشنی دارید، دل‌های نورانی‌ای دارید، دل‌های باصفایی دارید، می‌توانید از همین امروز با خدای متعال دوست بشوید.

  بهانه دیدار
دیدار دختران ایران با رهبر انقلاب به بهانه‌یک پویش طی هفته‌های اخیر برگزار شد. جشن فرشته‌ها، عنوان پویشی بود که از دختران دعوت می‌کرد از جشن تکلیف‌شان فیلم، عکس یا خاطره بفرستند. روزهای اخیر موعد برگزاری این جشن دسته‌جمعی در شهرهای مختلف ایران بود و بهانه‌اش رسیدن به سن عبادت بود. دیدار دختران با رهبر انقلاب به بهانه اختتامیه همین رویداد برگزار شد. پیش از این در سال‌های ۱۳۷۳، ۱۳۸۱ و ۱۳۹۵ نیز جشن تکلیف جمعی از دختران و پسران دانش‌آموز با حضور رهبر انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شده بود.


5 دختر شهدای مدافع حرم:  ابوذر داوودی، محسن خزایی، عبدالمهدی کاظمی، رضا رستگاری و مهدی لطفی نیاسر



 

این خبر را به اشتراک بگذارید