• یکشنبه 27 خرداد 1403
  • الأحَد 9 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 16
یکشنبه 16 بهمن 1401
کد مطلب : 184805
+
-

نقل قول

ضرورت حل مشکل کمبود بودجه تربیتی
اصغر باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش: مجلس و دولت، سایر نهادها و مؤسسات را به این امر مکلف کنند که اگر هزینه‌های فرهنگی و تربیتی خود را به‌صورت مستقیم در اختیار آموزش و پرورش قرار نمی‌دهند، لااقل در حوزه دانش‌آموزی خرج کنند و به این کار موظف و مکلف باشند. با این کار قطعاً کمک بزرگی به ما می‌شود. ضمن اینکه مسئله کمبود بودجه در حوزه تربیت بدنی نیز وجود دارد و عددی که برای بودجه آن پیشنهاد شده چندان قابل توجه نیست.

ماندگاری پزشکان در مناطق کم‌برخوردار
بهروز رحیمی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت: وزارت بهداشت در 4 دهه اخیر، گام‌های بلندی در مسیر ارتقای سلامت برداشته است. وزارت بهداشت در تمام فعالیت‌های خود رویکرد عدالت‌محوری را دنبال می‌کند و اولویت آن ایجاد دسترسی آسان و ارزان مردم به خدمات بهداشتی و درمانی و بهره‌مندی عادلانه از سبد سلامت است. ‌اکنون نیز به‌دنبال فراهم‌سازی‌ شرایط ماندگاری پزشکان متخصص در مناطق کم‌برخوردار به‌عنوان یک اولویت هستیم.

ارتقای سلامت با کاهش هزینه‌های بستری
بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت: بخشی از بزرگ‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران مربوط به حوزه سلامت است. قبل از انقلاب اسلامی وضعیت ایران با جمعیت ۳۰میلیون نفری به‌گونه‌ای بود که در همه عرصه‌ها به‌ویژه حوزه سلامت وابستگی کامل به غرب داشت. ‌دنبال این هستیم که هزینه خدمات بستری به حداقل برسد  یا رایگان شود؛ چراکه این یکی از راه‌های مناسب برای ارتقای سلامت مردم است.

رتبه‌بندی معلمان مهرآفرین از شهریور
یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش: براساس مذاکرات انجام شده با رئیس دیوان محاسبات و مکاتبات و برگزاری جلسات کارشناسی و مدیریتی تاریخ اعمال رتبه‌بندی معلمان مهرآفرین از ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰ است. تاکنون برای این معلمان مانند سایر مشمولان ۱۰‌ماه فوق‌العاده رتبه‌بندی پرداخت شده‌است. احکام معلمان طرح مهرآفرین طی چند روز آینده صادر می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :