• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
شنبه 2 دی 1396
کد مطلب : 1848
+
-

پرونده باز نازنین زاغری

حدود ۲سال بعد از ماجرای تبادل جیسون رضائیان، جاسوس ایرانی - آمریکایی با طلب ۱. ۷میلیارد دلاری ایران از آمریکا، برخی زمزمه‌ها درخصوص تبادل نازنین زاغری با برخی دارایی­‌های ایران در بریتانیا به گوش می‌رسد. این گمانه‌زنی با تأیید نهایی شدن مراحل بازپس‌گیری ۴۰۰میلیون پوند از بدهی انگلیس به ایران و سفر وزیر خارجه این کشور به ایران قوت هم گرفت اما رئیس دادگستری استان تهران می‌گوید زاغری ۲پرونده دارد محکومیتش در یک پرونده قطعی شده و پرونده دیگری هم در دادگاه دارد که هنوز جلسات دادگاه برگزار نشده و حکمی هم صادر نشده است.

به گزارش میزان، غلامحسین اسماعیلی این اظهارات را در واکنش به ادعای روز پنجشنبه وکیل زاغری درخصوص آزادی زودهنگام موکلش گفته است. نازنین زاغری، متهم دوتابعیتی است که فروردین سال۹۵ در فرودگاه امام خمینی (ره) دستگیر شد. ریچارد راتکلیف، همسر نازنین زاغری گفته بود که نشانه‌هایی از آزادی زودهنگام خانم زاغری مشاهده شده است. ایندیپندنت گزارش داده که ریچارد راتکلیف گفته وکیل نازنین زاغری در جلوی نام موکلش در بانک اطلاعات قوه قضاییه، عبارت «مشمول آزادی زودهنگام» مشاهده کرده است. تولیپ صدیق، نماینده مجلس بریتانیا که موضوع بازداشت نازنین زاغری را دنبال می‌کند هم گفته است که خانم زاغری شرایط آزادی زودهنگام را دارد. اسماعیلی اما با رد ادعای وکیل زاغری گفته است که باید صبر کرد تا نتیجه دادگاه نهایی شود. 

ماجرای آزادی زاغری از آنجا داغ شد که ۱۸آذر‌ماه وزیر خارجه انگلستان به تهران آمد.‌‌ همان ایام بود که برخی رسانه‌های انگلیسی از احتمال رایزنی بوریس جانسون درخصوص نازنین زاغری، متهم امنیتی دوتابعیتی در تهران خبر داده بودند؛ موضوعی که از سوی مقامات کشورمان رد می‌شد. بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در این خصوص گفته بود، وضعیت خانم زاغری موضوعی قضایی است و به قوه قضاییه کشورمان مربوط می‌شود. سپاه ثارالله کرمان ۲۶خرداد سال۹۵ طی اطلاعیه‌ای دستگیری «نازنین زاغری» را به‌عنوان دستگیری یکی از سرشبکه‌های اصلی وابسته به بیگانگان که مأموریت‌های مختلفی در راستای تحقق اهداف شوم دشمنان نظام انجام داده بود، توصیف کرد. در این بیانیه آمده بود: ایشان با عضویت در شرکت‌ها و مؤسسات بیگانه در طراحی و اجرای پروژه‌های رسانه‌ای و سایبری با موضوع براندازی نرم نظام مقدس جمهوری اسلامی مشارکت داشته است. نامبرده یکی از سرشبکه‌های اصلی مؤسسات معاند بوده که تحت هدایت و حمایت سرویس‌های رسانه‌ای و جاسوسی دولت‌های بیگانه فعالیت‌های مجرمانه خود را طی سالیان گذشته انجام داده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :