• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
پنج شنبه 13 بهمن 1401
کد مطلب : 184737
+
-

روایت انقلاب در خانه اتحادیه

مروری بر اصلی‌ترین رویدادهایی که به مناسبت دهه مبارک فجر در تهران برگزار می‌شود

جشنواره‌های دهه فجر امسال در تهران برگزار می‌شوند و از نظر تعداد و تنوع، متفاوت‌تر از سال‌های پیش هستند. بر این اساس، تا پایان روز 22بهمن، رویدادهای فراوانی در نقاط مختلف پایتخت برگزار می‌‌شوند؛ رویدادهایی که شامل برنامه‌هایی برای همه اقشار جامعه، زنان، مردان، کودکان و نوجوانان، جوانان و سالمندان طراحی شده‌اند. امسال همچنین با آماده شدن خانه اتحادیه در مرکز شهر، این محل تاریخی میزبان کاتبان انقلاب شده تا  بیش از 20نفر از هنرمندان، خوشنویســــان و خطاطـــان اقدام به پارچه‌نویسی‌های مربوط به دهه فجر کنند.
به گزارش همشهری، مرور خاطرات تلخ و شیرین انقلاب، برگزاری آیین‌های مناسبتی و مسابقات ورزشی- تفریحی بخش دیگری از برنامه‌هایی است که در حال برگزاری است؛ برنامه‌هایی که بیشتر آنها با همت سازمان زیباسازی شهر تهران اجرا می‌شود. رضا صیادی، مدیرعامل این سازمان در همین ارتباط گفت: «پایتخت با اجرای پویش «پرچم افتخار»، اکران‌های فرهنگی ویژه و نصب المان‌های یادآور ایام انقلاب به استقبال چهل‌و‌چهارمین بهار انقلاب رفته است.» او درباره رویداد هنری «کاتبان روایت انقلاب» هم گفت: «پارچه‌نویسی یکی از رویدادهای دوران انقلاب اسلامی به‌ویژه ایام مربوط به بهمن‌ماه سال 1357 است و درواقع هموطنان خاطرات نوستالژیکی از پارچه‌نویسی در آن زمان به واسطه پیروزی انقلاب اسلامی و شعارهای مربوط به آن زمان دارند.
با بروز و ظهور تکنولوژی رفته‌رفته خطاطی و هنر پارچه‌نویسی به فراموشی سپرده شد. بر همین اساس  همکاران ما در معاونت فرهنگی سازمان زیباسازی همزمان با دهه فجر امسال، برنامه‌ای را تحت عنوان «کاتبان روایت انقلاب» در دستور کار خود قرار دادند.» به گفته صیادی، این پارچه‌ها در محور مسیر راهپیمایی از میدان امام حسین تا میدان آزادی نصب خواهد شد؛ البته بخش دیگری از این پارچه‌ها در 22منطقه از تهران در اختیار مساجد قرار خواهند گرفت تا در معابر و خیابان‌های فرعی این مناطق نیز نصب شوند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید