• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 13 بهمن 1401
کد مطلب : 184736
+
-

بودجه مصوبه شهر تغییر نمی‌کند

محمد سرابی-روزنامه‌نگار


بودجه شهرداری تهران برای سال 1402مصوب شد. این بودجه نسبت به سال پیش بیشتر است، اما با توجه به روند صعودی قیمت دلار و افزایش هزینه‌های عمرانی و نگهداری شهر، ممکن است برای تامین هزینه‌ها کافی نباشد. در روز‌های اخیر سخنانی درباره افزایش رقم بودجه تا چند برابر سال گذشته مطرح شده است و اینکه شهرداری قصد دارد با ارائه اصلاحیه، میزان آن را بیشتر کند.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در این‌باره می‌گوید: «بودجه سال1402 را در آخرین جلسه شورای شهر با سقف 75800هزار میلیارد تومان نهایی کرده‌ایم که در بخش درآمد‌ها تصویب شده و تغییر نخواهد کرد. بلافاصله از روز بعد از تصویب این رقم، جلسات با شهرداران مناطق شروع شده است تا درآمد‌ها و هزینه‌ها را بررسی کنیم». محمد آخوندی می‌افزاید: «نکته‌ای که اتفاق افتاده و شاید کم‌نظیر باشد این است که تصمیم گرفته شده است که از همین سقف 10هزار میلیارد تومان به بودجه بخش حمل‌ونقل و ترافیک اضافه و در توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی صرف شود. اعداد نهایی بعد از بررسی‌ها و تدوین نهایی بودجه مشخص خواهد شد، اما از سهم 33درصدی حمل‌ونقل در بودجه فراتر خواهد رفت.»
قسمت زیادی از مشکل تنظیم بودجه به هزینه‌های حفظ و نگهداری شبکه حمل‌ونقل عمومی اختصاص دارد که نیازمند نوسازی و تامین واگن مترو و اتوبوس دوکابینه بی‌آر‌تی است. آخوندی می‌گوید: «شهرداری 78400میلیارد تومان پیشنهاد داده بود و با بررسی‌هایی که انجام شد و با شرط اینکه 10هزار میلیارد دیگر به حمل‌ونقل عمومی اضافه کنیم، به رقم 75800میلیارد رسید و تصویب شد.»
آخوندی تأکید می‌کند: «با تمام 22منطقه، سازمان‌ها، شرکت‌ها و واحد‌ها جلساتی پیش‌بینی کردیم که روز و ساعت آن هم مشخص شده است. آنها از بودجه‌ای که می‌خواهند دفاع می‌کنند و نکاتی را که دارند شرح می‌دهند. عملکرد سال قبل آنها در بودجه هم بررسی و عدد بودجه آن تعیین می‌شود. این اعداد به کمیسیون مربوطه می‌رود تا نهایی شود.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید