• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 13 بهمن 1401
کد مطلب : 184730
+
-

بازگشت ققنوس

محمدرضا گرایی هفته اول اسفندماه در تورنمنت مصر روی تشک می‌رود. این نخستین میدان او بعد از کسب نقره جهان در سال2022 است

بازگشت ققنوس

   بازگشت دلخانی به میادین
محمدرضا گرایی در 72کیلوگرم، محمدهادی ساروی در 97و امین میرزازاده در 130کیلوگرم فرنگی‌کاران اعزامی به این رقابت‌ها هستند. همچنین رنگرز در نفرات اعزامی نام میثم دلخانی در 63کیلوگرم را هم قرار داده است. دلخانی در مسابقات جهانی 2021به مدال طلای جهان رسید و سپس در تورنمنت قزاقستان با مصدومیت جدی از ناحیه آرنج روبه‌رو شد و مسابقات جهانی 2022را از دست داد. او با نظر پزشکان در مسابقات کشوری هم غایب بود و حالا همانند مدال‌آوران جهانی 2022کارش را از مصر آغاز خواهد کرد. محمدرضا گرایی ستاره کشتی فرنگی ایران که طلای المپیک و جهان را در وزن 67کیلوگرم کسب کرده و در مسابقات جهانی 2022هم در همین وزن به مدال نقره رسید در تورنمنت مصر قرار است در وزن 72کیلوگرم روی تشک برود. گرایی پیش‌تر هم در این وزن کشتی گرفته است ولی به‌دلیل اینکه این وزن المپیکی نیست پیش از المپیک توکیو به 67کیلوگرم برگشت و ابتدا موفق شد کسب سهمیه المپیک کند و پس از آن در توکیو مدال طلای المپیک را کسب کرد. او که برای حضور در 67کیلوگرم، کیلوهای زیادی را کم می‌کند در جهانی نروژ و صربستان هم در 67کیلوگرم روی تشک رفت و صاحب مدال طلا و نقره جهان شد. حالا کادر فنی قصد دارد در تورنمنت مصر او را در 72کیلوگرم روی تشک بفرستد تا گرایی کیلوهای زیادی کم نکند. وزن 72کیلوگرم جزو اوزان غیرالمپیکی است.

   گرایی: تصمیم بر این بود که وزن کم نکنم
محمدرضا گرایی درباره حضور در مسابقات مصر و اینکه بعد از مسابقات جهانی صربستان برای نخستین‌بار قرار است روی تشک برود به همشهری گفت: «با نظر کادر فنی قرار است اوایل اسفندماه در مصر کشتی بگیرم. کادر فنی درنظر داشته در این تورنمنت وزن کم نکنم و در یک وزن بالاتر کشتی بگیرم. در این مدت تمریناتم را در شیراز پیگیری می‌کردم. هرچند که تمرینات منظمی نداشتم ولی از شرایط آرمانی هم دور نشدم و سعی می‌کردم حداقل روزی یک جلسه تمرین را داشته باشم. امیدوارم در مدت زمان باقیمانده تا مسابقات مصر شرایطم بهتر شود.» گرایی درباره بازگشتش به وزن 67کیلوگرم گفت: «کادر فنی تصمیم گرفته در 72کیلوگرم کشتی بگیرم و بعد از مسابقات مصر دوباره باید تصمیم‌گیری شود که در چه وزنی کشتی خواهم گرفت. لازم بود بعد از مسابقات جهانی کارم را از یک جایی شروع کنم که کادر فنی مسابقات مصر را برایم درنظر گرفت. با توجه به اینکه این مسابقات دومین رقابت رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی کشتی است به‌نظرم کشتی‌گیران خوبی در این رقابت‌ها حاضر شوند.» هم‌اکنون حسن رنگرز با یک تیم 18نفره در تورنمنت زاگرب کرواسی حاضر شده است. به‌نظر سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی از دل این تورنمنت می‌خواهد ترکیب تیم خود را برای مسابقات قهرمانی آسیا در فروردین‌ماه هم انتخاب کند.

دومین مسابقه رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی کشتی قرار است از 4تا 7اسفندماه به میزبانی کشور مصر در شهر اسکندریه برگزار شود. پیش از این قرار بود این مسابقات در شهر قاهره برگزار شود که روز گذشته اتحادیه جهانی خبر از تغییر شهر میزبان داد. حسن رنگرز سرمربی تیم ملی قصد دارد مدال‌آوران کشتی فرنگی در مسابقات جهانی 2022را در مصر محک بزند و به نوعی آنها از دومین تورنمنت رنکینگ‌دار اتحادیه وارد چرخه انتخابی تیم ملی خواهند شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید