• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
پنج شنبه 13 بهمن 1401
کد مطلب : 184729
+
-

وزیر طرف معاون را گرفت

در واکنش به دعوای پولادگر با دبیر و ساعی، سجادی می‌گوید کمک مجلس به فدراسیون‌ها بخشی از بودجه سالانه‌شان است

وزیر طرف معاون را گرفت

وزیر ورزش هم حرف‌های معاون قهرمانی‌اش را می‌زند. حمید سجادی، در دعوای محمد پولادگر با علیرضا دبیر و هادی ساعی، طرف معاونش را گرفته است. روسای فدراسیون‌های کشتی و تکواندو سر بودجه با وزارت ورزش مشکل دارند. آنها می‌گویند کمکی که مجلس از محل تبصره14 به این 2 فدراسیون و 26فدراسیون دیگر کرده، جدا از بودجه‌ای است که وزارت ورزش از محل بودجه ورزش قهرمانی برای فدراسیون‌ها درنظر گرفته. اما پولادگر مدعی است که مجلس در حمایت از وزارت ورزش و از تبصره14 این کمک‌ها را به فدراسیون‌ها کرده است و بودجه‌ای که فدراسیون‌ها از تبصره14 می‌گیرند، بخشی از بودجه‌ای است که وزارت‌ ورزش قرار است به آنها بدهد.
سجادی، وزیر ورزش روز گذشته در این مورد توضیحات بیشتری به همشهری داد و از معاونش حمایت کرد: «هم آقای پولادگر درست فرموده‌اند و هم آقای دکتر حسین فیروزی معاونت توسعه. خیلی از دستگاه‌ها یک بودجه اصلی دارند و چندین تبصره. تبصره14 جزو مواردی بود که ما از مجلس خواسته بودیم تا از محل آن به ورزش کمک شود. مجلس به‌خصوص کمیسیون فرهنگی و تلفیق، روزهای پایانی پارسال که در حال تصویب بودجه بودند، 310میلیارد تومان از تبصره14 برای ورزش درنظر گرفتند که 285میلیارد را به فدراسیون‌ها اختصاص دادیم. الان دوستان عامیانه و ساده می‌گویند مجلس این بودجه را به ما داده است. این موضوع سرفصلی برای یک سوءتعبیر است. البته ظاهر قضیه این است، وگرنه همکاران خوب من در فدراسیون‌ها خودشان می‌دانند قضیه چیست ولی نمی‌دانم چرا مدام این موضوع را تکرار می‌کنند. در کل وزارت ورزش به‌عنوان سیاستگذار منابعی دارد و موظف است به‌صورت عادلانه این منابع را بین فدراسیون‌ها تقسیم کند. به‌طور مثال فدراسیون ژیمناستیک 5.5میلیارد تومان بوجه‌اش است که باید 4میلیارد از تبصره14 تامین می‌شد که نشد. ما پیگیر هستیم که این مبلغ را بگیرند و در حقشان اجحاف نشود.»
سجادی در حالی بودجه حمایتی مجلس را بخشی از بودجه وزارت ورزش می‌داند که احمد راستینه، رئیس کمیته ورزش و جوانان فراکسیون فرهنگی، تیرماه امسال و در روزهایی که رئیس فدراسیون کشتی با پولادگر سر بودجه درگیر بود، به‌طور مشخص در مورد این فدراسیون به تسنیم گفته بود: «ما خدمت پولادگر در جلسه کمیسیون تأکید کردیم که بودجه حمایتی مجلس ربطی به بودجه وزارت ورزش ندارد و رئیس فدراسیون درست می‌گوید.»
بودجه‌ای که وزارت ورزش برای تکواندو درنظر گرفته 22میلیارد تومان و بودجه کشتی 70میلیارد تومان است. جالب است که مجلس در بودجه حمایتی 20میلیارد تومان به تکواندو و 70میلیارد تومان به کشتی کمک کرده است. با توجه به ادعایی که پولادگر و سجادی دارند، تکواندو فقط 2میلیارد از بودجه وزارت ورزش سهم می‌برد. سهم کشتی هم که صفر است. دبیر و ساعی در اعتراض به این اقدام وزارت ورزش، تفاهمنامه مالی بین این وزارتخانه و فدراسیون زیرنظرشان را امضا نکرده‌اند. ساعی چندی پیش در اعتراض به قانون‌شکنی‌های وزارت ورزش، جمله قابل توجهی را از پولادگر نقل کرده بود: «با من صحبت کردند و گفتند 20میلیارد تومان مجلس را خودتان باید پیگیری کنید.» اگر گفته پولادگر و سجادی صحت داشته باشد و حمایت‌های تبصره14بخشی از بودجه وزارت است، چرا خود وزارت ورزش پیگیر نیست و این مسئولیت را به فدراسیون‌ها محول کرده است؟

   کمک برای خرید VAR
فدراسیون فوتبال برای خرید VAR به وزارت ورزش نامه زده و برای تامین هزینه کمک خواسته است. سجادی در این مورد هم توضیح داد: «در بودجه محلی برای خرید VAR نداریم. نامه را دیده‌ام و اگر منابعی داشته باشیم برای کمک ابایی نداریم. اگر برای ورزشگاه آزادی خریداری شود، می‌توانیم از شرکت تجهیز و توسعه هم کمک بگیریم. به‌هرحال خرید VAR یک کار ملی است و ما دوستانی را که می‌خواهند برای خرید اقدام کنند تنها نمی‌‌گذاریم.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید