• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 13 بهمن 1401
کد مطلب : 184728
+
-

پنجشنبه‌های مادرید

رئال در این روز هرگز نمی‌بازد

پنجشنبه‌های مادرید

رئال‌مادرید امشب آخرین مسابقه نیم‌فصل اول را در حالی مقابل تیم بدون مربی والنسیا برگزار می‌کند که از بارسلونا عقب افتاده است. جنارو گتوزو در فاصله 3شب مانده به این مسابقه حساس از هدایت والنسیا برکنار شد. 2تیم همین چند هفته پیش در نیمه‌نهایی سوپرجام اسپانیا در عربستان با هم یک‌‌-یک مساوی کرده بودند که رئال به لطف درخشش کورتوا به فینال صعود کرد. کارلتو در این فصل با رئال همان کاری را کرده که فصل پیش انجام داده بود. امتیازات و عملکرد او در 2نیم‌فصل اول 2سال اخیر دقیقا مشابه است؛ 22-2021 (۴۳ امتیاز، ۳۹گل زده، ۱۵گل خورده، ۲۲۵شوت زده و۶۳شوت دریافتی) و 23-2022(۴۲ امتیاز، ۳۸گل زده، ۱۶گل خورده، ۲۱۸شوت زده و ۶۵‌شوت دریافتی). پارسال بارسلونا در این مقطع ۲۸امتیاز گرفته بود و در رتبه ۷ جدول بود.
کارلو آنچلوتی که در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا به لیورپول، فینالیست فصل پیش خورده، جدا از ال‌کلاسیکوی سوپرجام، 2ال‌کلاسیکوی دیگر در نیمه‌نهایی جام حذفی در پیش دارد و در یک مقطع 5هفته‌ای 3بار باید با بارسلونا و ژاوی روبه‌رو شود. او دیگر نمی‌تواند در چنین مسابقه‌هایی مقابل والنسیای بدون سرمربی امتیاز از دست بدهد.
    تونل وحشت رئال از ۲اسفند تا ۲۸اسفند؛ ۲ اسفند: لیورپول، ۷ اسفند: اتلتیکو، ۱۰اسفند (قطعی نیست): بارسلونا، ۱۴اسفند: بتیس، ۲۱اسفند: اسپانیول، ۲۴اسفند: لیورپول، ۲۸اسفند: بارسلونا.
    کریم بنزما در این فصل 13گل زده است که با توجه به غیبتش در 9بازی فصل، آمار بدی نیست اما با عملکرد درخشانش در فصل گذشته با 44گل و 15پاس‌گل فاصله زیادی دارد. او فصل گذشته تا این مقطع 24گل زده بود و می‌توان گفت که تأثیرش در رئال نصف شده است. کریم فصل گذشته میانگین 1.36گل یا پاس‌گل در هر بازی داشت اما حالا میانگینش 0.7گل یا پاس‌گل در هر بازی است. بنزما بعد از جام‌جهانی بهتر شده و در 8بازی 7گل زده. کریم فصل گذشته میانگین 0.35پاس‌گل در هر بازی را داشت و این عدد در فصل جاری به 0.05پاس‌گل در هر بازی رسیده است.
    فرلان مندی به‌علت مصدومیت، 2ماه از میادین دور خواهد بود و بازی‌های حساس رئال مقابل لیورپول و بارسلونا را از دست می‌دهد. رئال با او در ال‌کلاسیکوها تا پیش از فینال سوپرجام هرگز نباخته بود. ابراهیما کوناته، مدافع فرانسوی لیورپول هم مصدوم شده و بازی با رئال در لیگ قهرمانان را از دست داده است.
    رئال هر 3بازی‌آخر در لالیگا را پس از آنکه 4بر یک و با 3پنالتی به والنسیا باخت، از این تیم برده است. این طولانی‌ترین روند پیروزی رئال مقابل این تیم در لیگ است؛ پس از 5برد متوالی بین سال‌های 2009 تا 2011.
    رئال‌مادرید در 14بازی خانگی آخر خود در لالیگا از والنسیا شکست نخورده است؛ 9برد و 5مساوی. نباختن در بازی امشب می‌تواند این تیم را با رکورد طولانی‌ترین نباختن بین سال‌های 1969 تا 1983که 13برد و 2تساوی مقابل این تیم به‌دست آورده بود، برابر کند.
    پنجشنبه‌ها برای رئال ‌مادرید خوش‌یمن است و این تیم هیچ‌یک از 15بازی خود را در لالیگای پنجشنبه‌ها نباخته؛ 13برد و 2تساوی. رئال هر 6بازی آخر خود در این روز به‌خصوص را برده است. والنسیا 3بازی از 8بازی خود را در پنجشنبه‌شب‌ها باخته است که یکی از آنها شکست 3بر صفر در ژوئن 2020 مقابل همین رئال بود.
    خاویر آلبرولا روخاس داور اهل کاستیا و مانچگو قضاوت بازی امشب را به‌عهده خواهد داشت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید