• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
پنج شنبه 13 بهمن 1401
کد مطلب : 184726
+
-

آشفته‌بازار در روز آخر نقل‌و‌انتقالات زمستانی

پنجره بسته شد سوز رفت

پنجره بسته شد سوز رفت

در روز آخر مهلت نقل‌وانتقالات نیم‌فصل لیگ‌های اروپایی بازیکنان زیادی جابه‌جا شدند و معامله انتقال تعداد بیشتری به‌هم خورد. سردار آزمون در بایر لورکوزن ماندنی شد و مارسی به‌جای او ویتینیا را از براگا خرید. ایسکو که در تست پزشکی اونیون برلین هم قبول شده بود، از سوی این باشگاه آلمانی دیپورت شد. هافبک اسپانیایی به‌تازگی قراردادش را با سویا فسخ کرده و می‌تواند پس از پایان مهلت نقل‌وانتقالات به‌عنوان بازیکن آزاد به هر تیمی بپیوندد. اینترمیلان با پاری‌سن‌ژرمن بر سر انتقال میلان اشکرینیار به توافق نرسید و حالا باید در تابستان این بازیکن را رایگان از دست بدهد. یک کارشکنی از سوی چلسی هم باعث شد انتقال حکیم زیاش به پاریس منتفی شود. چلسی 3بار مدارک را اشتباه فرستاد تا معامله را از مسیر خارج کند. روز آخر یک رکورد جدید در لیگ برتر ثبت شد و انزو فرناندس، پدیده آرژانتینی جام‌جهانی‌2022 به گران‌ترین بازیکن تاریخ لیگ برتر تبدیل شد.

  پایان قانونی
اگر باشگاه‌ها تا قبل از ساعت02:30 بامداد چهارشنبه برگه قرارداد بازیکن مدنظر خود را امضا کرده و تحویل داده باشند، می‌توانند از 2ساعت وقت اضافه برای تکمیل انتقال استفاده کنند، بنابراین در چنین شرایطی حداکثر تا ساعت 04:30صبح (به وقت ایران) برای انجام کارهای اداری قراردادها فرصت وجود خواهد داشت. رونمایی و اعلان رسمی از سوی تیم‌ها می‌تواند در زمان دلخواه صورت بگیرد. اگر غیر از این فهرست، بازیکن دیگری هم جابه‌جا شده باشد، دلیلش همین است.

  رکورد انزو
تاد بولی، از زمانی که مالکیت باشگاه چلسی را در دست گرفته، مثل تازه به‌دوران‌رسیده‌ها ولخرجی کرده است. این آمریکایی روز آخر توانست با پرداخت رقم فسخ قرارداد انزو فرناندس به بنفیکا رکوردی جدید در لیگ سطح اول فوتبال انگلیس ثبت کند. حالا انزو با 121میلیون یورو گران‌ترین بازیکن تاریخ لیگ برتر است و تاد بولی جوگیرترین رئیس باشگاه پس از آبراموویچ. رکورد قبلی در اختیار جک گریلیش، لوکاکو و پل پوگبا بود. ریور پلاته تیم ابتدایی ستاره آرژانتینی25درصد مبلغ انتقال انزو را دریافت خواهد کرد. قرارداد این بازیکن هم بلندمدت است و تا ژوئن‌2031 اعتبار دارد؛ یعنی 8.5سال.

  رکورد تاد
تاد بولی تاکنون 632میلیون پوند در 2پنجره نقل‌و‌انتقالاتی هزینه کرده که این رقم با پاداش‌ها از مرز ۷۰۰میلیون پوند فراتر می‌رود. خریدهای چلسی از زمان ورود تاد بولی؛ انزو فرناندس 106میلیون پوند، وسلی فوفانا 71میلیون پوند به‌علاوه پاداش، مودریک 70میلیون پوند به‌علاوه پاداش، کریستوفر انکونکو 63میلیون پوند (در پایان فصل)، کوکوریا 58میلیون پوند به علاوه پاداش، رحیم استرلینگ 50میلیون، نونی مادوکه 35میلیون به‌علاوه پاداش، کولیبالی 34میلیون به‌علاوه پاداش، بنوا بادیاشیل 34میلیون به‌علاوه پاداش، مالو گوستو 26میلیون، کارنی چوکووئمکا 15میلیون به‌علاوه پاداش، چزاره کاسادی 15میلیون به‌علاوه پاداش، اوبامیانگ 11میلیون، داوید داترو فوفانا 11میلیون، آندری سانتوس 11میلیون به‌علاوه پاداش، ژائو فلیکس 11میلیون (قرضی)، گابریل اسلونینا 8میلیون به‌علاوه پاداش، دنیس زکریا 3میلیون (قرضی).

  رکورد انگلیس
با احتساب رقم‌های منتشرشده برای انتقال این بازیکنان، باشگاه‌های لیگ برتر انگلیس مجموعا ۷۶۳میلیون یورو در این پنجره نقل‌و‌انتقالاتی هزینه کرده‌اند. این در حالی است که باشگاه‌های لالیگایی در این پنجره نقل‌و‌انتقالاتی مجموعا ۲۰میلیون یورو هزینه کرده‌اند و بیشترین رقم پرداختی نیز ۸میلیون یورو بوده است.

  رکورد پنجره
احتمالا چلسی شلوغ‌ترین پنجره نقل‌وانتقالاتی تاریخ فوتبال را پشت‌سر گذاشته است. چلسی در پنجره نقل‌و‌انتقالات ژانویه؛ دیوید داترو فوفانا: 11میلیون پوند، بادیاشیل: 34میلیون پوند، آندری سانتوس: 11میلیون پوند، ژائو فلیکس (قرضی): ۱۱میلیون پوند، مودریک: 88میلیون پوند، مادوکه: ۳۰میلیون پوند، مالو گوستو: 30میلیون پوند، انزو فرناندس: ۱۱۵میلیون پوند.

   رکورد کانسلو
کانسلو واقعا مدافع خوبی است اما رقم‌هایی که برای جابه‌جایی او هزینه شده، برای یک مدافع زیاد است. او پرخرج‌ترین مدافع تاریخ است؛ انتقال از بنفیکا به والنسیا: ۱۵میلیون یورو، انتقال از والنسیا به اینتر: قرضی، از والنسیا به یوونتوس: ۴۰میلیون یورو، از یوونتوس به من‌سیتی: ۶۵میلیون یورو، ازمن‌سیتی به بایرن: قرضی، به همراه بند خرید ۷۰میلیون یورویی. جمع: 190میلیون یورو برای همه انتقال‌ها.

  شغل جدید بارسا
بارسا از شر هکتور بیرین خلاص شد و درحالی‌که او را رایگان از آرسنال گرفته بود، با مبلغ 1.1میلیون یورو به اسپورتینگ لیسبون فروخت. بارسا همین کار را با اوبامیانگ هم انجام داده بود. او را هم رایگان از آرسنال جذب کرد و به چلسی فروخت. بارسا انگار به دلالی بازیکن روی آورده است. مدیران این باشگاه می‌خواستند فرانک کسیه را که به‌صورت آزاد از میلان گرفته بودند، به باشگاهی بفروشند یا با بروزوویچ در اینترمیلان معاوضه کنند که نشد.

دیگر جابه‌جایی‌ها
    آمربات محیا، هافبک 26ساله مراکشی فیورنتینا با بارسلونا بر سر انتقال قرضی و بند خرید 25میلیون یورویی به توافق رسیده بود اما فیورنتینا با این انتقال مخالفت کرد.
    سدریک سوارس مدافع راست 31ساله و پرتغالی آرسنال با قراردادی قرضی تا پایان فصل به فولام پیوست.
    هری سوتار مدافع 24ساله و استرالیایی استوک سیتی با عقد قراردادی 5.5ساله به لسترسیتی پیوست.
    مارسل زابیتسر هافبک 28ساله و اتریشی بایرن مونیخ با قراردادی قرضی تا پایان فصل به منچستریونایتد منتقل شد تا جای اریکسن را که 3ماه مصدوم است، در این تیم بگیرد.
    کیلور ناواس، دروازه‌بان 36ساله و کاستاریکایی پاری‌سن‌ژرمن با قراردادی قرضی تا پایان فصل به ناتینگهام فارست ملحق شد.
    تاتنهام پدرو پورو را به‌صورت قرضی و تا پایان فصل و با بند خرید اجباری به خدمت گرفته است. به گزارش منابع غیررسمی، تاتنهام برای جذب این مدافع راست 23ساله که پیراهن شماره23 اسپرز را به تن خواهد کرد، 45میلیون یورو می‌پردازد. رئال هم این مدافع راست را می‌خواست اما پشیمان شد.
    مارسی اعلام کرد ویتور مانوئل کاروالیو اولیویرا با نام مستعار ویتینیا را از براگا خریده و با او قراردادی 4.5ساله امضا کرده است. گفته می‌شود مارسی برای جذب این مهاجم متولد 2000 رقم بند خرید 30میلیون یورویی او را به باشگاه پرتغالی پرداخت کرده است. ویتینیا در 27بازی از این فصل برای براگا آمار 13گل و 5پاس گل را ثبت کرد. مارسی قرار بود سردار آزمون را بخرد.
    اورتون روز دوشنبه برای جذب اولیویه ژیرو تلاش کرد ولی این مهاجم فرانسوی برای ماندن در میلان، پیشنهاد اورتون را رد کرد. اورتون حتی انجوما را هم نتوانست قرضی از ویارئال بگیرد و این بازیکن به تاتنهام رفت. هواداران این باشگاه از فرهاد مشیری و دیگر مالکان اورتون شاکی هستند.
    درحالی‌که ادن آزار همچنان رئال را ترک نکرده و بازی هم به او نمی‌رسد، برادرش در انتقالی قرضی از دورتموند به آیندهوون رفت.
    لوکا پلگرینی مدافع چپ 23ساله و ایتالیایی یوونتوس با قراردادی قرضی تا پایان فصل به لاتزیو رفت.
    فلیپه مدافع 33ساله و برزیلی اتلتیکومادرید با عقد قراردادی دائمی تا سال‌2024 به ناتینگهام فارست پیوست.


سائول،  کاراسکو، ایسکو و حسام عوار در ساعات اخیر به منچستریونایتد پیشنهاد شدند ولی این باشگاه دنبال آنها نرفت و فقط زابیتسر را در اختیار گرفت.

هریس سفروویچ مهاجم 30ساله و سوئیسی بنفیکا که به‌صورت قرضی در گالاتاسرای توپ می‌زد، با قراردادی قرضی تا پایان فصل به سلتاویگو
منتقل شد.

جورجینیو در انتقالی دائمی از چلسی به آرسنال پیوست. او تا پایان فصل با چلسی قرارداد داشت و آرسنال توانست این ایتالیایی را 12.5میلیون پوند به‌مدت 1.5فصل بخرد.با  آمدن جورجینیو آرسنال یک هافبک دفاعی‌اش را موقتا مرخص کرد و آلبرت سامبی لوکونگا 23ساله و بلژیکی قرضی تا پایان فصل به کریستال پالاس واگذار شد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید