• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 12 بهمن 1401
کد مطلب : 184588
+
-

آرایش انتخاباتی گاندی در برابر مودی

رهبر بزرگ‌ترین حزب اپوزیسیون هند برای تقویت کمپین انتخاباتی‌اش راهپیمایی 3600کیلومتری برگزار کرد

جهان‌نما
آرایش انتخاباتی گاندی در برابر مودی

درحالی‌که یک سال تا انتخابات عمومی در هند باقی است، رائول گاندی، رهبر مهم‌ترین حزب اپوزیسیون با برگزاری راهپیمایی، رقابت با «نارندرا مودی»، نخست‌وزیر فعلی را آغاز کرده است. انتخابات عمومی هند قرار است ماه می‌2024 برگزار شود. به‌گزارش هفته‌نامه نیولاینز، رائول گاندی، رهبر حزب کنگره ملی که 137سال از عمر آن می‌گذرد، برای تقویت کمپین انتخاباتی‌اش راهپیمایی 3600کیلومتری را در منطقه جامو و کشمیر با حضور بی‌سابقه رهبران احزاب اپوزیسیون به‌پایان رساند. رائول گاندی که از نسل پنجم خانواده نهرو‌-‌گاندی است، اعلام کرده که این راهپیمایی را برای متحدکردن هند انجام داده است.
پیاده‌روی سیاسی در هند از اهمیت بسیاری برخوردار است. راهپیمایی ماهاتما گاندی، رهبر ضد‌استعماری هند در سال1930 نقطه عطفی در مبارزه او با استعمار انگلیس بود و الهام‌بخش بسیاری از هندی‌ها در مبارزه با سلطه انگلیس شد. در آن زمان مهاتما گاندی همراه 78نفر از پیروانش حدود 400کیلومتر را طی 24روز با پای پیاده طی کرد. گفته شده که در جریان این راهپیمایی بیش از 75هزار نفر به او پیوستند.
به‌گزارش مجله نیولاینز، راهپیمایی‌های گسترده اغلب به سیاستمداران هند کمک کرده است که با توده مردم ارتباط برقرار کنند. «چاندرا شکار» سیاستمدار سوسیالیستی که در اوایل دهه1990 نخست‌وزیر هند شد، پیش از انتخابات در سال1983 یک راهپیمایی گسترده را در سراسر هند آغاز کرده بود. نمونه موفق دیگر از راهپیمایی انتخاباتی در هند، کمپین «راما رائو»، سیاستمدار و بازیگر هندی در سال1983 بود که به پیروزی او در ایالت آندرا پرادش منتهی شد. راهپیمایی اخیر رائول گاندی نیز به افزایش چشمگیر محبوبیت او منجر شده؛ با این حال ناظران تأکید می‌کنند که با توجه به محبوبیت فزاینده «نارندرا مودی»، نخست‌وزیر ملی‌گرای هندو که کمپین گسترده‌ای را برای ابقای خود در پست نخست‌وزیری به راه انداخته، باید دید آیا محبوبیت اخیر گاندی به صندوق‌های رأی نیز خواهد رسید یا خیر.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید