• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 12 بهمن 1401
کد مطلب : 184559
+
-

خبرهای کوتاه

آنتی بیوتیک در صدر تولیدات دارویی سها
علیرضا عسگری، مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌احمر: خطوط تولید داروی هلال احمر به‌صورت شبانه‌روزی فعال است تا نیاز کشور را در حوزه دارو برطرف کند. در هفته ابتدایی بهمن‌ماه یک میلیون و 480هزار عدد سیتریزین و 2میلیون و 482هزار عدد آسیفن در قالب کپسول تولید شده است. همچنین در این بازه زمانی، با توجه َبه نیاز فصلی کشور و شیوع آنفلوآنزا، 395هزار بطری ایبوپروفن، 396هزار عدد کیتوتیفن و 472هزار عدد فینوپروست 5میلی گرم در مجموعه سهاهلال تولید شده است.

ثبت نام ۷ هزار مددجوی بهزیستی در سامانه افراد جویای کار
سیدحسن صافی، رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور: سامانه ثبت‌نام افراد بیکار و جویای کار تحت پوشش بهزیستی در حالی از روز شنبه (۸ بهمن‌ماه) راه‌اندازی شده است که طی ۴۸ساعت، بیش از ۷هزار مددجوی تحت پوشش در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند. این بانک اطلاعاتی برای نخستین بار به‌صورت خوداظهاری تدارک دیده شده است. هرچند که آمارهایی در این زمینه از استان‌ها وجود داشته است. سازوکار سازمان بهزیستی برای افراد دارای مهارت و فاقد شغل ایجاد اشتغال متناسب با شرایط قانون کار است.

ماجرای واردات خودرو به نام جانبازان
طاهر موهبتی، معاون توسعه، مدیریت و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران: بودجه ۷۱هزار میلیاردی بنیاد شهید برای سال ۱۴۰۲ حدود ۵۰درصد افزایش یافت ولی هنوز درباره مسئله درمان نگرانیم و 1800میلیارد تومان دیگر نیاز داریم ولی به‌طور کلی به‌نظر می‌رسد در بنیاد برای سال آینده مشکل کمتری خواهیم داشت. در مورد واردات خودرو موضوعی به نام جانبازان نداریم ولی در لایحه بودجه ۱۴۰۲ به جانبازان اجازه واردات خودرو داده شده که منوط به تصویب مجلس است.

۱۳ درصد مرگ‌ومیر در کشور ناشی از مصرف سیگار است
بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت: متأسفانه ۱۳درصد مرگ‌ومیر ما ناشی از سیگار است و امیدواریم امسال نمایندگان مجلس مالیات بر سیگار را وضع کنند چرا که وقتی سیگار گران شود میل به سیگار کشیدن کم می‌شود و ما امیدواریم در این شاخص بتوانیم رتبه برتر را کسب کنیم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید