• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 11 بهمن 1401
کد مطلب : 184541
+
-

کلوپ اخراج می‌شود؟

سرمربی آلمانی نمی‌تواند لیورپول را درست کند

کلوپ اخراج می‌شود؟

فصل پیش یورگن کلوپ از لیورپول تیمی ساخته بود که تنها تیم اروپایی حاضر در همه رقابت‌ها تا آخرین روز فصل بود. لیورپول او به همه فینال‌های ممکن رسید و در لیگ برتر تا هفته آخر و حتی دقایق پایانی شانس قهرمانی داشت. حالا در میانه این فصل قرمزها از 3رقابت مهم کنار رفته‌اند؛ جام اتحادیه، جام حذفی و احتمالا لیگ برتر. در لیگ قهرمانان هم به تور رئال‌مادرید خورده‌اند که با این وضعیت نمی‌شود روی صعود این تیم در تکرار فینال فصل پیش حساب باز کرد. لیورپول در هر دو جام اتحادیه و حذفی این فصل در همان دور چهارم حذف شد.
   در کل، جام حذفی انگلیس تورنمنت مورد علاقه کلوپ نیست. با اینکه فصل پیش همین رقابت‌ها را در ضربات پنالتی فینال مقابل چلسی بردند، اما معمولا کلوپ در مراحل پایینی این جام حذف می‌شود؛ یک قهرمانی (فصل 22-۲۰۲۱)، یک حذف در دور سوم، 5بار حذف در دور چهارم، یک‌بار حذف در دور پنجم.
   لیورپول در حالی در ۳۱بازی این فصل ۹بار باخته که فصل قبل در ۶۳بازی در همه رقابت‌ها (رکورد بین همه باشگاه‌های اروپایی) فقط ۴بازی را با شکست تمام کرده بود‌.
   در 98سال اخیر و در فرمت جدید جام حذفی تنها 2تیم دیگر بیش از لیورپول در دور چهارم این رقابت‌ها حذف شده‌اند؛ ولوز 30بار، شفیلد یونایتد 28بار و لیورپول 27بار که 5بار آن زیرنظر کلوپ بوده.
   کائورو میتومای ژاپنی که گل زیبای پیروزی‌بخش را در دقایق پایانی برای برایتون به ثمر رساند، در بازی‌های این فصل خود مقابل لیورپول، موفق شده ۱۰بار بازیکنان تیم را دریبل بزند. ۵‌دریبل آن مقابل ترنت الکساندر آرنولد بود.
   برایتون این فصل در 3دیداری که در برابر لیورپول قرار گرفته، توانسته ۸بار دروازه این تیم را باز کند. شکست 2بر یک یکشنبه‌شب لیورپول به برایتون دومین شکست پیاپی قرمزها مقابل برایتون و مربی ایتالیایی‌اش دی‌زربی بود. بازی رفت لیگ هم که گراهام پاتر سرمربی برایتون بود، 3-3 تمام شد. دی‌زربی در حالی بازی را برد که کایسدو و تروسار را در همین نقل‌وانتقالات زمستانی از دست داده است.
   برایتون تنها یکی از 8بازی آخر خود را که در خانه انجام داده است، باخته؛ 6برد و یک تساوی. این نخستین‌بار بود که آنها مدافع عنوان قهرمانی را شکست می‌دادند. هر 2بار قبلی باخته بودند.
   لوئیس دانک هم بازیکن عجیبی است. بازیکن برایتون 2گل به لیورپول زده و 2گل‌به‌خودی مقابل این تیم.

کارت دایره‌ای در جام حذفی
در بازی رکسهام مقابل شفیلد در جام حذفی انگلیس که 3-3 تمام شد، دین وایتستون از کارت قرمزی استفاده کرد که باعث تعجب همه شد؛ کارتی که به شکل دایره بود. چرا اتحادیه داوران از این کارت استفاده می‌کند؟ تمایز و تشخیص برای بازیکنانی که توانایی تمایز رنگ‌ها را ندارند و کمک به داور جهت‌ کشیدن درست کارت از جیب با توجه به تفاوت شکل کارت زرد و قرمز، دلیل این کار ذکر شده است. این یک اقدام سمبلیک نیست؛ هم‌اکنون 9درصد مردان و نیم‌درصد زنان در جهان کوررنگی دارند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید