• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
سه شنبه 11 بهمن 1401
کد مطلب : 184536
+
-

5 کلاسیکو!

5 کلاسیکو!

قرعه‌کشی مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی اسپانیا، دقیقا مطابق میل هواداران فوتبال پیش رفت. همه دوست داشتند رئال و بارسا در نیمه‌نهایی با هم برخورد کنند. چرا که اگر این برخورد زودتر اتفاق می‌افتاد، 2تیم تنها یک بازی برگزار می‌کردند و دیدار فینال نیز تک بازی بود اما در مرحله نیمه‌نهایی، 2تیم 2مسابقه رفت و برگشت انجام می‌دهند. این به آن معناست که 2 ال‌کلاسیکو به تقویم این فصل اضافه می‌شود و در حقیقت در این فصل بارسا و رئال 5بار با هم مسابقه می‌دهند. 2مسابقه از این 5بازی تا امروز انجام شده و سهم هر تیم در آن یک پیروزی بوده است.
کهکشانی‌ها و بلوگرانا، مسیر سخت و ماجراجویانه‌ای در رقابت‌های این فصل کوپا‌دل‌ری داشته‌اند. این 2تیم از یک‌شانزدهم ‌نهایی وارد تورنمنت شدند. رئال به سختی و با یک گل کاسرنو را شکست داد و بارسا در یک بازی عجیب و باورنکردنی که به وقت‌های اضافه هم رفت، 4بر 3 اینترسیتی را کنار زد. تیم ژاوی مرحله بعدی را با زدن 5گل به کوئتا پشت سر گذاشت اما رئال درحالی‌که در زمین ویارئال با 2گل عقب بود، به کمک یک کامبک‌ شگفت‌انگیز به بازی و البته به جام برگشت. کار هر دو تیم در یک‌چهارم نهایی سخت‌تر شد. این بار بارسا به تیم سرسخت سوسیداد برخورد کرد و در نیوکمپ با یک گل این تیم را شکست داد و رئال‌مادرید با یک بازگشت دیگر، در برابر اتلتیکو به پیروزی رسید. هنوز زمان دقیق برگزاری نیمه نهایی اعلام نشده اما براساس اعلام فدراسیون فوتبال اسپانیا، بازی رفت در برنابئو برگزار می‌شود و بارسا میزبان بازی برگشت در نیوکمپ خواهد بود.
آخرین برخورد این 2باشگاه در کوپا‌دل‌ری، در همین مرحله نیمه‌نهایی رقم خورده است. سال 2019دیدار رفت 2تیم در این مرحله با تساوی یک-یک به پایان رسید و این بارسا بود که در دیدار برگشت با دبل لوئیس سوارز و گل به‌خودی واران، حریف را شکست داد و به فینال این تورنمنت راه پیدا کرد. قبل از این، برخورد قبلی 2تیم در کوپا مربوط به سال 2014و دیدار نهایی این جام بود؛ همان جدال معروفی که با فرار فراموش نشدنی گرت بیل و استارت دیوانه‌وار او به سود رئال‌مادرید تمام شد. در 10تقابل آخر 2تیم در جام حذفی، بارسا 3بار و رئال‌مادرید 4بار برنده بوده‌اند اما در مجموع برخوردهای 2تیم در کوپا‌دل‌ری، بارسا برتری‌های بیشتری به‌دست آورده است. در 35برخورد 2تیم در این تورنمنت، بارسا 15بار و رئال‌مادرید 12بار به‌عنوان تیم برنده از زمین مسابقه خارج شده‌اند. بارسا در این نبردها 67گل زده و سهم رئال‌مادرید 65گل بوده است.
ژاوی و کارلتو، در این چند فصل نبردهای جذابی را پشت سر گذاشته‌اند. از برد 2گله تیم آنچلوتی در نیوکمپ تا برد 4گله تیم ژاوی هرناندز در برنابئو و از پیروزی رئال با 3گل در دیدار رفت این فصل تا برتری سنگین بارسا در دیدار سوپرجام و گرفتن یک جام از رئال‌مادرید. در دوران بازی ژاوی نیز این 2نفر تجربه ایستادن در 2سمت ماجرا را داشته‌اند. حالا بارسا، صدرنشین جدول لالیگا به‌حساب می‌آید و 5امتیاز بیشتر از رئال‌مادرید جمع کرده است. مادریدی‌ها نیز برای شکست دادن حریف در کوپا دست به هر کاری خواهند زد. به‌نظر می‌رسد این یک فینال زودرس برای رقابت‌های جام حذفی خواهد بود. چرا که تیم برنده به‌احتمال زیاد در نهایت جام قهرمانی را بالای سر خواهد برد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید