• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 11 بهمن 1401
کد مطلب : 184538
+
-

دردسرهای ادامه‌دار

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری استعفا داده اما کورش باقری در گفت‌و‌گو با همشهری از احتمال ماندن او سخن می‌گوید

دردسرهای ادامه‌دار

سعید علی‌حسینی از سرمربیگری تیم ملی وزنه‌برداری استعفا داده است. هر چند فدراسیون هنوز این استعفا را نپذیرفته و قرار است کمیته فنی در حضور خود علی‌حسینی درباره وضعیت او تصمیم بگیرند اما به‌نظر می‌رسد او با فدراسیون وزنه‌برداری به خط پایان رسیده است.
علی‌حسینی در روزهای آخر ریاست علی مرادی سمت سرمربیگری‌ تیم ملی را پذیرفت. روزهایی که محمدحسین برخواه درحمایت از وزنه‌برداران معترض کنار آنها قرار گرفت، مرادی او را اخراج کرد و تیم ملی را به علی‌حسینی سپرد. این تنها تصمیم مرادی نبود. او در شرایطی که امیدی به ماندن در فدراسیون نداشت، در اقدامی عجیب قراردادی 3ساله با علی‌حسینی بست تا مسئول بعدی فدراسیون را با چالش جدی روبه‌رو کند. سجاد انوشیروانی، سرپرست فدراسیون هرچند در همان شروع کارش از سرمربی تیم ملی حمایت کرد اما از همان روزهای اول به‌نظر می‌رسید که سایه قرارداد 3ساله روی رابطه فدراسیون و سرمربی سنگینی می‌کند. این سؤال مطرح بود که اگر قرارداد علی‌حسینی 3ساله نبود او با فدراسیون انوشیروانی همکاری می‌کرد یا اینکه خود انوشیروانی مربی دیگری را به او ترجیح می‌داد؟
علی‌حسینی تا قبل از مسابقات قهرمانی جهان کلمبیا مشکل چندانی نداشت اما بعد از نهمی ایران در این رقابت‌ها که فقط یک طلا و 3نقره برای وزنه‌برداری ایران به همراه داشت، انتقادها از سرمربی قوت بیشتری گرفت. با اینکه وزنه‌برداری در سال‌های گذشته با افت شدیدی روبه‌رو بوده و با کمبود نفر و پشتوانه مواجه است و بارها فدراسیون هم روی این موضوع تأکید کرده، گرفتن این تعداد مدال دور از تصور نبود با این حال بعضی‌ها به نحوه مربیگری علی‌حسینی نقد داشتند و بعضی از تصمیمات او در مسابقات را تأیید نکردند.
مسابقات قهرمانی جهان آذر برگزار شد و مشخص نیست در این مدت چه اتفاقی افتاده که یکباره سرمربی تیم ملی تصمیم به استعفا گرفته اما به‌نظر می‌رسد در این اتفاق نقش همان قرارداد 3ساله مهم‌تراز هر چیزی است. انوشیروانی دیروز به ایسنا توضیح داده که مشکل علی‌حسینی این است که فدراسیون طبق قرارداد 3ساله او عمل نکرده است. سرپرست فدراسیون موضوع دیگری هم مطرح کرده، اینکه سرمربی تیم ملی بعد از مسابقات جهانی هیچ‌برنامه‌ای را برای تیم ملی به فدراسیون ارائه نکرده است.
فدراسیون تصمیم‌گیری در این مورد را به جلسه کمیته فنی موکول کرده، جلسه‌ای که قرار است با حضور خود علی‌حسینی برگزار شود اما به‌نظر می‌رسد مربی تیم ملی تصمیم خودش را گرفته است. شاید کناره‌گیری او به‌دلیل حضور یک‌نفر در فدراسیون باشد. کورش باقری از همان روزهای اولی که انوشیروانی سرپرست فدراسیون شد، پست مدیر تیم‌های ملی را در اختیار گرفت و حالا بعد از استعفای علی‌حسینی شایعه شده که او سرمربیگری تیم ملی را هم برعهده می‌گیرد. باقری که در این مدت بیشتر وقت خود را برای تیم ملی زنان گذاشته، می‌پذیرد که هر دو تیم را با هم داشته باشد؟ او به همشهری می‌گوید: اولا که در این‌باره هیچ صحبتی با من نشده است. دوم اینکه هنوز استعفای علی‌حسینی پذیرفته نشده است. سعید برای تیم ملی خیلی زحمت کشید و چیزی کم نگذاشت. حالا هم قرار است کمیته فنی درباره او تصمیم بگیرد. احتمال دارد که او قانع شود، استعفایش را پس بگیرد و به کارش ادامه بدهد.
درحالی‌که به‌نظر می‌رسد مشکل سرمربی و فدراسیون بر سر قراردادی است که در فدراسیون قبلی بسته شده اما باقری معتقد است که فدراسیون تا به امروز حمایت‌های لازم را از علی‌حسینی انجام داده: فدراسیون در این مدت نشان داده که سر قرارداد سعید مشکلی ندارد. من شاهدم که فدراسیون تلاش کرده تا همه امکانات را نه فقط در اختیار سعید که در اختیار همه اعضای کادر فنی و همه تیم‌ها بگذارد. اگر فدراسیون مشکلی داشت، استعفای علی‌حسینی را می‌پذیرفت اما ترجیح داد استعفا مسیر قانونی‌اش را طی کند. فدراسیون در این مدت نشان داده از کار سعید رضایت دارد.
انوشیروانی گفته است که جلسه کمیته فنی روزهای آینده برگزار می‌شود اما تاریخ این جلسه را اعلام نکرده است. شاید تا آخر هفته تکلیف وزنه‌برداری و سرمربی‌اش مشخص شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید