• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
سه شنبه 11 بهمن 1401
کد مطلب : 184487
+
-

برگزاری تجمعات قانونی ازبروز خشونت جلوگیری می‌کند

نگاه
برگزاری تجمعات قانونی ازبروز خشونت جلوگیری می‌کند

روی یکی از میزهای اتاق فرمانده یگان‌های ویژه فراجا قابی قرار دارد که او را به‌عنوان سفیر یکی از شهدای جوان دفاع‌مقدس معرفی می‌کند. در این قاب در بخش مشخصات شناسنامه‌ای فرمانده نوشته شده: «سرباز انقلاب.» رفتار سردار هم از این عنوان دور نیست و به دور از نام و عنوان‌های نظامی‌اش مانند کهنه‌سربازی واقعی به‌دنبال محکم‌تر کردن پیمان مردم با انقلاب است. او معتقد است برای رسیدن به این هدف، باید به مردم فرصت داده شود خواسته‌ها و اعتراض‌های به حق خود را مطرح کنند. او معتقد است، بالاخره باید فضایی را برای بیان دیدگاه‌ها و اعتراضات صنفی و قانونی گروه‌های مختلف مردم ایجاد کرد و این ظرفیت در نظام جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، اما گروه‌های ضدانقلابی خارجه‌نشین با خشونت و تخریب مانع اینگونه اجتماعات مدنی می‌شوند، اصولا عامل خشونت و تخریب در ایران، منافقین، سلطنت‌طلب‌ها و گروه‌های تجزیه‌طلب کردی هستند و پرونده آنها پر از اینگونه جنایت‌هاست»

تجمعی قانونی  کف زاینده‌رود
ایشان از تجمع اعتراض‌آمیز سال1400 مردم اصفهان  کف رودخانه خشکیده زاینده‌رود به‌خاطر کم آبی  به‌عنوان نمونه‌ای از اعتراضات مدنی و به دور از خشونت یاد می‌کند و می‌گوید: «همان سال به کشاورزان و مردم اصفهان حق تجمع داده شد و حدود 37-36هزار نفر از مردم معترض، برای اعتراض به حقابه در بستر رودخانه تجمع کردند و واحدهای انتظامی و حتی خود کشاورزان انتظامات را برقرارکردند، آنها بیانیه خواندند و تجمع آنها از صدا‌و‌سیما هم پخش شد و هیچ اتفاق ضد‌امنیتی هم روی نداد. این الگو می‌تواند به سایر اعتراضات قانونی تعمیم داده شود.»

خدمات امدادی و درمانی در اعتراضات
سردار کرمی به انگشت‌شمار بودن افرادی که با اهداف آشوب طلبانه به جمع معترضان راه پیدا می‌کنند، اشاره می‌کند و می‌گوید: «یگان ویژه در کنار مردم و مقابل درصد انگشت شماری از افرادی است که با هدف برهم‌زدن نظم و آرامش و امنیت جامعه در تجمعات حضور پیدا می‌کنند. تعداد این افراد هم محدود است و در اجتماع 100نفری ممکن است 6-5نفری با نیت تخریب و ضربه زدن به مردم در بین مردم باشند. ما با محرکین و نفوذی‌ها به هیچ وجه مماشات نداریم و مقابل آنها با قدرت می‌ایستیم.» سردار کرمی به فعالیت‌های مردم‌یاری یگان ویژه در اعتراضات اخیر اشاره می‌کند و آن را مصداق حضور یگان ویژه در کنار مردم توصیف می‌کند. او می‌گوید: «ارائه امدادهای پزشکی به آسیب دیدگان تجمعات از اقداماتی بود که توسط نیروهای یگان ویژه انجام شد. ما در اعتراضات اخیر بیش از 100نفر را که به عمد توسط آشوبگران مورد ضرب و شتم قرار گرفته بودند امدادرسانی کردیم و آنها را به بیمارستان رساندیم یا به آنها خدمات پزشکی ارائه کردیم.» او پذیرایی نیروهای یگان ویژه از مردم در جشن‌ها و اعیاد ملی- مذهبی را جزو فعالیت‌های مردم یاری این یگان برمی‌شمرد و می‌گوید: «نیروهای ما حتی حین مأموریت هم مردم‌یاری را فراموش نمی‌کنند و با نصب تلویزیون شهری در میدان‌های شهر تجمعات خشونت آمیز را به اجتماع شاد مردم برای فعالیت‌های مثبت مانند تماشای مسابقات فوتبال تبدیل کردند.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید