• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 10 بهمن 1401
کد مطلب : 184323
+
-

عدد خبر

مخالفت ایران با اجرای بند آموزش سند۲۰۳۰
انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری: مدیریت کارگروه توانمندسازی اقتصادی آیورا که ایران به‌مدت 2سال عهده دار آن است، ارتباطی با ۲۰۳۰ ندارد. جمهوری اسلامی ایران همچنان بر موضع خود در مخالفت با اجرای بند آموزش سند۲۰۳۰ در کشور پابرجاست.

استفاده حداکثری از ارفاقات قانونی برای زندانیان
حاجی رضا شاه کرمی، قائم‌مقام دادگستری کل استان تهران: کمیته اجرایی در زمینه رسیدگی به درخواست‌های مددجویان در حوزه بهره‌مندی از ارفاقات قانونی تشکیل شده است. کاهش جمعیت کیفری و جامعه‌پذیر کردن مددجویان ازجمله دغدغه‌های مدیریت مجموعه قضایی استان تهران است؛ که به‌صورت ویژه مورد پیگیری قرار دارد. رویکرد مجموعه قضایی استان تهران استفاده حداکثری از ارفاقات قانونی در چارچوب قوانین و مقررات است.

بهره‌برداری از 1100طرح نوسازی مدارس در دهه فجر
حمیدرضا خان‌محمدی، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور: سرانه فیزیکی هر دانش‌آموز پیش از انقلاب ۱.۵مترمربع بود، اما اکنون این عدد به ۵.۲مترمربع رسیده است. ۱۱۰۰طرح نوسازی مدارس آماده شده است که در دهه فجر افتتاح می‌شود؛ از این میان ۳۷درصد آنها با مشارکت خیرین، هشت درصد کامل خیر‌ساز و ۵۵درصد هم توسط دولت ساخته شده است.

ساخت بیش از 2هزار مدرسه در طرح ملی ولایت
حمید رضا علیان زادگان، مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام (ره): در قالب «طرح ملی ولایت» ۲هزارو۲۸مدرسه با ظرفیت 7هزار و۷۵۸کــــلاس درس در مناطق  محروم و روستایی کشور به شکل کامل ساخته و تقدیم دانش‌آموزان این مناطق شده است. مدارس این بنیاد در ۴۰۹شهرستان ۲۸استان کشور احداث شده است و استان‌های کرمان، خوزستان، مرکزی، همدان و کهگیلویه و بویراحمد بیشترین سهم را از مدارس این بنیاد دارند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :