• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 9 بهمن 1401
کد مطلب : 184255
+
-

جفت امید برای تکثیر درنای سیبری به ایران نیامده است

سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌وحش درباره انتقال تک درنای سیبری از بلژیک به ایران و هزینه‌های مربوط به این انتقال گفت: این اقدام با هماهنگی کامل امور بین‌الملل سازمان حفاظت محیط‌زیست و دامپزشک مربوطه انجام گرفته و کنوانسیون مربوط به نقل و انتقالات حیوانات به کشورها کاملا در جریان این موضوع بوده است.
غلامرضا ابدالی در گفت‌وگو با مهر افزود: این اقدام نه با هدف زادآوری و تهیه جفت برای امید، تک درنای سیبری در ایران، بلکه با هدف پیدا کردن همسفر برای امید جهت حفظ مسیر تردد آنها از سیبری به ایران و ورود دیگر خانواده‌های درنا از سیبری است.
سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌وحش اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ مبلغی به بلژیک برای این موضوع پرداخت نکرده و به‌صورت رایگان و برای حفظ مسیر حرکت درناها این اقدام صورت گرفته است. روزنامه همشهری دیروز در گزارشی با عنوان «جفت بلژیکی برای تنهاترین پرنده» به موضوع ورود جفت امید به ایران پرداخت و در آن گزارش به نقل از کارشناسان تنوع زیستی و پرنده‌شناسی اعلام شده بود که رفتار سازمان حفاظت محیط‌زیست در ارتباط با آوردن یک بال درنا برای همسفر شدن با امید تضمین نشده است و این پرنده به‌ دلیل آنکه حافظه مسیر مهاجرتی در کریدور مهاجرتی امید را ندارد، تضمینی برای همراه شدن این پرنده با امید وجود ندارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید