• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 9 بهمن 1401
کد مطلب : 184226
+
-

صدا و سیما شفاف‌سازی کند

درنگ
صدا و سیما شفاف‌سازی کند

بعد از آنکه عنوان شد بودجه سازمان صدا و سیما در سال1402، 40درصد افزایش یافته؛ روابط‌عمومی این سازمان بیانیه‌ای در این خصوص صادر کرد و درباره بودجه این سازمان توضیحاتی ارائه داد.  معین‌الدین سعیدی، نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی درباره افزایش بودجه صداوسیما در لایحه بودجه سال۱۴۰۲ و بیانیه این سازمان می‌گوید:«به‌نظر ما بودجه صداوسیما در لایحه سال آینده افزایش پیدا کرده است. اولا در بیانیه اعلام کردند جیغ بنفش معاندین از این موضوع درآمده است، اتفاقا من معتقدم در شرایطی که با محدودیت بودجه مواجه هستیم، نهادهایی که تاکنون درباره عملکرد خودشان پاسخگو نبودند، شفافیت مالی ندارند و کارکردشان مشخص نیست، علی‌القاعده باید مشمول ریاضت اقتصادی قرار می‌گرفتند.» وی همچنین توضیح می‌دهد: «سؤالم درباره افزایش بودجه صداوسیما از مسئولین این است در شرایطی که بودجه این سازمان شاید ۱۰درصد همین میزان بوده چه عملکردی داشته‌اند؟
در راستای بیانات مقام‌معظم رهبری درخصوص تأکیداتی که داشتند، خروجی و نتیجه کارشان چه بوده است؟ عملکرد این سازمان در جهت تبیین مواضع انقلاب اسلامی چه بوده است؟»
به‌گفته این نماینده، بودجه‌ها باید بیشتر صرف حوزه درمان، آموزش و راه شود و نباید بدون هیچ توجیهی بودجه برخی از نهادها را افزایش داد.
وی تأکید می‌کند: «برخی می‌گویند این همه اعتبار و بودجه‌ای که تا امروز صرف صداوسیما شده خروجی‌اش چیست؟ قطعا به‌عنوان یکی از خادمین ملت تمام تلاش خودم را خواهم کرد که نه‌تنها این بودجه افزایش پیدا نکند بلکه مسئولان صداوسیما باید توضیح دهند تا الان این همه اعتباری که برای‌شان گذاشتند نتیجه‌اش چه بوده است؟» وی تأکید می‌کند: «معتقدم این افزایش بودجه‌ای که برای صداوسیما درنظر گرفتند باید صرف ایجاد زیرساخت‌های توسعه انسانی در مناطق محروم شود. انتظارم از رئیس صداوسیما این است که نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی و کمیسیون تلفیق بزنند و خودشان بگویند جای افزایش اعتبارات سازمان عریض و طویل صداوسیما، این بودجه را صرف بحث آبرسانی به مناطق محروم، بیمارستان‌ها و راه‌های روستایی برای استان سیستان و بلوچستان کنند.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید