• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 8 بهمن 1401
کد مطلب : 184118
+
-

سیزدهمین قرار خدمت در منطقه 6

گنبد و آب‌نمای میدان انقلاب مرمت می‌شود

درشهر
سیزدهمین قرار خدمت در منطقه 6

سیزدهمین قرار خدمت شهردار پایتخت در منطقه‌6 تهران برگزار و در آن بر مرمت و بازسازی میدان انقلاب و تامین روشنایی آن تأکید شد. به گزارش پایگاه خبری شهر، در ابتدای این بازدید علیرضا زاکانی با حضور بر مزار شهدای گمنام این مجموعه و ادای احترام به مقام شامخ آنها قرارخدمت این هفته را آغاز کرد.
روز پنجشنبه، شهردار در دومین برنامه بازدید میدانی خود به خیابان امیرلو رفت و از همراه‌سرای پناه بازدید کرد. این مجموعه که با همت خیرین ساخته شده است، دارای ۲۸ سوئیت برای پذیرش همراهان بیمار است و تا ‌ماه آینده افتتاح می‌شود.
زاکانی در جمع کارکنان شهرداری منطقه ۶ تهران گفت: از مدیریت‌های قبلی شهری میراثی به ما رسیده بود. من و همکارانم تلاش کردیم کارهای مثبت انجام شده را ادامه دهیم و از کارهای اشتباه و خطا نیز عبرت بگیریم و آنها را تکرار نکنیم. وی در ادامه افزود: ترافیک، آلودگی هوا، ناایمنی شهر به‌دلیل وجود بافت ناپایدار و فرسوده، فرسودگی شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی و خطر وجود سیلاب و... همگی از چالش‌هایی هستند که ما با آنها در مدیریت شهری تهران روبه‌رو هستیم. وی در ادامه به انتقاد از عملکرد مدیران قبلی در رابطه با وضعیت مسکن در تهران پرداخت و گفت: برخی از مدیران قبلی می‌گفتند باید شهر تهران را گران اداره کنیم ولی ما در پی ایجاد شرایط زندگی عزتمندانه برای مردم و گره‌گشایی از کار آنها هستیم. در همین راستا سال گذشته قرارگاه مسکن در شهرداری تهران تشکیل شد که در قرارگاه هدف‌گذاری کردیم با استفاده از تسهیلگری در مقررات و کارکرد زمینه ساخت ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در تهران را فراهم کنیم. در بخش دوم بسته خرسند‌ساز نیز طرح‌هایی برای حل معضل مسکن کارکنان شهرداری تهران درنظر گرفته‌ایم.
شهردار پایتخت در بخش دیگری از سخنان خود اشاره‌ای به طرح‌های مشارکتی شهر تهران در سال آینده داشت و افزود: در تلاش هستیم سال آینده پروژه‌هایی به ارزش ۴۰۰ هزار میلیارد تومان برای آموزش مشارکت مردم و سایر دستگاه‌ها در تهران عملیاتی شود. وی در ادامه بیان کرد: پیش از این شهرداری تهران تجربه خوبی از پروژه‌های مشارکتی نداشته است و از ۴۸ پروژه قبلی تنها یک مورد آنها به موفقیت رسیده است، با وجود این با رفع خطاهای پیشین برای مشارکت در ۲۳۱ پروژه با سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی وارد گفت‌وگو شده‌ایم.
شهردار گفت:  قرار بود حدود ۱۱هزار واحد اتوبوس در شهر تهران فعال باشد، اما در آغاز مسئولیت مدیریت شهری جدید تنها ۲۲۲۵اتوبوس با فرسودگی ۸۰درصدی در شهر تهران فعال بودند. همچنین ۷۰درصد تاکسی‌ها و 100درصد ون‌های تهران فرسوده بودند. امروز ۳۴درصد رفت‌وآمد‌های شهری در تهران به وسیله حمل‌ونقل عمومی انجام می‌شود و ۶۶ درصد افراد با وسیله‌های شخصی خود در شهر جابه‌جا می‌شوند که باید با برنامه‌ریزی این آمار برعکس شود.
زاکانی افزود: پیش از تابستان۱۴۰۰ شهرداری به‌مدت 2سال و نیم در تنش مالی بود و حتی برای پرداخت 3‌ماه از حقوق کارکنان در سال ۹۹ مجبور به استقراض از بانک شد. اما در عرض 7روز با پیگیری و رویکرد انضباط مالی و تبدیل ۱۹۰۰حساب شهرداری به یک حساب واحد از تنش مالی عبور کردیم و تا به امروز نیز بدون دریافت ریالی قرض، حقوق کارکنان را با استفاده از منابع موجود پرداخت کرده‌ایم. ۹۹درصد از منابع بودجه سال گذشته را محقق کردیم و امسال نیز با وجود اینکه مطابق مصوبه شورا، بودجه تهران ۵۰ هزار میلیارد تومان بود، بیش از این رقم و نزدیک به ۶۰ هزار میلیارد تومان درآمد داشتیم.

مرمت و بازسازی میدان انقلاب
معاون خدمات شهری شهرداری تهران نیز در بازدید از منطقه ۶ گفت: این منطقه مهم و پر ازدحام اکثرا دارای کاربری تجاری، دانشگاهی و به نوعی بورس انواع محصولات مختلف محسوب می‌شود. بی‌شک خدمات‌رسانی در چنین منطقه‌ای کاری بس دشوار است.
حسین نظری در ادامه به ضرورت مرمت میدان انقلاب پرداخت و افزود: طرح مرمت و بازسازی گنبد، آبنما و روشنایی میدان انقلاب پس از بررسی نهایی در دستور کار سازمان زیباسازی قرار گیرد.
نظری با تأکید بر افزایش سرانه‌های خدمات در این منطقه گفت: با توجه به نبود بازار میوه و تره‌بار در ۳ محله بهجت آباد، بلوار کشاورز و دانشگاه تهران، بودجه لازم جهت تملک ملک واجد شرایط برای ساخت بازار میوه و تره‌بار اختصاص یابد.
وی به ضرورت ساماندهی دستفروشان تقاطع خیابان ولیعصر(عج) اشاره کرد و گفت: با توجه به اجرای طرح بهاران خدمت و در پیش رو بودن ایام نوروز ساماندهی دستفروشان و بساط‌گستران در این محل در دستور کار منطقه، شرکت شهربان و شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران قرار گیرد.
همچنین با دستور معاون خدمات شهری شهرداری تهران موضوعاتی چون روشنایی میدان ولیعصر(عج)، ایجاد جایگاه سوخت در منطقه با اولویت جایگاه‌های سوخت کوچک مقیاس در نقاط تعیین شده، تخصیص اعتبار جهت احداث اسکان کارگری در این منطقه، نورپردازی پل‌های سواره‌رو و عابر پیاده، مرمت پل‌های مکانیزه، ساماندهی و بازپیرایی محور کریم‌خان و بلوار کشاورز، ایجاد پرچین سبز در نقاط تعیین شده منطقه و... به تصویب رسید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید