• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 8 بهمن 1401
کد مطلب : 184110
+
-

ترافیک صدر

فولاد در عجیب‌ترین و جنجالی‌ترین بازی فصل، پرسپولیس را برد تا استقلال و سپاهان با بردهای شیرین پنجشنبه به صدر نزدیک شوند

ترافیک صدر

هفته هفدهم لیگ برتر با نتایج جالبی همراه بود و به پرگل‌ترین هفته این فصل تبدیل شد. بازی‌های این هفته روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار شد که برد پرگل استقلال و توقف پرسپولیس مقابل فولاد مهم‌ترین نتایج هفته بودند. ضمن اینکه دربی استان کرمان هم در شهر سیرجان بسیار جذاب و پرگل از آب در آمد و گل‌گهر نخستین تیم این فصل شد که دروازه بهترین خط دفاعی لیگ را در یک بازی 2بار باز می‌کند.

   روز خوب تعقیب‌کننده‌ها
در 2بازی روز پنجشنبه 2تیم تعقیب‌کننده صدرنشین یعنی استقلال و سپاهان به بردهای باارزشی رسیدند تا رقابت در صدر جدول جذاب‌تر و مهیج‌تر دنبال شود. سپاهان در قائمشهر نساجی را شکست داد. رامین رضاییان باز هم پاس گل داد و نورافکن دوباره گل زد تا این 2چهره همچنان تأثیرگذارترین بازیکنان سپاهان در این هفته‌ها باشند. نساجی در این فصل فقط یک‌بار در قائمشهر باخته بود و سپاهان تبدیل به دومین تیمی شد که این تیم را در خانه‌اش شکست می‌دهد. در ورزشگاه آزادی تهران هم استقلال مقابل ملوان یک برد پرگل را جشن گرفت تا امیدوارانه به هفته‌های آتی بنگرد. تیم ساپینتو از 3بازی آخرش فقط یک امتیاز گرفته بود و در مقابل شاگردان مازیار زارع 7هفته بود هیچ شکستی نداشتند. اما نتیجه بازی کاملا برخلاف فرم این هفته‌های 2تیم رقم خورد و ملوان شکست سختی را متحمل شد. آخرین باخت ملوانی‌ها 7هفته قبل مقابل پرسپولیس بود و پنجشنبه آنها مقابل آبی‌های تهران هم شکست خوردند تا در این فصل هیچ امتیازی از سرخابی‌ها نگرفته باشند. سفیدپوشان البته در دقایقی از بازی نمایش خوبی داشتند و حتی قبل از گل اول استقلال تا آستانه گلزنی مقابل این تیم هم پیش رفتند، اما روزبه چشمی توپ را از روی خط دروازه بیرون کشید و دقایقی بعد ملوان با یک گل به‌خودی عقب افتاد تا کلا روال بازی به سود میزبان تغییر کند.

   هت‌تریک رضا اسدی
بازی‌های جمعه با 2نتیجه مشابه 3بر‌یک آغاز شد. آلومینیوم که در زمین خودش میزبان صنعت‌نفت بود در همان نیمه اول به 2گل رسید تا برزیلی‌ها همچنان روی ریل شکست قدم بردارند. هانسل زاپاتا و محمدرضا آزادی گلزنان آلومینیوم بودند که گل آزادی روی یک ضربه پنالتی به ثمر رسید. داور یک پنالتی هم در نیمه دوم برای آبادانی‌ها گرفت که ضربه طالب ریکانی توسط پورحمیدی مهار شد. البته نفت توسط میثم تهی‌دست در این نیمه یک گل زد اما آزادی هم با یک ضربه آزاد زیبا دومین گل خودش را به ثمر رساند تا بازی در نهایت 3بر یک تمام شود و برزیلی‌ها بیش از گذشته به خطر بیفتند. همزمان در ورزشگاه فولادشهر، تراکتور با هت‌تریک رضا اسدی آتش به پا کرد و ذوب‌آهن را 3بر یک برد. اسدی که از زمان آمدن خمز تبدیل به مهاجم تراکتور شده، با این گل‌ها خودش را به صدر جدول گلزنان رساند. پیکان هم با یک پنالتی ثابت‌ایمانی بر مس کرمان غلبه کرد و صحنه عجیب بازی، دعوای تمیروف با ثابت‌ایمانی برای زدن ضربه پنالتی بود. تنها مساوی بدون گل این هفته هم در دیدار نفت مسجدسلیمان و هوادار رقم خورد. در این بازی رضا عنایتی برای نخستین‌بار روی نیمکت نفت نشست و این تیم را بعد از 6باخت متوالی به یک امتیاز رساند.

   بازگشت به روش ژنرال
در دربی استان کرمان، هر تیم یک نیمه درخشان داشت. مس رفسنجان در نیمه اول 2بار دروازه محسن فروزان را که دوباره به ترکیب گل‌گهر برگشته بود، باز کرد. اما امیر قلعه‌‌نویی با 4تعویض همزمان، رکورد تعویض‌کردن بین 2نیمه را جابه‌جا کرد و تیم متحول‌شده‌اش در نیمه دوم با گل‌های قاسمی‌نژاد و سهرابیان بازی را به تساوی کشاند.

   شروع محکم تورس
و اما آخرین بازی هفته که با دومین شکست فصل پرسپولیس در اهواز به پایان رسید، جدالی پرتب‌وتاب و پر از درگیری در متن و حاشیه بازی بود. طبق معمول تمامی بازی‌های فولاد، نیمکت‌های 2تیم دائما مشغول درگیری و اعتراض بودند و چند کارت زرد و یک کارت قرمز حاصل این درگیری‌ها بود. در زمین اما روبرتو تورس، خرید جدید فولادی‌ها در نخستین بازی‌اش یک گل زیبا زد و همین گل تا انتهای بازی پابرجا ماند. تقریبا نیمی از زمان این بازی تلف شد و در نیم دیگر هم حملات پرسپولیس که این‌بار با پیراهن مشکی بازی می‌کرد، هیچ ثمری نداشت. مهاجم خارجی که تازه به پرسپولیس پیوسته، طبیعتا به این بازی نرسید و عیسی آل‌کثیر هم ظاهرا هنوز آماده بازی نشده است. بنابراین باز هم خط حمله تیم یحیی در اختیار مهاجمان غیرتخصصی بود. بعد از عقب افتادن پرسپولیس، یحیی خیلی سریع دست به تعویض زد و دیاباته را از دقیقه40 به زمین فرستاد اما او هم موقعیت‌هایش را از دست داد تا با شکست پرسپولیس رقابت در صدر جدول نزدیک‌تر و جذاب‌تر شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید