• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
سه شنبه 4 بهمن 1401
کد مطلب : 183797
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/r0mKE
+
-

سلسله‌جشنواره‌هایی با نام آرمان

توکلی‌زاده: تا پایان عید فطر پیش‌رو، فضاهای شادی برای شهروندان در کلانشهرها ایجاد می‌شود

اجتماعی
سلسله‌جشنواره‌هایی با نام آرمان

تهران و دیگر کلانشهرهای بزرگ کشور برای برگزاری مراسم‌های چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آماده می‌شوند. از قرار معلوم جشن‌های دهه فجر امسال، با عنوان «جشن خانواده بزرگ ایران» برگزار خواهد شد.
به گزارش همشهری، معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در نشستی با حضور معاونان اجتماعی و فرهنگی شهرداری‌های کلانشهر کشور، در تشریح کلی از مراسم امسال، ابتدا به این نکته که 110نقطه در پایتخت برای برگزاری مراسم مناسبت‌های بزرگ تعیین شده است، اشاره کرد و سپس گفت: «موضوع مشترک در همه شهرها ایجاد فضای شادی و نشاط است؛ برای اینکه حال مردم را خوب کنیم.»
محمدامین توکلی‌زاده با بیان اینکه طبق تفاهم‌های صورت گرفته، اگر در کلانشهرها برنامه‌ای را مشخص کردیم، بقیه نهادهای مرتبط همراهی مورد نیاز را خواهند داشت، افزود: «در برنامه‌های راهپیمایی اربعین، سلام فرمانده و اخیرا در مراسم سالگرد شهیدحاج قاسم سلیمانی در کرمان، دیدیم که همت و جدیت کلانشهرها می‌تواند نتایج خوبی را رقم بزند.» او با اشاره به مناسبت‌های پیش‌رو گفت: «از الان تا پایان عید فطر، باید فضای خوبی را برای شهروندان ایجاد کنیم. حتما هر کلانشهر برنامه‌های اختصاصی بنا به موقیعت خود دارد ولی رخدادهای مشترکی معین می‌شود.» توکلی‌زاده  که ریاست کمیسیون اجتماعی و فرهنگی مجمع  شهرداران کلانشهرها اضافه کرد: «مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، «جشن خانواده بزرگ ایران» نامگذاری شده که هر یک از واژه‌های آن بار معنای خودش را دارد. باید از خانواده صیانت کرد تا دشمن به آن ضربه وارد نکند.»  معاون شهردار در بخشی دیگری از صحبت‌های خود گفت: «پیش‌تر سلسله جشنواره‌هایی به نام شمسه از طرف شهرداری اجرا می‌شد که از سال‌ها قبل تعطیل شده است. اکنون قرار شده دوباره سلسله‌جشنواره مردمی‌ای با نام «آرمان» برگزار کنیم. نام این جشنواره هم، نشانی از آرمان‌هاست و هم می‌تواند مثالی از شهر آرمانی باشد که صاحب همه فضیلت‌هاست یا باید در آن ایجاد شود. علاوه‌بر این، عبارت آرمان، نشانه‌ای از شهید آرمان علی‌وردی است که در اتفاقات اخیر مظلومانه به شهادت رسید.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید