• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 4 بهمن 1401
کد مطلب : 183744
+
-

عدد خبر

%90
داروها تولید داخل کشور است. به‌گفته رئیس‌جمهور، در بیست و هشتمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی، «بسیاری از تجهیزات پزشکی در کشور تهیه می‌شوند که کار، استاندارد و قابل رقابت با تولید مشابه خارجی هم هست. همه پژوهشگران باید احساس حمایت از ایده‌پردازی و شغل محترمانه داشتن را داشته باشند. ما در بنیاد نخبگان توانسته‌ایم بسیاری را جذب کنیم و این افتخاری برای ماست.»

72 هزار
طرح اشتغال‌زایی از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید قرار گرفته و بیش از ۸۵هزار میلیارد ریال به کارآفرینان در زمینه‌های مختلف عمدتاً در مناطق روستایی و محروم پرداخت شده است. ۳۲درصد از طرح‌های مورد حمایت صندوق از حیث اشتغال‌آفرینی مربوط به بانوان است و ۴۷درصد از شاغلان بانوان هستند.

7 میلیون
دانش‌آموز دختر، ۵۰۰هزار بانوی فرهنگی و ۵۰هزار دانشجومعلم زن در آموزش و پرورش سرگرم تحصیل و فعالیت هستند. به‌گفته رابعه امامی، مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان و خانواده، با نگاه تحولی دولت سیزدهم و حمایت وزیر آموزش و پرورش در جهت تعالی دختران، ارزش‌های اسلام بیش از پیش در حوزه زنان نمایان شد.

23 هزار
نفر در کشور به تالاسمی ماژور، اینتر مدیا و تالاسمی داسی شکل مبتلا هستند و حدود 5 میلیون نفر دارای تالاسمی مینور هستند. بنا بر اعلام مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران اکنون حدود 3هزار نفر از بیماران تالاسمی در تهران سکونت دارند که پراکندگی جغرافیایی و کمبود مراکز تزریق خون موجب شده است تا برخی از بیماران تالاسمی علاوه بر رنج درمان، هزینه مسافت طولانی را نیز برای رساندن خود به یک مرکز تزریق خون بپردازند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :