• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 3 بهمن 1401
کد مطلب : 183678
+
-

بازنده تیلور در مقابل یزدانی

بازنده تیلور در مقابل یزدانی

 تورنمنت کشتی کرواسی در بخش‌های آزاد و فرنگی و زنان از 12 تا 16بهمن‌ماه در شهر زاگرب برگزار خواهد شد. در این مسابقات عنوان‌داران کشتی آزاد ایران که نامدارترین آنها حسن یزدانی است روی تشک خواهند رفت. یزدانی بعد از آنکه در مسابقات جهانی به‌عنوان نایب‌قهرمانی رسید باید کارش را از جام تختی شروع کند ولی طبق چرخه انتخابی قبل از پایان سال باید در یک تورنمنت رنکینگ‌دار نیز روی تشک برود که کادر فنی تیم ملی، تورنمنت کرواسی را به‌عنوان نقطه شروع یزدانی انتخاب کرده است.

   مسافران زاگرب
رضا اطری در 61کیلوگرم، یونس امامی در 74کیلوگرم، علی سوادکوهی در 79کیلوگرم، حسن یزدانی در 86کیلوگرم، امیرعلی آذرپیرا در 97کیلوگرم و امیرحسین زارع در 125کیلوگرم، ملی‌پوشان ایران در مسابقات کرواسی هستند که جز سوادکوهی و آذرپیرا، بقیه در مسابقات جهانی2022 مدال گرفته‌اند. آذرپیرا و سوادکوهی به‌دلیل عملکرد قابل‌قبولشان در مسابقات جام جهانی از حضور در مسابقات کشوری معاف شدند و حالا باید کارشان را از زاگرب آغاز کنند. سوادکوهی در مسابقات جام جهانی توانست به طلسم شکست‌ناپذیری جردن باروز آمریکایی در مقابل ایرانی‌ها پایان دهد و آذرپیرا نیز در 2 کشتی که در جام‌جهانی روی تشک رفت توانست به برتری برسد و کادر فنی به همین دلیل آنها را مسافر کرواسی کرده است. کامران قاسمپور و رحمان عموزاد طلایی‌های ایران در مسابقات قهرمانی جهان صربستان بودند که از حضور در زاگرب هم معاف شدند و بعد از مسابقات جهانی تنها در مسابقات جام جهانی آمریکا 2 کشتی گرفته‌اند. رحمان عموزاد هر 2 کشتی خود را با پیروزی پشت سر گذاشت و کامران قاسمپور در یک وزن بالاتر (97کیلوگرم) بعد از 2سال شکست را در یک مسابقه برون‌مرزی تجربه کرد.

   زاهد والنسیا مهره جدید آمریکایی‌ها
با اعلام اسامی کشتی‌گیران حاضر در تورنمنت کرواسی یک نام بیشتر از بقیه خودنمایی می‌کرد آن هم نام زاهد والنسیا کشتی‌گیر 26ساله تیم آمریکا بود. در جام‌جهانی کشتی که به میزبانی آمریکا برگزار شد زاهد والنسیا در عین ناباوری موفق شد علیرضا کریمی دارنده 3مدال جهانی را شکست دهد. کادر فنی ایران در جام‌جهانی یک پیروزی قطعی را در وزن 86کیلوگرم برای کریمی کنار گذاشته بود ولی شکست کریمی تمام معادلات را بر هم زد. والنسیا در مسابقات انتخابی تیم ملی آمریکا هرچند هر 2مسابقه خود را به تیلور واگذار کرد ولی در یکی از رقابت‌های خود 2 بر صفر از تیلور پیش بود که درنهایت با نتیجه 4 بر 2 شکست خورد. رقابت احتمالی این کشتی‌گیر با حسن یزدانی دیدنی خواهد بود. او همانند همه آمریکایی‌ها از قدرت بدنی بالایی برخوردار است و همانند تمام رقبای یزدانی از نظر بدنی تحلیل نمی‌رود. نمونه مشابه تیلور که با همین ترفند توانسته 4بار حسن یزدانی را شکست دهد. یزدانی که یک‌بار موفق شده تیلور را شکست دهد احتمالا در مقابل این آمریکایی شیوه مبارزه‌ای متفاوت را انتخاب خواهد کرد. در هر صورت، عیار این آمریکایی با کشتی مقابل حسن یزدانی مشخص خواهد شد. آمریکایی‌ها علاوه بر زاهد والنسیا، مارک هال را هم در 86کیلوگرم دارند که در زاگرب روی تشک خواهد رفت.

   هر طلا 1500فرانک
اتحادیه جهانی کشتی جوایز ویژه‌ نقدی را برای نفرات برتر 4رویداد رنکینگ‌دار در سال2023 تعیین کرده است. بر این اساس به نفرات طلایی هر رویداد رنکینگ‌دار که نخستین رویداد در زاگرب کرواسی است، 1500فرانک سوئیس تعلق می‌گیرد. برندگان مدال نقره 750فرانک سوئیس و کشتی‌گیرانی که مقام سوم مشترک را کسب می‌کنند 500فرانک سوئیس جایزه می‌گیرند. اتحادیه جهانی در مجموع مبلغ 390هزار فرانک سوئیس برای کشتی‌گیران اول تا سوم در 4رویداد رنکینگ‌دار سال2023 اختصاص داده است. اتحادیه جهانی کشتی همچنین در پایان سال میلادی به 30کشتی‌گیر برتر سال (10وزن رشته آزاد، 10وزن رشته فرنگی و 10وزن کشتی زنان) در مجموع مبلغ 150هزار فرانک سوئیس به‌عنوان جایزه پرداخت خواهد کرد. محاسبه امتیازات برای معرفی کشتی‌گیر برتر سال۲۰۲۳ براساس مجموع امتیازات رنکینگ کشتی‌گیران در مسابقات قهرمانی جهان بزرگسالان، مسابقات قهرمانی قاره‌ای و ۴رویداد سری رنکینگ خواهد بود.

زاهد والنسیا که در مسابقات جام‌جهانی توانست علیرضا کریمی را شکست دهد، در زاگرب جدی‌ترین رقیب حسن یزدانی است

 

این خبر را به اشتراک بگذارید