• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
دو شنبه 3 بهمن 1401
کد مطلب : 183658
+
-

عدد خبر

7500 میلیارد
تومان در لایحه بودجه سال 1402برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برآورد شده است که این رقم در مقایسه با بودجه سال گذشته (۱۲ هزار میلیارد‌تومان) کاهش ۳۷.۵ درصدی دارد.

382 واحد
صنفی به‌دلیل اقدامات ناشی از تشدید بازرسی‌ها طی هفته گذشته پلمپ شدند. همچنین براساس اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت طی این مدت ۲۲۹۷۴ مرکز از مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش موادغذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی اخطار گرفته و به مراجع قضایی معرفی شدند. نانوایی‌ها هم به‌دلیل رعایت  نکردن بهداشت دست کارکنان‌شان، در صدر شکایات بهداشتی در هفته گذشته قرار داشتند.

19 درصد
مردم کشور از ماسک استفاده می‌کنند و میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی (رعایت بـهـداشت فردی، فاصله‌گذاری، تهویه هوا و ماسک) در کشور در هفته منتهی به ابتدای ماه بهمن هم حدود ۳۲ درصد بوده است.

3/5 درصد
مدارس کل کشور، هیأت‌امنایی هستند و 7درصد کل دانش‌آموزان را پوشش می‌دهند اما تراکم دانش‌آموز در این مدارس بالاتر از متوسط کشوری است. البته با اعلام هادی‌عابدی، مدیرکل دفتر امور شوراهای آموزش‌ و پرورش و مناطق آزاد تجاری، قرار است با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این مدارس به 25درصد افزایش پیدا کنند.

40 درصد
جمعیت بالای 18سال کشور کبد چرب دارند و این آمار از متوسط جهانی بالاتر است. بیماری کبد چرب در مردان شایع‌تر است اما برخی از مطالعات، شیوع بالاتر کبد چرب در زنان را گزارش کرده‌اند. توصیه می‌شود که افراد مبتلا به کبد چرب، روزانه حداقل ۳۰ تا 45دقیقه ورزش متوسط (حداقل 5روز در هفته) داشته باشند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :