• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
یکشنبه 2 بهمن 1401
کد مطلب : 183499
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/wjKW8
+
-

رکورد تماس‌ با سامانه 137پلاس

سامانه‌های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ از سال۱۳۸۴فعال هستند و در اردیبهشت امسال این دو با هم ترکیب شده و 137پلاس به‌وجود آمد. به گزارش همشهری، رئیس مرکز سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی (137پلاس) گفت: در سردترین روز پایتخت طی سال‌جاری، بیش از 17هزار شهروند با سامانه 137پلاس تماس گرفتند که در طول فعالیت این سامانه‌ یک رکورد محسوب می‌شود.
به گزارش همشهری، رضا ناصری‌سرای بیشترین تماس‌های شهروندان را به‌ترتیب مربوط به مناطق یک، 2، 5، 3و 4 ذکر کرد و افزود: درخواست شن‌ و نمک‌پاشی برای رفع لغزندگی کوچه‌ها، خیابان‌ها و معابر بیشترین درخواست و پیام شهروندان بود که با ارجاع به لحظه درخواست‌های مردمی به مناطق و نواحی مربوطه به سرعت نسبت به رفع لغزندگی معابر اقدام شد.
بنا به‌گفته ناصری‌سرای، بیشترین بازه زمانی تماس شهروندان با سامانه 137پلاس در روز 24 دی ماه بین ساعت 10تا 11صبح و 16تا 18بود که 80درصد تماس‌ها و ثبت پیام  به معاونت مربوطه ارجاع شد.
ناصری‌سرای در خاتمه با اشاره به حجم بالای تماس‌های شهروندان و احتمال پشت خط ماندن تماس‌های مردمی گفت: پیشنهاد می‌کنیم شهروندان عزیز با استفاده از روش‌های مجازی از قبیل اپلیکیشن «تهران من»، وب‌سایت «tehran.ir»  و شناسه فضای مجازی
 «tehran137plus@» برای مطرح کردن درخواست‌ها، مطالبات شهری، شکایات و انتقادات استفاده کنند.
بیشترین رکورد تماس شهروندان با سامانه 137پلاس پس از 24 دی ماه در روز شنبه 8مرداد‌ماه امسال با حدود 13هزار و 300تماس به ثبت رسید. براساس آمار موجود ۶۵درصد افرادی که با سامانه تماس گرفتند، مرد هستند و ۳۵درصد مخاطبان را نیز زنان تشکیل می‌دهند. مخاطبان فعال یعنی افرادی که بیشتر تماس می‌گیرند، مردها هستند.
براساس آماری که در سامانه شفافیت شهرداری تهران منتشر شده است در 6‌ماهه اول سال «لایروبی‌جوی‌ها»، «نظافت معابر کوچه»، «جمع‌آوری زباله و ضایعات» و «آلودگی صوتی مسکونی» در دسته پرتکرارترین تماس‌های مردمی با سامانه 137پلاس قرار داشت.
در 2مورد اولی هرکدام نزدیک 40هزار پیام و در 2مورد بعدی هرکدام بیش از 20هزار پیام ثبت شده است. کمترین دسته پیام هم به رفع خطر درختان خشکیده اختصاص دارد که به 4هزار تماس محدود می‌شود.
همچنین پاکسازی دیوارنویسی خیابان‌ها و کوچه‌های تهران در مهرماه امسال با جهش 6هزار درصدی نسبت به زمان مشابه سال قبل روبه‌رو شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید