• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
پنج شنبه 29 دی 1401
کد مطلب : 183294
+
-

عقب‌نشینی مقابل یک جام دیگر؟

رئال‌مادرید به فاصله 5روز از شکست در ال‌کلاسیکوی سوپرجام و 11روز پس از شکست از ویارئال، امشب در جام حذفی مقابل همین تیم بازی می‌کند

عقب‌نشینی مقابل یک جام دیگر؟

رئال‌مادرید پس از جام جهانی دچار بحران شده است. والورده و مودریچ از فرم عالی خود خارج شده‌اند و کروس، وینیسیوس، رودیگر، کارواخال و دیگران در بدترین ورژن خود قرار دارند و لوکاس واسکس، آلابا و شوامنی هم دچار مصدومیت‌هایی طولانی‌مدت شده‌اند. رئال‌مادرید بعد از جام‌جهانی 5بازی انجام داده که تنها 6گل زده، 6گل خورده؛ 5گل این تیم را بنزما زده و گل دیگر را رودریگو در دیدار جام حذفی که کریم در آن حضور نداشت. بنزما در 7بازی اخیرش 7‌گل زده که 2تای آنها به بارسا بوده. رئال در 10بازی گذشته 4شکست و تنها 4برد داشته و یک جام و ال‌کلاسیکو را هم در سوپرجام اسپانیا از دست داده و صدر جدول لالیگا را هم به بارسلونا تقدیم کرده است. حالا این تیم نمی‌تواند امشب هم یک جام دیگر از دست بدهد.
    رئال تنها نیست. هم‌اکنون باشگاه‌های بزرگی مثل پاری‌سن‌ژرمن، یوونتوس، لیورپول و منچسترسیتی هم در بحران پس از جام جهانی به‌سرمی‌برند. در داخل باشگاه، نگرانی‌های زیادی وجود دارد که آنچه اکنون در حال رخ دادن است، مشابه آنچه در فصل 15-2014 در دوره اول آنچلوتی رخ داد، وجود دارد. آن سال هم کارلتو در سال دوم دچار بحران شد و جای خود را به زیدان داد. رئال در فصل 15-2014 نیز فصل را با قهرمانی سوپرجام اروپا مقابل سویا آغاز کرده بود و در این فصل هم در سوپرجام اروپا مقابل آینتراخت پیروز شد. رئال در آن فصل در سوپرجام اسپانیا مقابل اتلتیکو شکست خورده بود و در این فصل در این تورنمنت مقابل بارسا باخته است. رئال در آن فصل در مراکش قهرمان جام جهانی باشگاه‌ها شد و حالا دوباره باید در مراکش در همین تورنمنت شرکت کند. آنچلوتی در دوره اولش در کل 4‌جام کسب کرد اما در دوره دومش 8جام برده که در بهمن‌ماه در مراکش می‌تواند به عدد‌9 برسد. رئال در فصل 15-2014 در لالیگا 92امتیازی شد اما به جام نرسید و در اروپا در نیمه‌نهایی مقابل یوونتوس با اختلافی نزدیک حذف شد و به فینال نرسید. حالا باید دید که امسال تا چه حد مثل آن سال پیش می‌رود.
    فلورنتینو پرس همچنان از خرید بازیکن سر  باز می‌زند. او به درخواست آنچلوتی برای خرید یک‌مهاجم و یک‌مدافع پاسخ منفی داده و معتقد است تیم وقتی از خستگی و رکود جام جهانی خارج شود، دوباره به اوج برمی‌گردد.
    مودریچ با 32‌بازی، بیشترین تعداد بازی را در این فصل بین بازیکنان رئال انجام داده است و برای همین قرار شده به‌صورت چرخشی بازی کند و کمتر در زمین حضور داشته باشد تا به آمادگی کامل برسد.
    کاماوینگا در 7‌دیداری که در رئال مادرید فیکس بوده، بین 2نیمه تعویض شده است. او مرد اواسط نیمه‌های دوم به بعد است.
    تا این‌جای فصل در لالیگا روی وینیسیوس 53‌خطا انجام شده که بیش از هر بازیکن دیگری است. در ال‌کلاسیکو هم آرائوخو در پست غیرتخصصی دفاع راست مأمور زدن وینی با توپ یا بدون توپ بود که در این راه موفق عمل کرد. فصل قبل 2.3‌خطا در هر بازی روی او انجام شد اما این فصل تعداد خطاها بالا رفته و به 3.5خطا در هر مسابقه رسیده است. از 53خطایی که روی او صورت گرفته، فقط 9‌کارت زرد از جیب داورها بیرون آمده است است. پارسال وینی از لحاظ تعداد خطای انجام‌شده روی یک بازیکن نفر چهارم لالیگا بود ولی 5‌پنالتی گرفته بود اما امسال که رتبه اول است هیچ پنالتی‌ای نگرفته. در همه رقابت‌ها او 71خطا را تحمل کرده.

حریف امشب رئال در جام حذفی تیمی است که هفته گذشته آنها را شکست داده؛ ویارئال. رئال باز هم در لاسرامیکا به میدان می‌رود؛ جایی که شبیه گردابی مهیب برای این تیم در بازی با زیردریایی‌های زرد است. رئال در 8بازی آخر در این ورزشگاه تنها یک پیروزی 3 بر 2 در فصل 17-2016 داشته و 2‌شکست و 5تساوی پیاپی. ویارئال برای رسیدن به این مرحله سانتا آمالیا، گیجوئلو و اف‌سی کارتاگنا را در کوپا‌دل‌ری امسال شکست داده و رئال تنها از سد کاسرنیو عبور کرده. رئال‌مادرید از آخرین حضور خود به‌عنوان مدافع عنوان قهرمانی در فصل 15-2014، در مرحله یک‌شانزدهم نهایی حذف نشده اما معمولا جام حذفی را جدی نگرفته است.

رئال در 26بازی آغازین خود در فصل گذشته 19‌برد، 4‌تساوی، 3‌شکست، 56‌گل زده، 20‌گل خورده و 11‌کلین‌شیت داشت درحالی‌که در همین تعداد بازی در فصل جاری 19‌برد، 3‌تساوی، 4‌شکست، 56‌گل زده، 26‌گل خورده و 7‌کلین‌شیت داشته است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید