• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
پنج شنبه 29 دی 1401
کد مطلب : 183275
+
-

ملاقات سی‌وهفتم

امشب مسی و رونالدو بار دیگر روبه‌روی هم قرار می‌گیرند

ملاقات سی‌وهفتم

ساعت 20:30 امشب در ورزشگاه فهد در ریاض، بار دیگر مسی و رونالدو روبه‌روی هم قرار می‌گیرند. مسی در ترکیب پاری‌سن‌ژرمن و کریستیانو کاپیتان تیم منتخب ستاره‌های النصر و الهلال عربستان. عده‌ای معتقدند این آخرین رویارویی این دو ابرستاره خواهد بود چون با وجود علاقه پدر مسی به پذیرفتن پیشنهاد نجومی باشگاه الهلال عربستان، خود این بازیکن می‌خواهد در اروپا به فوتبال ادامه دهد و به همین دلیل با باشگاه فرانسوی تمدید خواهد کرد. اسکای اسپرت گزارش داده که چند روز پیش پدر مسی به نمایندگان الهلال گفته مسی می‌خواهد در اروپا بماند و فرصتی برای بازی در عربستان ندارد.

   خوشحالی هواداران عربستانی
بیش از 2‌میلیون هوادار برای دیدن نخستین بازی کریستیانو رونالدو در عربستان سعودی مقابل پی‌اس‌جی درخواست بلیت کرده‌اند. هواداران فوتبال در عربستان این روزها خیلی خوش‌شانس هستند. آنها ظرف یک‌هفته اخیر، 2‌بازی از رئال‌مادرید و بارسلونا ازجمله یک ال‌کلاسیکو را شاهد بوده‌اند، پس از آن دیدار سوپرجام ایتالیا را بین میلان و اینتر تماشا کردند و حالا نوبت رونمایی از مسی و رونالدو در یک دیدار نمایشی موسوم به جام فصل ریاض در حضور تماشاگران عربستانی است. پاری‌سن‌ژرمن برای تور قطر و عربستان، 15‌میلیون یورو دریافت خواهد کرد و نیمار، مسی و امباپه هم طبق قرارداد حضور دارند. پی‌اس‌جی ابتدا به قطر رفت و سپس برای بازی امشب وارد عربستان شد. این بازی میهمان‌های ویژه‌ای هم دارد ازجمله فرانچسکو توتی. سعودی‌ها درنظر دارند سوپرجام ایتالیا را هم با مدل اسپانیا و حضور 4تیم برگزار کنند، 2‌تیم اول سری‌آ و 2‌فینالیست کوپا ایتالیا. آنها به فدراسیون فوتبال ایتالیا قراردادی 4ساله به ارزش 150میلیون یورو پیشنهاد داده‌اند تا سوپرجام را از حالت تک‌بازی خارج کنند.

   تقابل‌های مسی و رونالدو
این مسابقه سی‌و‌هفتمین تقابل رونالدو و مسی در تاریخ محسوب می‌شود. در ۳۶بازی گذشته، تیم‌های مسی ۱۶‌بار پیروز شده‌اند و تیم‌های رونالدو ۱۱بار زمین مسابقه را برنده ترک کرده‌اند؛ درحالی‌که ۹‌مسابقه هم با نتیجه تساوی به پایان رسید. مسی در تقابل با رونالدو ۲۲‌گل به ثمر رسانده و رونالدو ۲۱بار موفق به باز کردن دروازه شده است. آخرین دیداری که مسی و رونالدو برابر هم بازی کردند، ۸ دسامبر ۲۰۲۰ بود؛ زمانی که رونالدو با یوونتوس در لیگ قهرمانان اروپا برابر بارسلونا و یاران مسی صف‌آرایی کرد. رونالدو که در بازی رفت به‌دلیل کرونا غایب بود، در دیدار برگشت 2‌گل در نوکمپ به بارسلونا و یاران مسی زد.

   ستاره‌ها نمی‌آیند
به‌نظر می‌رسد به‌خاطر انتقادها و واکنش‌های منفی نسبت به انتقال رونالدو به لیگ عربستان، بقیه ستاره‌ها هم از دنباله‌روی او هراس دارند. ال‌چیرینگیتو ادعا کرده که راموس قراردادش را با پاری‌سن‌ژرمن تمدید خواهد کرد و به دوستش در النصر نمی‌پیوندد. سرخیو بوسکتس هم به پیشنهاد سالی 20میلیون دلاری النصر پاسخ منفی داده است. کیلور ناواس اما به‌زودی به‌جای اوسپینای مصدوم دروازه‌بان النصر می‌شود.

   آمادگی رونالدو
رونالدو علاوه بر حضور فعال در آخرین تمرینات تیم منتخب 2‌باشگاه بزرگ عربستانی، در تمام تست‌های آمادگی جسمانی باشگاه النصر هم موفق بوده است. او آماده شده پس از این دیدار نمایشی، مقابل الاتفاق هم نخستین بازی‌اش را برای باشگاه جدیدش انجام دهد. کریستیانو برای بازی امشب در یک هفته اخیر روزی 3‌ساعت تمرین ویژه انجام داده بود. النصر با 30‌امتیاز از 13‌بازی این فصل در صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر عربستان قرار دارد و الهلال که مدافع عنوان قهرمانی است، یک‌امتیاز کمتر گرفته است. در مقابل پی‌اس‌جی دومین شکست در دیدارهای سال نو را تجربه کرد؛ 3بر یک مقابل لانس و یک بر صفر مقابل رن.

حریف امشب رئال در جام حذفی تیمی است که هفته گذشته آنها را شکست داده؛ ویارئال. رئال باز هم در لاسرامیکا به میدان می‌رود؛ جایی که شبیه گردابی مهیب برای این تیم در بازی با زیردریایی‌های زرد است. رئال در 8بازی آخر در این ورزشگاه تنها یک پیروزی 3 بر 2 در فصل 17-2016 داشته و 2‌شکست و 5تساوی پیاپی. ویارئال برای رسیدن به این مرحله سانتا آمالیا، گیجوئلو و اف‌سی کارتاگنا را در کوپا‌دل‌ری امسال شکست داده و رئال تنها از سد کاسرنیو عبور کرده. رئال‌مادرید از آخرین حضور خود به‌عنوان مدافع عنوان قهرمانی در فصل 15-2014، در مرحله یک‌شانزدهم نهایی حذف نشده اما معمولا جام حذفی را جدی نگرفته است.

رئال در 26بازی آغازین خود در فصل گذشته 19‌برد، 4‌تساوی، 3‌شکست، 56‌گل زده، 20‌گل خورده و 11‌کلین‌شیت داشت درحالی‌که در همین تعداد بازی در فصل جاری 19‌برد، 3‌تساوی، 4‌شکست، 56‌گل زده، 26‌گل خورده و 7‌کلین‌شیت داشته است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید