• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 28 دی 1401
کد مطلب : 183242
+
-

جلوگیری از به یغما رفتن اموال تهران

زاکانی: ۱۰۳ملک شهرداری به ارزش ۹هزار و ۹۰۰میلیارد تومان بازپس گرفته شده است

«کمتر از ۲۰درصد مشکلات امروز ناشی از تحریم است. همچنین یک ریال تا به امروز برای اداره شهر قرض نگرفته‌ایم.»؛ این مطلب را شهردار تهران بیان کرد. به گزارش همشهری، علیرضا زاکانی با حضور در برنامه زنده تلویزیونی جهان‌آرا که از شبکه افق پخش شد، به بیان مواردی درباره وضعیت شهرداری هنگام تحویل گرفتن مدیریت آن، اقدامات صورت گرفته برای برف‌روبی و مهم‌ترین برنامه‌های انجام شده و در دستور کار، پرداخت. شهردار تهران، با بیان اینکه در دوره مدیریت شهری جدید، املاک شهرداری بازپس‌گیری شده است، گفت: «بخش عمده‌ای شامل ۱۰۳ملک بازپس‌گیری شده است. مکلف نیستیم اسامی متصرفان را منتشر کنیم و این خلاف قاعده است و ما چنین وظیفه‌ای نداریم. این اقدام جز مخدوش شدن اذهان عمومی نتیجه‌ای به‌دنبال ندارد. آنچه اهمیت دارد، این است که بنده از به یغما رفتن اموال شهر جلوگیری کنم و اموالی که به یغما رفته را بازگردانم. البته مراجع نظارتی کشور اگر خواستند می‌توانند لیست را منتشر کنند.» 7 مورد از مهم‌ترین مطالبی که زاکانی در این برنامه عنوان کرد به‌صورت خلاصه در زیر آمده است:
1 مدیریت شهری را در حالی تحویل گرفتیم که شهرداری تهران 2سال و نیم در تنش مالی به‌سر می‌برد و حتی سال ۹۹ برای پرداخت حقوق کارکنان خود نیز مجبور به دریافت قرض شده بود، اما در ۱۶‌ماه گذشته ما یک ریال برای اداره شهر قرض نگرفتیم.
2  در نیمه نخست سال آینده نیز 2فاز اولیه بزرگراه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین اصلاح ۹۸تقاطع بزرگراهی تهران که ۷۰۰کیلومتر مسیر مردم را کوتاه می‌کند، در دستور کار است. با این اقدام طبق برآوردها ۶۰۰هزار لیتر به‌صورت روزانه نیز در مصرف بنزین صرفه‌جویی می‌شود.
3 یکی از کلیدی‌ترین نقاط شهرداری «کمیسیون ماده ۵» است که همه مصوبات آن به‌صورت شفاف هفتگی روی سایت بارگذاری می‌شود.
4 فقط با یک اقدام ۱۰۳ملک ارزنده را به ارزش ۹۹۰۰میلیارد تومان به نفع مردم پس گرفتیم و ۸هزار میلیارد تومان نیز با نظارت مرکز حقوقی شهرداری بازگردانده شد.
5 اواسط اسفندماه اپلیکیشن ویژه بازیافت برای شهروندان رونمایی خواهد شد و با این اقدام بساط مافیای زباله و کودکان زباله‌گرد جمع می‌شود.
6 روزی که مسئولیت گرفتیم ۱۱هزار و300معتاد متجاهر در سطح شهر تهران پراکنده بودند؛ با اینکه شهرداری در زمینه سازماندهی معتادان مسئولیت مستقیمی ندارد، اما خود را متعهد کردیم که 5هزار تخت برای بستری کردن معتادها ایجاد کنیم؛ زیرا معتادان را همانند خانواده خود می‌دانستیم. الان با گذشت 10‌ماه نزدیک به 4هزار معتاد را بستری کرده‌ایم و ۹یاورشهر برای خدمت‌رسانی به آنها داریم.
7 پاکبانان تهران جزو ۴۰هزار نیروی پیمانکاری ما هستند. ۴‌ماه است که در رابطه با معیشت آنها کار می‌کنیم و قرار است تا دهه فجر مسئله استمرار کار و دریافت به‌موقع حقوق آنها را با پیمانکار نهایی کنیم.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید