کتابهای درسی از زمانی که ما بزرگترها مدرسه میرفتیم،تغییرات زیادی کرده و سال به سال هم محتوای این کتب تغییراتی جزئی دارد. معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش معتقد است که در عمده کتب درسی اهداف تربیتی درنظر گرفته شده است. اگر دانشآموزان با نگاه سرمایهای به موضوعات کتب درسی که اهداف تربیتی در اغلب آنها نهفته است نگاه کنند و تاریخ را بهصورت قصه بخوانند، ارکان هویتی زیادی در این موضوع پیدا میکنند و میتوانند موارد را تحلیل کنند. بهعبارت سادهتر آقای مسئول گفته که محتوای کتابهای درسی کاملا کارشناسی شده و اگر بچهها دید متفاوتی به این کتابها داشته باشند، متوجه میشوند که کتب درسی آنقدر هم خشک و سخت نیست و اتفاقا بسیار هم آموزنده و خواندنی است. با همه اینها بالاخره ممکن است دانشآموزان یا والدینشان پیشنهاد یا انتقادی به این کتابها داشته باشند که معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش برای این موضوع هم خبر خوبی دارد، مبنی بر اینکه سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، کانالی را راهاندازی کرده است تا افراد نکات مرتبط با کتب درسی را در این کانال بیان کنند. این اتفاق برای نخستین بار صورت گرفته و دانشآموزان و فرهنگیان و خانوادهها میتوانند پیشنهادها و انتقاداتشان را در خصوص کتب در این کانال مطرح کنند. به این صورت هم گوش شنوایی برای انتقادات هست و هم اینکه فوری به این نقدها و پیشنهادها رسیدگی میشود.
کانالی برای ارتقای کتب درسی
در همینه زمینه :