• جمعه 28 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 9 ذی القعده 1445
  • 2024 May 17
سه شنبه 27 دی 1401
کد مطلب : 183134
+
-

نوجوان 14ساله فلسطینی تازه‌ترین قربانی صهیونیست‌ها

رویداد
نوجوان 14ساله فلسطینی تازه‌ترین قربانی صهیونیست‌ها

یورش نظامیان صهیونیستی به اردوگاه الدهیشه در جنوب بیت لحم، به شهادت یک نوجوان 14ساله فلسطینی منجر شد. در همین ارتباط، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که این نوجوان فلسطینی با نام عمر خالد خمور در حمله صبح دوشنبه اشغالگران اسرائیلی به اردوگاه محل سکونتش زخمی شده بود و ساعاتی بعد بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید. گفته شده گلوله نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی به سر این نوجوان برخورد کرده بود.
با شهادت این نوجوان فلسطینی، شمار شهدای فلسطین در سال 2023به 14نفر افزایش یافت که در این میان 4نفر از شهدا نوجوان هستند. براساس گزارش الجزیره، طی سال گذشته میلادی، 224فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر اسرائیل به شهادت رسیدند که 59نفر از شهدای این درگیری‌ها از منطقه جنین بوده‌اند.
شهادت این نوجوان فلسطینی با موجی از واکنش‌ها در میان فلسطینی‌ها مواجه شده و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین خواستار قیام شهروندان فلسطینی در مقابل اشغالگران شده است. در بیانیه جبهه مردمی فلسطین آمده است: «جنایت کشتن کودک فلسطینی در الدهیشه یکی از صحنه‌های پرتکرار انجام عملیات تروریستی از سوی رژیم جنایتکار صهیونیستی علیه ملت فلسطین است. صهیونیست‌ها نه یک الدهیشه بلکه حضور و هویت فلسطینی‌ها را هدف قرار داده‌اند. آنها با دستگیری‌ها، تخریب منازل و تسطیح اراضی و ساخت واحدهای مسکونی در مناطق اشغالی در سرزمین فلسطین، کار و زندگی فلسطینی‌ها را محدود کرده و به جنایت خود ادامه می‌دهند.»
جنبش جهانی دفاع از کودکان، شاخه فلسطین به‌تازگی در گزارش خود که در‌ماه پایانی سال 2022منتشر شد، اعلام کرد که در این سال حداقل ۲۹ کودک فلسطینی در کرانه باختری ازجمله در قدس شرقی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیدند. این گزارش می‌افزاید که ۱۰ تن از این کودکان ساکن جنین بوده‌اند. جنبش مذکور همچنین از زخمی شدن صدها کودک فلسطینی دیگر به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی خبر داده است. این جنبش تأکید کرده که تمامی این کودکان از ناحیه بالاتنه هدف گلوله جنگی قرار گرفته‌اند که این نشان می‌دهد نظامیان رژیم صهیونیستی به‌طور کاملا عامدانه و به قصد کشتن اقدام به تیراندازی به سمت آنان کرده‌اند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید