• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 27 دی 1401
کد مطلب : 183101
+
-

پیگیری ویژه واگذاری رانتی خودرو به مدیران

واکنش‌ها به افشای واگذاری خودرو به مدیران ایران‌خودرو همچنان ادامه دارد و این‌بار بازرس ویژه رئیس‌جمهور اعلام کرد این نهاد ضمن جلوگیری از واگذاری رانتی خودرو به مدیران این شرکت، از مدیران ایران‌خودرو خواسته درباره این واگذاری‌ها توضیح دهند.
به‌گزارش همشهری، پیش‌از این رئیس‌جمهور نیز در نشست عصر یکشنبه هیأت‌دولت، در واکنش به گزارش‌ها درباره فروش خودرو به برخی دستگاه‌ها، خارج از ضوابط تعیین شده، بر نظارت بر فرایند فروش خودرو در چارچوب دستورالعمل 8‌بندی صادر شده در سال‌گذشته طی بازدید از پارکینگ ایران‌خودرو، تأکید کرد و گفت که هیچ دستگاهی حق ندارد برای خود امتیازات ویژه درنظر بگیرد. سیدابراهیم رئیسی همچنین وزارت صمت و بازرسی ویژه ریاست‌جمهوری را مأمور بررسی واگذاری خودرو به دستگاه‌ها و برخورد با متخلفان در این زمینه کرد.
اکنون اما بازرس ویژه رئیس‌جمهور ضمن اعلام جلوگیری از واگذاری ۳۴دستگاه خودروی هایما به مدیران ایران‌خودرو، از انجام پیگیری‌های لازم در این زمینه خبر می‌دهد و تأکید می‌کند با مسئولان مربوط، ازجمله در وزارت صمت مکاتبه‌های لازم انجام و از آنها توضیح خواسته شده که واگذاری‌ها چه میزان بوده و براساس چه ضوابطی صورت گرفته است.
حسن درویشیان به این نکته هم اشاره کرد که درخواست‌های واگذاری از قوای مختلف بوده‌است و گزارش جمع‌بندی بررسی‌های انجام‌شده به اطلاع مردم خواهد رسید.
پس‌از افشای ماجرای واگذاری بی‌ضابطه خودروها، شرکت ایران‌خودرو با صدور اطلاعیه‌ای، ضمن تأیید تلویحی موضوع، مدعی شد واگذاری نخستین خودروهای تولیدی «هایما اس۸» به مدیران این شرکت که پس از فرایند تولید در مرحله آزمایشی، قابلیت واگذاری به مشتریان را نداشته، مطابق مجوز هیأت‌مدیره این شرکت انجام شده‌ است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید